Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@06:34:55 GMT

نمایشگاه کتاب در چهل نقطه مازندران بر پا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۰۸۶۲

نمایشگاه کتاب در چهل نقطه مازندران بر پا شد

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عباس زارع در گفت‌وگویی اظهار کرد: کتاب در عصر گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی همچنان به‌عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری پذیرفته شده و اجتناب‌ناپذیر است. 

وی با بیان اینکه کتاب به‌عنوان یک کالای فرهنگی همواره موجب رخدادهای فرهنگی عظیم در سطح ملی و بین‌المللی شده است، اضافه کرد: برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان فراگیرترین رویداد فرهنگی کشور، نمایان‌گر به منئصه ظهور گذاشتن مشارکت وسیع مردمی در رشد و توسعه همه جانبه کشور از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: بیست وپنجمین دوره هفته کتاب با شعار  «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان»  از روز شنبه 20 آبان با تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) آغاز شده و تا 27 آبان ماه امسال برپا است.

زارع با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیش از 30 ویژه برنامه به مناسبت این ایام از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه با همکاری اعضای ستاد به مدت یک هفته و در 40 نقطه از سراسر استان برگزار می‌کند، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های شاخص در هفته کتاب می‌توان به اختتامیه جشنواره جام باشگاه کتاب و کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در شهرهای ساری و بابل در تاریخ 22 و 25 آبان ماه با حضور نویسنده برتر کشوری کتاب کودک و نوجوان با بیش از 40 اثر طیبه شامانی برگزیده جشنواره فجر ـ کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات با معرفی آثارمجموعه شهر قچ قچ و دم گربه‌ها (تقدیر و تجلیل از کتابخوان برتر، تسهیل‌گر یا مربی برتر و باشگاه برتر) اشاره کرد.

وی به رونمایی از تازه‌های نشر و فرهنگ بومی مازندران اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با همکاری حوزه هنری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان در نمایشگاه با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت رایگان در هفته کتاب از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، نواختن زنگ مطالعه با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی کارگاه آموزشی برای نویسندگان و ناشران با همکاری نمایندگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی و اهدای کتاب به اقشارمختلف و نهادها از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره نامگذاری روزهای هفته کتاب، گفت: شنبه 20 با عنوان «کتاب ،اهالی قلم و رسانه»،  یک‌شنبه 21 با عنوان «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه 22 باعنوان «کتاب و جامعه دانشگاهی»،  سه‌شنبه 23 با عنوان «کتاب، کودک  و نوجوان ـ خانواده»، روز چهارشنبه 24 «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»،
 پنج‌شنبه 25 با عنوان «کتاب، ناشران،کتاب‌فروشان و اقتصاد مقاومتی» و روز جمعه 26 آبان ماه امسال 1396 با عنوان «کتاب،حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر صاد با ۱۹۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این‌تعداد ۳۵ عنوان به‌تازگی منتشر شده‌اند.

۱۸ اثر تازه نشر صاد نوشته نویسندگان نوقلم این انتشارات است که در دوره های خودنویس شرکت داشتند.

رونمایی از کتاب «پایتون» در سرای اهل قلم؛ برگزاری جشن امضا کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه؛ رونمایی از کتاب «اساطیر در متون کهن فارسی» در سرای اهل قلم و نشست های نقد و بررسی و معرفی کتاب «دوران داوری» در سرای اهل قلم از جمله برنامه های جانبی این انتشارات در سی و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه خودنویسی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در سال جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

کد خبر 6093233 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است