Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تیم های ملی والیبال نشسته برنامه های مورد نظر برای حضور در لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رضایی در نشست خبری که امروز در محل فدراسیون ورزشهای معلولان برگزار شد در مورد برنامه های پیشرو برای والیبال نشسته ایران خبر داد.

وی با بیان اینکه بعد از المپیک ریو ترکیب تیم های مردان و زنان والیبال نشسته تا حدی تغییر کرد یادآور شد: به تیم مردان چند بازیکن جدید اضافه کردیم و ۵۰ درصد تیم بانوان را هم به خاطر معدل سنی بالا تغییر دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نیز کادر فنی تیم بانوان مشخص شد، اردوهای این تیم از آذرماه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تا زمان بازی های کار آسیایی جاکارتا، تیم های بانوان و مردان به ترتیب در ۹ و ۱۲ اردوی آماده سازی شرکت خواهند کرد اظهار داشت: امسال دو تیم آلمان و روسیه با هزینه خود به ایران آمدند، روسیه بعد از یک سال وارد مسابقات قهرمانی اروپا شد و در هر دو بخش مردان و زنان به عنوان قهرمانی دست یافت. این نشان می دهد روسها سرمایه گذاری خوبی در این رشته انجام داده اند. البته بعد از این که تیم ملی روسیه قهرمان اروپا شد، طی صحبتی که با من داشتند، گفتند ما فکر می کردیم سوم شویم اما قهرمان شدیم و این نتیجه اردویی است که در تهران داشتیم.

مدیر تیم های ملی والیبال نشسته ایران با بیان اینکه لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان، رقابت های انتخابی بازی های آسیایی اندونزی و خود این بازی ها، رویدادهای پیش روی تیم ملی مردان طی یک سال آینده است گفت: در بخش بانوان نیز به غیر از لیگ جهانی، سایر رویدادها را در پیش رو داریم. از ۱۵ روز دیگر رقابت های لیگ باشگاهی آغاز می شود و نتایج می تواند به تیم ملی کمک کند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان با یادآوری اینکه حضور روسیه در ایران برای والیبال نشسته ایران درآمدزایی داشت تصریح کرد: از هر عضو این تیم، روزانه ۷۰ یورو گرفته شد و در واقع ما تنها رشته ای بودیم که چنین اقدامی را انجام دادیم.

رضایی اعلام کرد: کشورهای مجارستان، برزیل و ایتالیا درخواست اعزام مربی به ایران داده اند تا آنها (مربیان) بتوانند با حضور در محل تمرینات ملی پوشان ما در جریان چگونگی برنامه های تمرینی ما قرار بگیرند.

به گزارش مهر، هادی رضایی در ادامه صحبت های خود در رابطه با برگزاری رقابت های لیگ جهانی توضیح داد وبیان داشت: سال گذشته و بعد از انتخاب رئیس سازمان لیگ جهانی والیبال، قرار بر این شد تا رقابت های لیگ جهانی آغاز شود. در بخش بانوان، چین اولین میزبانی را بر عهده گرفت و این رقابت ها رابرگزار کرد. اولین امتیاز میزبانی در بخش مردان نیز به ایران داده شده است. این مسابقات ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: ایران، برزیل، بوسنی، روسیه، هلند، اکراین، چین، آلمان، مصر و امریکا ۱۰ تیم اول رنکینگ جهانی هستند که می توانستند در لیگ جهانی مردان شرکت کنند. در این بین چین به خاطر حضور در رقابت های انتخابی ۲۰۱۸ جهان اعلام انصراف کرد. مصر به خاطر مسائل سیاسی در این رقابت ها شرکت نمی کند و کشور بوسنی هم اصلاً اعلام آمادگی نکرد. البته باید بگویم که بوسنی در ۸ سال اخیر هیچ دعوتنامه ای برای ایران ارسال نکرده و هر جا هم که تیم ایران در آن حضور داشته، حاضر به شرکت در مسابقه نشده است.

رضایی با بیان اینکه از روز گذشته و با ارسال دعوتنامه رسمی برای ۶ کشور اقدامات لازم جهت میزبانی لیگ جهانی در تبریز به طور رسمی آغاز شد، اظهار داشت: علاوه بر ایران، تیم های برزیل، امریکا، روسیه، آلمان و اوکراین شرکت کنندگان در این مسابقات هستند، البته هلند و ژاپن را نیز به عنوان دو تیم رزرو در نظر داریم.

مدیر تیم های ملی والیبال با بیان اینکه ۳۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده برای مسابقات لیگ جهانی مردان است خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار دلار، ۶ هزار دلار و ۴ هزار دلار جایزه تیم  های اول تا سوم این مسابقات است. بهترین بازیکن ۲ هزار دلار جایزه نقدی می گیرد و نفرات برتری که در هر پست انتخاب می شوند نیز، هر کدام یک هزار دلار جایزه نقدی خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه با کمک اسپانسر هزینه های میزبانی و جایزه نقدی لیگ جهانی تأمین خواهد شد، گفت: اگر در رابطه با اسپانسر به مشکل بربخوریم، فدراسیون ورزشهای معلولان وارد عمل می شود. اگر از این طریق به نتیجه نرسیم شخصا اقدام می کنم چون پای آبروی والیبال نشسته ایران در میان است.

رضایی همچنین با بیان اینکه از سال آینده میلادی، کلاس بندی جدید در والیبال نشسته اعمال می شود، افزود: تمام کلاس بندی های فعلی ابطال اعلام شده است و باید مجددا ورزشکاران کلاس بندی شوند. این برنامه ای است که از طرف کمیته بین‌المللی المپیک اعلام شده و حکم حکومتی دارد. در واقع اجرای این برنامه با هدف یکسان سازی کلاس بندی ها در دستور کار قرار گرفته اما خیلی از فدراسیون ها با آن مخالف هستند و در والیبال نشسته از ۷۰ کشور ۹۵ درصد آنها و از جمله ایران اعلام مخالفت کردند اما همانطور که گفتم موضوع حکم حکومتی است و باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی جهان دیگر موضوع مورد بحث در نشست خبری هادی رضایی بود. وی با بیان اینکه این رقابت ها سال آینده برای اولین بار با سبک جدید به میزبانی هلند اجرا می شود در مورد روند برگزاری آن توضیح داد.

سیرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان با بیان اینکه هلند در پنج شهر میزبانی مسابقات قهرمانی جهان را عهده دار شده است، یادآور شد: پیش از این مسابقات با حضور ۱۲ تیم در هر بخش مردان و زنان برگزار می شد  اما دوره جدید این رقابت ها با حضور ۱۶ تیم در هر بخش برگزار می شود. در بخش بانوان، رقابت های مقدماتی در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار می شود از هر گروه دو تیم صعود می کند. ۸ تیمی که صعود نمی کند حذف می شوند و ۸ تیم صعود کرده در یک شهر دیگر رقابت هایشان را تا فینال دنبال می کنند.

رضایی در رابطه با چگونگی برگزاری رقابت های قهرمانی جهان در بخش مردان خاطرنشان کرد: در این بخش هم ۱۶ تیم رقابت های مقدماتی را برگزار می کنند. ۸ تیم صعود کرده در شهری دیگر دیدارهای یک چهارم نهایی را برگزار می کنند، ۴ تیم برتر این مرحله در یک شهر دیگر برای تعیین قهرمان، رقابت خود را دنبال می کنند. هدف از برگزاری این گونه این دوره مسابقات و انجام آن در شهرهای مختلف معرفی بیشتر والیبال نشسته است. باید بگویم از سال گذشته تا به امروز ۱۲ کشور به والیبال نشسته اضافه شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ۸ دوره حضور والیبال نشسته در پاراالمپیک اشاره کرد و گفت: در والیبال ۱۵-۲۰ میلیارد هزینه می کنند و از اینکه به المپیک می روند، خوشحالند اما ما ۸ بار در پاراالمپیک و فینال حاضر شده ایم. زمانی که من به عنوان  ناظر به مسابقات مالزی رفته بودم نخست وزیر این کشور مقابل من به خاطر همین حضور در ادوار مختلف پاراالمپیک تعظیم کرد.

وی با انتقاد از باشگاه های ورزشی در ایران و به ویژه در تهران تصریح کرد: تهران چند سال است در والیبال نشسته تیمی ندارد و هیچ کس دلیل این موضوع را عنوان نمی کند. سوال من اینجاست چرا باشگاه هایی که در والیبال افراد سالم، تیم داری می کنند؟ حداقل پنج درصد آن هزینه ها را در بخش معلولان اجرا نمی کنند. هیأت مدیره این باشگاه ها متشکل از افراد جانباز، ایثارگر و خانواده شهدا هستند پس چرا هزینه ای در ورزش معلولان نمی شود. این بد است که باشگاه هایی مثل بانک سرمایه، پیکان و یا سایپا  چنین سرمایه گذاری ای را انجام نمی دهند. آیا آنها کارمند جانباز یا معلول ندارند و نباید در این بخش سرمایه گذاری کنند؟ در والیبال معلولان هیچ هزینه ای نمی شود.

رضایی تأکید کرد: من شنیده ام که برای یک والیبالیست، ۱.۷ میلیارد یا ۱.۳ میلیارد هزینه شده است اما یک پنجم این پول هم برای تیم والیبال نشسته هزینه نمی شود. مدیران باشگاه ها زمانی که به آنها مراجعه می کنیم عنوان می کنند که هیأت مدیره با این گونه تیم داری مخالف است اما به نظرم آنها از خودشان می گویند. ورزش معلولان در تمام دنیا ارزش بالایی دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

ایسنا/فارس متولی هندبال استان فارس از تایید سالن‌ها و هتل‌های شیرازی برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط مسئول جهانی این رشته ورزشی خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «بدر الذیاب» نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در سفر به شیراز از وضعیت سالن‌های ورزشی و هتل‌های این شهر بازدید کردند.

رضا غلامشاهی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، چند هتل را در نظر داریم که هتل‌های ۵ ستاره برای تیم‌های سطح یک و سایر هتل‌ها برای تیم‌های سطح ۲ و ۳ در نظر گرفته‌ شده‌اند.

متولی هندبال فارس با بیان اینکه همگی هتل‌ها مورد تایید و رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان قرار گرفته‌اند، گفت: آن‌ها که پیش‌تر از امکانات شهر اصفهان بازدید کرده بودند، شیراز را از نظر برخورداری از هتل‌های باکیفیت، بالاتر از شهر اصفهان قرار دادند.

وی با تصریح اینکه سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی صدرا و شرکت عمران صدرا برای میزبانی از این رقابت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: امیدواریم استاندار فارس و اداره ورزش استان دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شاهد تکمیل سالن ۶ هزارنفری شیراز باشیم و بتوانیم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

غلامشاهی در پایان گفت: با توجه به ابراز رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان، امیدواری زیادی وجود دارد که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را در شهر شیراز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور در شیراز برگزار خواهد شد و تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با هند و عراق همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند