Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی دیدار کرد و در این دیدار بر گسترش همکاری های علمی و فناوری دو کشور تاکید شد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در دیدار با نالدی ماندیا پاندور، وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی، بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کردند و با اشاره به دیدار پیشین خود با یکدیگر در حاشیه اجلاس سالانه علم و فناوری در ژاپن، توسعه همکاری های دو کشور را ضروری دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ستاری در این دیدار، مهم‌ترین محور تعامل با جامعه جهانی را پتانسیل بالای انسانی کشور عنوان کرد و گفت: ایران گام‌های بلندی را برای گذار از یک اقتصاد منبع‌محور به سوی اقتصادی متکی به توانمندی نیروی انسانی برداشته است.

وی افزود: در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن ۵ میلیون دانشجو و چهارمین کشور تربیت‌کننده فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی و مهندسی در مسیر اقتصادی دانشی حرکت می‌کند. 

ستاری در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در اول آبان سال جاری در پرتوریا و امضا سند آن توسط وزیر امور خارجه ایران و وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، عنوان کرد: بر اساس بند «علم و فناوری» این سند، خواهان افزایش تعاملات و همکاری‌ها با آفریقای جنوبی هستیم.

در ادامه این جلسه، نالدی ماندیا پاندور، وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی ضمن تشکر از میزبانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، بر آمادگی و وجود ظرفیت‌های تعامل میان کشورش با ایران تاکید کرد.

ماندیا پاندور، مهترین مشکل آفریقای جنوبی را وضعیت اشتغال جوانان آفریقا عنوان کرد و گفت: راه اندازی استارتاپ‌ها، انکوباتورها و مراکز نوآوری از مهمترین اولویت‌های همکاری آفریقای جنوبی با ایران است. 

وی همچنین تصریح کرد: آفریقای جنوبی آمادگی دارد که در سطح بنگاههای کوچک و متوسط تسهیلاتی را در اختیار فناوران و مهندسان ایرانی قرار دهد.

true برچسب ها : آفریقای جنوبی سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب آسیا،   حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد