Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز گفت: پارسال ۸۳۹ نفر بدلیل مشکلات مربوط به نشست گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن، ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا یوسفی پور در نشست خبری افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی از این میزان 256نفر آنها با منو اکسید کربن مربوط به سوختن گاز طبیعی فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد : 71.43 درصد عامل در مرگ و میر با مونوکسید کربن ناشی از گاز طبیعی ، مربوط به نواقص دودکش هاست.
مدیر ایمنی ،بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز گفت : امسال استان اردبیل بیشترین و سیستان و بلوچستان کمترین میزان حادثه خیزی در کشور را به خود اختصاص داده اند که در این بین تهران وضعیت تقریبا مناسبی دارد و خوزستان با وجود آب و هوای گرمی که دارد هشتمین رتبه حادثه خیزی را در کل کشور از آن خود کرده است.
مدیر ایمنی ،بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز درباره عوامل مؤثر در تولید انتشار گاز مونواکسید کربن در سال گذشته گفت: دودکش ها با سهم 71.43 درصد، نواقص وسایل گازسوز به میزان 16.53 درصد، نبود تهویه مناسب به میزان 8.68 درصد و استفاده از وسایل پخت و پزجهت گرم کردن محیط به میزان 3.36 درصد، شایع ترین عوامل مؤثر در انتشار گاز سمی مونواکسید کربن که در گاز طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد به شمار می روند.
یوسفی پور با اشاره به قطعی عمدی گاز در سه شهر زلزله دیده سر پل ذهاب ,قصر شیرین و ثلاث باباجانی یادآورشد :به علت تمرکز ناشی از زلزله در مناطق فوق ,همکاران به منظور کنترل ها و چک های ایمنی اقدام به قطع عمدی گاز کرده اند.
وی با بیان اینکه ایران به لحاظ حوادث طبیعی 75 درصد از کل حوادث طبیعی دنیا را در بر دارد اظهار کرد: ایران، یکی از کشورهای حادثه خیز جهان است که در ده های گذشته در حوزه صنعت گاز کشور با دومین کشور گازی ژاپن به نام اوزاکا به بررسی تجهیزات صنعت گاز پرداخته و شرکت ملی گاز ایران بیش از 16 سال با آن ها کار خود را آغاز کرده است.
یوسفی پور ادامه داد: همیشه در دنیا در خصوص سلسله حوادث ناشی از گاز طبیعی بعد ازوقوع حوادث طبیعی، نگرانی هایی وجود داشته است از این رو در مناطق مستعد به زلزله که دارای خطوط گاز رسانی هستند نظارت دقیقی انجام شده و همچنان انتظار می رود که بعد از حوادثی چون زلزله، شاهد نشتی گاز در خارج و داخل منازل باشیم.
وی گفت: هم اکنون در صنعت گاز، آمادگی خوبی برای روبه روی با این حوادث وجود دارد و بعد از زلزله دیشب ما شاهد هیچگونه قطعی گاز نبوده ایم.
یوسفی پور تأکید کرد: ماهیت تأسیسات گازی، آسیب پذیر نیست، اما به علت بافت ساختمان ها و احتمال فرو ریختن آن ها بر تجهیزات، تخریب تأسیسات و سلسله حوادث بعد از آن دور از انتظار نخواهد بود.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت 49 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.55 درصد افزایش داشته است.

 این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1402 کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا 5 کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: 95 درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق 5 کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با 78 میلیون دلار، 52.89 درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود 82 درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال 1402 این میزان قهوه وارداتی از سوی 121 شخص و شرکت انجام گرفته است.

شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال 2022 به میزان 45.5 میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال 2022 به میزان 19 صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود