Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:30:38 GMT

زنجان سومین استان در پایین بودن حوزه کسب و کار است‌

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۹۳۷۲

زنجان سومین استان در پایین بودن حوزه کسب و کار است‌

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران متولی پایش محیط کسب و کار کشور شده گفت: زنجان سومین استان در پایین بودن حوزه کسب و کار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، غلامحسین جمیلی امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایران متولی پایش محیط کسب و کار کشور شده که بر اساس آن از مهر ماه سال گذشته زنجان جزو سومین استان پایین کشور در حوزه کسب و کار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمیلی گزارش‌های ارائه شده در حوزه پایش کسب و کار را مبنای درستی برای تصمیم‌گیری‌های استان خواند و گفت: این گزارش‌ها حاوی اطلاعات مختلفی مانند تامین مالی، امور مالیاتی، صدور مجوزها و سایر موارد هستند.

وی با گلایه از سیستم مالیاتی ابراز کرد: تولیدکنندگان با مشکلات مختلفی در حوزه مالیات دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر به استان زنجان به حمایت از فضای کسب و کار تاکید داشت تصریح کرد: آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم خلاف این گفته‌ها است در حالی که باید داد مظلومیت تولیدکنندگان از امور مالیاتی به گوش رئیس جمهور برسد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت چند سال از برجام هنوز بهبودی در فرآیندهای بانکی و مبادلات پولی بین‌المللی حاصل نشده است بیان کرد: متاسفانه همیشه انگشت اتهام معوقات بانکی، بدهی مالیاتی، تامین اجتماعی و عدم پرداخت حقوق کارگران به سمت تولیدکننده است اما زمانی که سخن از اشتغالزایی، رشد تولید و صادرات می‌شود، مدیران آن‌ها را نتیجه تلاش خود می‌دانند.

جمیلی با تاکید بر اهمیت پرداخت مالیات و شناسایی انگل‌های اقتصادی تصریح کرد: مصداق انگل واحدهای تولیدی‌ هستند که از منابع، منافع و حمایت ویژه دولت بهره می‌برند اما مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار نیازمند جلوگیری از فرار و فشار مالیاتی به شکل توأم است ابراز کرد: امور مالیاتی برای اجرای عدالت باید از افرادی که فرار مالیاتی دارند هم مالیات اخذ کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با انتقاد از عدم دعوت نماینده اتاق بازرگانی به هیئت‌های حل اختلاف بیان کرد: باید کسانی که مدافع بخش خصوصی هستند به جای افراد ناآگاه به این جلسات دعوت شوند.

وی به جوان‌گرایی در امور مدیرتی تأکید کرد و گفت: 64 درصد از کارفرمایان در استان زنجان جوان هستند و نباید از حضور جوان‌ها در پست‌های مختلف به منظور کسب تجربه و تربیت مدیران آینده غفلت کرد.

انتهای پیام/

R41375/P1377/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود