Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با وقوع زلزله مهیب ۷.۲ ریشتری در استان کرمانشاه و چند استان دیگر، رسانه‌های خارجی اقدام انتشار گسترده اخبار مرتبط با این حادثه کرده‌اند.

ایران آنلاین / رسانه‌های انگلیسی زبان از ساعات اولیه وقوع زلزله مهیب در غرب ایران اخبار تلفات و مجروحان این حادثه را به نقل از رسانه‌های داخلی منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی در ایران و عراق به وقوع این زلزله مهیب در مناطقی از این دو کشور اشاره کرده و روزنامه گاردین نیز در تازه‌ترین گزارش خود آمار قربانیان این زلزله را بیش از ۳۲۰ تن اعلام کرده است.

وال استریت ژورنال هم با تیتر زلزله ۷.۳ ریشتری مرز ایران-عراق را به لرزه درآورد اقدام به پوشش خبری مربوط به این زمین لرزه کرد. روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تلفات این زمین لرزه در ایران نوشته‌ است که دولت عراق از تلفات و خسارت‌های احتمالی این زلزله اطلاعاتی منتشر نکرده‌ است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم با تیتری از شمار تلفات زمین لرزه عراق-ایران اعلام کرد: لرزش‌های این زلزله در کشورهای دیگری از جمله پاکستان، لبنان، کویت و ترکیه هم احساس شده‌ است.

شبکه خبری فاکس نیوز هم در خبری به انتشار تعداد تلفات و مجروحان زلزله غرب ایران پرداخت.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز با مرگبار خواندن این زمین لرزه که در مرز ایران-عراق رخ داد، به نقل از منابع داخلی اعلام کرد: بیشتر قربانیان این حادثه از استان کرمانشاه بوده‌اند.

همچنین روزنامه بلومبرگ در خبری به انتشار آمار تلفات و مجروحان زلزله کرمانشاه پرداخت و به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی اشاره کرد که حاکی از ترس و وحشت ساکنان مناطق زلزله‌زده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرانسه، NBC News و CBS News از دیگر رسانه‌های انگلیسی زبان هستند که اخبار مرتبط با زلزله غرب ایران را پوشش داده‌اند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر بدون کوچه ایران را بشناسید

به گزارش تابناک، با خواندن تیتر مطلب احتمالا از خود می پرسید، مگر میشود شهر و منطقه ای بدون کوچه باشد؟ بله میشود و ایران چنین شهری دارد که نامش لار است و به شهر برخواسته از ویرانه ها شهرت دارد. درمورد شهر بدون کوچه جهان صحبت نمیکنیم ولی تنها شهر بدون کوچه در خاورمیانه، شهر لار استان فارس است  .

حالا که دانستیم شهر بدون کوچه کدام شهر است، بد نیست درمورد علت بدون کوچه ساخته شدن این شهر هم اطلاعاتی کسب کنیم. این شهر بدون کوچه بن بست بعد از یک حادثه به این شکل ساخته شد تا تکرارش، خسارات رخ داده شده را دوباره به همراه نداشته باشد.

گفته شده است که سال 1339 و پس از زلزله شدیدی که شهر لار را بطرز ناراحت کننده ای ویران کرده بود، ساخت شهر جدیدی در فاصله 4 کیلومتری از شهر قدیم آغاز شد و به دلیل تخریب 70 درصدی شهر لار بر اثر زلزله، مسئولان تصمیم گرفتند برای پیشگیری از خطرات احتمالی مجدد، شهر جدید را بدون کوچه و بن‌بست بسازند.

اینطور شد که این شهر بدون کوچه در استان فارس به شهری جدید با خانه‌هایی که ارتفاع کمتر و مقاومت بیشتر در برابر زلزله داشتند، تبدیل شد. 

در توصیف موقعیت جغرافیایی لار میتوان این چنین گفت که، شهر لار در جنوب شرقی استان فارس با فاصلهٔ 330 کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز و 190 کیلومتری شمال غرب بندرعباس واقع شده است.

 چنانچه بخواهیم به مهمترین جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی لار اشاره کنیم، باید بگوییم که مهم‌ترین بنای تاریخی این شهرستان، بازار قیصریه لار است که لقب مادر بازارهای ایران را به این بازار تاریخی داده اند.

همچنین بناهای تاریخی قلعه اژدها پیکر و برج ننه نادر در لارستان که مربوط به دوران پیش از اسلام در لار می شوند نیز، جزو دیدنی های لار محسوب می شود.

دیگر خبرها

  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • زلزله خوزستان را لرزاند