Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در هفت ماه نخست سال جاری یک هزار و ۵۵۹ طرح اشتغال با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، رمضان پودینه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان ایجاد درآمد با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، دامپروری، خدمات، صنایع دستی، شیلات و حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در 7 ماه نخست سال جاری یک هزار و 559 طرح اشتغال با اعتبار 18 میلیارد و 100 میلیون تومان در 200 رشته شغلی برای مددجویان این استان اجرا شده، افزود: از مجموع طرح‌های اجرا شده 690 طرح با مبلغ 7 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و 869 طرح با هزینه 10 میلیارد تومان از سوی تسهیلات بانک‌های عامل این استان صورت گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده و تسریع در امر توانمندسازی مددجویان 30 هزار و 515 نظارت فنی و کارشناسی از واحدهای دامپروری، کشاورزی، شیلات و فعالیت‌های صنعتی و خدمات آنها توسط مهندسان ناظر و کارشناسان این نهاد در مرحل قبل، حین و بعد از اجرای طرح انجام شده است.

پودینه با بیان اینکه سال گذشته 58 هزار و 500 نوبت بازدید و نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال توسط مهندسان ناظر و 485 مورد نظارت بر طرح‌ها از سوی کارشناسان این نهاد صورت گرفته، اعلام کرد: امسال بازدید از یک هزار و 409 طرح اشتغال در زمینه کشاورزی و باغداری، 56 مورد شیلات و صید و صیادی، 4 هزار و 45 طرح در بخش صنایع دستی و 17 هزار و 13 طرح در زمینه خدمات در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین تا حصول اطمینان از پایدارسازی مشاغل ایجاد شده اقدامات مختلفی شامل برگزاری دوره‌های کارآفرینی برای مجریان طرح، ارائه آموزش‌های تکمیلی، بازآموزی و توسعه طرح‌ها با افزایش تسهیلات، کمک در تهیه و تامین ابزارآلات و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی صورت می‌گیرد.

پودینه با اشاره به اینکه ایجاد ساز و کارهای نظارتی فراگیر بر مراحل اجرای طرح‎‌های کسب و کار خرد و خانگی با هدف توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد بازار کار مناسب و تحقق خودکفایی مددجویان است، گفت: مددجویان قبل از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای متناسب با طرح مورد نظر خود را گذرانده و سپس زیر نظر مشاوران به کار ادامه می‌دهند تا بتوانند با ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار به استقلال اقتصادی دست یابند.

انتهای پیام/

R7843/P41362/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان