Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از عدم افشای اطلاعات مالی شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون نزد سازمان بورس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوالش از وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: سوال بنده یک سال و نیم است که در دستورکار مجلس قرار گرفته و این سوال در راستای اجرای یک قانون بوده که در سال 93 در مجلس تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 93 برای کمک به افشای اطلاعات اقتصادی کشور قانونی در کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 مطره و در صحن علنی با رأی بالا تصویب شد، افزود: این قانون جهت شفافیت اطلاعات و جلوگیری از سوءاستفاده های مالی تصویب شد تا براساس این قانون شرکت ها اطلاعات مالی خود را نزد سازمان بورس افشا کنند و متن این قانون به مواد یک، شش و هفت سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی اشاره دارد که براین اساس شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موظف هستند نسبت به اطلاعات مالی جهت ثبت نزد سازمان بورس اقدام کنند.

زنگ خطر وجود7 هزار خیریه در کشور که حتی یک صفحه صورت های مالی خود را افشا نمی کنند

پورابراهیمی با بیان اینکه براساس این قانون صورت مالی، ترازنامه و سود و زیان شرکت ها باید هرساله در سازمان بورس ثبت شود، ادامه داد: این ثبت شامل موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان های خیریه، سازمان های بقیع و متبرکه و صندوق های بازنشستگی می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 7 هزار خیریه در کشور وجود دارد که حتی یک صفحه صورت های مالی خود را افشا نمی کنند که این زنگ خطری برای کشور است و از هزاران شرکت تنها 27 شرکت در سامانه کدال صورت های مالی خود را ارائه کرده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف بوده اند که تمامی اطلاعات مالی خود را افشا کنند،افزود: بانک مرکزی مکلف شده حساب تمامی شرکت هایی که اطلاعات مالی خود را افشا نکرده اند مسدود کند.

وی ادامه داد: لابی سنگین وزارت رفاه در زمان رأی اعتماد اجازه نداد که بنده مشکلات مردم را مطرح کنم.

پورابراهیمی با اشاره به وجود 6 مجموعه بزرگ در زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری،بیمه اجتماعی عشایر،صندوق فولاد،بانک رفاه و بانک توسعه تعاون مجموعه های بزرگی هستند که زیرمجموعه وزارت تعاون بوده و هزاران شرکت در لایه های اول، دوم و سوم سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که ارزش برآوردی شرکت های تامین اجتماعی 40 هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صندوق بازنشستگی کشوری 187 شرکت وجود دارد که اطلاعات ریز آن ها در دسترس نیست، تصریح کرد: شرکتی وجود دارد که 260 شرکت زیرمجموعه خود ثبت کرده اما یک صفحه اطلاعات در آن وجود ندارد لذا اگر اطلاعات این شرکت ها افشا نشود مشخص است که تخلفات در شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون شکل می گیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.   مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.   بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.   جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.   تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشور‌های غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.   «تیک تاک» بار‌ها این ادعا‌ها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.   «شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.   ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.   این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ