Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي دولت با بيان اينکه دولت بايد فرصت هاي شغلي مولد ايجاد کند، يادآور شد: در جلسه تيرماه امسال با مديران عامل بانک هاي کشور تصميمتي در اين حوزه گرفته شد.
به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت در نشست با اصحاب رسانه گيلان، با اشاره به توفيق فرهيختگان گيلاني عرصه رسانه در سطح کشور، اظهار کرد: در جلسه صبح شوراي برنامه‌ريزي مباحث توسعه گيلان مورد توجه قرار گرفت که چند نکته را در جمع خبرنگاران بيان مي‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به نقش رسانه در توسعه کشور، افزود: دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور چند موضوع را در گيلان مد نظر قرار داده است که در آخرين حضورم در رسانه ملي استان به اين موضوعات اشاره داشتم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور با بيان اين که در دولت دوازدهم بر تکميل پروژه‌هاي عمراني زيرساختي استان گيلان تاکيد داريم، خاطرنشان کرد: راه‌آهن قزوين – رشت – انزلي و آستارا و مباحث زست‌محيطي از جمله پسماند و رودخانه‌هاي آلوده پيگيري خواهد شد.
مشاور رئيس جمهور با تاکيد بر لزوم ايجاد اشتغال براي جوانان از طريق افزايش توليد، گفت: بسياري از شهروندان به ما مراجعه مي‌کنند که در زندگي همه تلاششان را براي به ثمر رساندن فرزندان خود گذاشته‌اند و زمينه را براي تحصيلات عاليه آنان فراهم کرده‌اند، اما شاهد هستند که فرزندانشان نمي‌توانند در فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادي کشور مشارکت داشته باشند لذا مايه شرمندگي ماست.
وي با بيان اينکه دولت بايد فرصت‌هاي شغلي مولد ايجاد کند، يادآور شد: در جلسه تيرماه امسال با مديران عامل بانک‌هاي کشور تصميمتي در اين حوزه گرفته شد. همچنين براي عرصه‌هاي غير دولتي و واحدهاي بخش خصوصي برنامه‌ريزي بايد داشته باشيم.
نوبخت با بيان اينکه در مسير توسعه براي رسانه‌ها به ويژه مطبوعات نقش مهمي قائل هستيم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مي‌توانند حرکت در مسير توسعه را تسريع کنند، زيرا فرهنگ زيربناي توسعه پايدار است و رسانه نقش مهمي را در فرهنگ ايفا مي‌کند.
مشاور رئيس جمهور به آخرين وضعيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور اشاره کرد و متذکر شد: در سال 92، فروش نفت ما از 2.5 ميليون بشکه در روز به يک ميليون بشکه تقليل پيدا کرده بود و بدخواهان اين ملت که قدرت‌هاي بزرگ دنيا را شکل مي‌دهند، مي‌خواستند ما را به مرحله نفت در مقابل غذا ببرند لذا دولت يازدهم با يک همفکري، همراهي و تشخيص درست اين روند را تغيير داد و نه تنها به شرايط بحراني نرسيديم، بلکه امروز 2 ميليون و 638 هزار بشکه نفت در روز صادر مي‌کنيم. در واقع دولت از منابع خود استفاده کرد.
وي با اشاره به کاهش قيمت جهاني هر بشکه نفت از 104 دلار در سال 92 به 47 دلار طي ماه‌هاي اخير، گفت: با کاهش سهم نفت از منابع کشور از 41 درصد به 26 درصد، سهم ماليات را از 33 درصد به 36 درصد در کل منابع افزايش داديم که با انتقادات موديان مالياتي رو به رو شديم.
نوبخت با بيان اينکه روي کار آمدن دولت جمهوري‌خواه آمريکا بر روند سرمايه‌گذاري خارجي سايه انداخته است، خاطرنشان کرد: سرمايه‌گذاري خارجي سال گذشته 13 ميليارد دلار بود که نشان از رفع تحريم‌ها و آثار برجام است و اين روند همچنان ادامه دارد و ادامه آن در آينده نيز بستگي به نوع برخورد آمريکايي‌ها با برجام خواهد داشت.
سخنگوي دولت با بيان اينکه پس از برجام سرمايه‌گذاري خارجي در کشور 10 برابر شد، اضافه کرد: دولت سال گذشته 17 هزار و 900 ميليارد تومان تسهيلات براي سرمايه‌گذاري داخلي به 25 هزار بنگاه متوسط و کوچک اختصاص داد. همچنين دولت از محل خزانه، بالغ بر 42 هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني پرداخت کرد که موجب رشد در بهار امسال رشد سرمايه‌گذاري داخلي مثبت شود و به 7.1 درصد افزايش يابد.
وي با تاکيد بر لزوم حضور سرمايه‌گذاران داخلي در عرصه‌هاي اقتصادي، گفت: براي رسيدن به رشد اقتصادي 8 درصد نيازمند سرمايه‌گذاري سالانه معادل 770 هزار ميليارد تومان هستيم که از طريق بخش خصوصي امکان‌پذير است. در واقع بيش از اينکه نيازمند سرمايه‌گذاري خارجي باشيم، بايد از مشارکت سرمايه‌گذاران داخلي استفاده کنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به تحريم کاستا، خاطرنشان کرد: کارگروهي در شوراي عالي امنيت ملي تشکيل شده است که نسبت به کنش‌هاي سياسي دولت در مقابل تحريم‌ها و مغابرت آن را برجام اقدام مي‌کند. دولت نيز براساس گزارش‌هاي اين کارگروه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
نوبخت با بيان اينکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با کمبود نيروي انساني مواجه است، عنوان کرد: امسال 17 هزار و 100 نيرو در وزارت بهداشت استخدام مي‌شوند.
وي با اشاره به تشکيل کميته‌هاي کاري و همکاري بين سه کشور جمهوري اسلامي ايران، جمهوري آذربايجان و فدراتيو روسيه و تصميم بر حذف دلار از مبادلات، اظهار کرد: رايج کردن مبادلات براساس ارزهاي ملي موجب افزايش همبستگي بين سه کشور مي‌شود. همچنين اتمام راه‌آهن قزوين – رشت – انزلي – آستارا موجب گسترش روابط کالايي و در نهايت تحکيم روابط اقتصادي بين کشورهاي منطقه مي‌شود، زيرا راه‌آهن گيلان نه تنها شبکه سراسري، بلکه شبکه بين‌المللي را از طريق بندر چابهار به بندر آستارا تکميل مي‌کند.
مشاور رئيس‌جمهور بودجه دولت در سال جاري را 346 هزار ميليارد تومان دانست که نسبت به سال 92 تنها 64 درصد رشد داشته است و متذکر شد: البته لايحه بودجه دولت معادل 319 هزار ميليارد دلار بود که در مجلس افزايش پيدا کرد. کل منابع ما براي طرح‌هاي عمراني سال 92، 22 هزار ميليارد تومان بود که سال گذشته به 42 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور، با بيان اينکه تصويب بودجه 97 بر پايه قيمت تمام شده و فعاليت‌هاي صورت گرفته است، افزود: امسال ساختار بودجه‌ريزي را تغيير داديم و بودجه دستگاه‌هاي اجراي به جاي پرداخت به وزارتخانه مربوطه به صورت استاني به دستگاه پرداخت مي‌شود.
وي با بيان اينکه ايران در افق 1404 بايد يک کشور توسعه‌يافته باشد، تصريح کرد: سند فرادستي چشم‌انداز بيست‌ساله بعد از قانون اساسي داراي اهميت بالايي است و به همه ابعاد توسعه اعم از اقتصادي، فرهنگي و انساني توجه دارد.
نوبخت مبناي انتخاب استانداران توسط وزارت کشور را شايسته‌سالاري دانست و اضافه کرد: از نظر وزارت کشور، استانداران مي‌توانند جايگاه تعيين‌کننده‌اي در توسعه منطقه‌اي داشته باشند لذا شايسته‌سالاري لزوما به معني بومي‌گرايي نيست. البته مديران بومي از امتياز شناخت ژرف و عميق برخوردارند، اما اين يکي از امتيازات است.
سخنگوي دولت خواستار توجه همه جريان‌هاي سياسي استان اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا به بحث توسعه گيلان شد و تاکيد کرد: جلسات متعددي با سران جريان‌هاي سياسي مختلف در استان گذاشته است و اميدواريم روند مثبت فعاليت آنان ادامه‌دار باشد. البته گيلان از منابع انساني هوشمند به عنوان يکي از مزيت‌هاي توسعه علاوه بر منابع طبيعي بي نظير برخوردار است.
وي با بيان اينکه مقوله پسماند در استان‌هاي گلستان، مازندران و گيلان با همه جاي ايران متفاوت است، عنوان کرد: ورود شيرابه‌هاي حاصل از دفع زباله در منطقه سراوان يکي از عوامل آلودگي رودخانه‌هاي شهر رشت است لذا با توجه به رويکرد زيست‌محيطي دولت تدبير و اميد، ماه گذشته مصوبه‌اي در هيئت دولت با هدف حمايت از توليدکنندگان برق از زباله تصويب شد.
نوبخت از رفع مشکلات زيست‌محيطي پروژه سد شفارود در هيئت دولت خبر داد و افزود: منابع مالي سد شفارود در دولت يازدهم از طريق فاينانس تامين شده است لذا تلاش مي‌کنيم مردم از از ثمرات اين سد نهايت بهره‌مندي را داشته باشند. قطعا نمي‌توانيم نسبت به مسائل زيست‌محيطي بي تفاوت باشيم.
مشاور رئيس‌جمهور، مذاکرات درخصوص موضوع هسته‌اي و برجام را تمام شده دانست و يادآور شد: از نظر دولت جمهوري اسلامي ايران مذاکره به پايان رسيده و بازگويي برجام بلاوجه است، اما موشک جزو ابزارهاي دفاعي ماست و نظام براي تقويت سياست بازدارندگي و توان دفاعي خود نياز به اجازه کسي ندارد و هرگز وارد مذاکره در اين زمينه نمي‌شود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران گفت: بعد از عملیات وعده صادق عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند.

آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشور ما در طول چهار دهه گذشته تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی قرار دارد که ما در چنین شرایطی با اتکا بر توانایی داخلی توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور زده و از آن عبور کنیم.

وی افزود: نتیجه این شده که طبق فرمایشات رهبری ما تقریبا به قله رسیده‌ایم و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف بخصوص زیرساختی، دفاعی و اقتصادی صورت گرفته است. تلاش دولت سیزدهم نیز بر مهار تورم بوده که نتیجه این تلاش‌ها را در میان‌مدت خواهیم دید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این بین یکسری افراد سودجو و دلالان براساس شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی که دنبال سوءاستفاده بوده و حتی می‌خواهند موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند. آنها حتی بحران روانی ایجاد کرده بدین صورت که با رخ دادن هر اتفاقی با نوسانات قیمت ارز کشور را با مشکل مواجه می‌کنند آن هم در وضعیتی که تلاش دولت و نظام ایجاد ثبات در بازارهای داخلی و دفاع از مرزها است. اما این افراد سودجو می‌خواهند در بازارهای داخلی بهم‌ریختگی ایجاد شود تا از این طریق به منافع مالی خود دست پیدا کنند.

شاوردیان توضیح داد: نمونه بارز این اتفاق را می‌توان در جریان عملیات وعده صادق دید که عده‌ای سودجو به دنبال ایجاد بحران در وضعیت اقتصادی کشور بودند که موفق نشدند. آنها توان نظامی و دفاعی کشور را دیدند، دولت هم بعد از عملیات وعده صادق با کنترل بازار و به تبع آن کاهش نرخ ارز به ادامه اجرای برنامه‌هایش در حوزه زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اقتصادی حرکت کرد. قطعا تاثیرات این اقدامات را در میان‌مدت می‌بینیم. در نهایت نظام و دولت توانستند این شرایط را خوب مدیریت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند