Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار لنجان گفت: ۲۸ میلیارد تومان اعتبارات مالی ماده ۱۸۰ تملک‌های دارایی برای شهرستان در نظر گرفته‌شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی تأمین اعتبارات آن با مشکل مواجه شده و تاکنون اجرای آن تحقق پیدا نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛فرماندار شهرستان لنجان امروز در شورای اداری شهرستان در خصوص اعتبارات مالی ماده ۱۸۰ تملک‌های دارایی اظهار کرد: ۲۸ میلیارد تومان اعتبارات مالی ماده ۱۸۰ تملک‌های دارایی در نظر گرفته‌شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی تأمین اعتبارات آن با مشکل مواجه شده و تاکنون اجرای آن تحقق پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن سجاد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و موضوع اشتغال باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم و پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات درجای خود دارای اهمیت ویژه و امری پسندیده است اما جذب سرمایه‌گذار و قدم نهادن در مسیر تولید و اشتغال است که هنر ما را ثابت می‌کند.

فرماندار لنجان با اشاره به طرح اشتغال‌زایی روستایی و تسهیلات مربوط به آن یادآور شد: طرح اشتغال‌زایی روستایی با حداکثر تسهیلات ۲۰ میلیون ریال و نرخ تسهیلات ۱۰درصد بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه معاونت توسعه، بنیاد برکت و روابط عمومی ستاد اجرایی با همکاری بانک پارسیان در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

سجاد هدف از طرح مذکور را رفع موانع تولید دانست و افزود: این طرح، یک طرح تعاونی با بهره چهاردرصد و با تسهیلاتی بین ۱۰ میلیارد ریال تا حداکثر ۱۵۰ میلیارد ریال است که نرخ سود آن به‌صورت خود مشارکتی و دارای پنج سال تنفس لحاظ خواهد شد.

شهردار سده لنجان هم در نشست شورای اداری شهرستان لنجان با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها اظهار کرد: اولین چالش اساسی عدم وصول مطالبات و تحقق تعهدات مالی در شهرداری‌هاست که ازجمله دلایل آن وضعیت اقتصادی نامناسب در سطح کشور است.

حسین ناظم الرعایا دومین چالش پیش رو در شهرداری را بحران کمبود آب دانست و خاطرنشان کرد: حفظ فضای سبز با توجه به منطقه و جغرافیای شهری و همچنین صرف میلیاردها تومان هزینه بابت ایجاد فضای سبز موجود، از دیگر دغدغه‌های شهرداری است که این موضوع مستلزم همکاری مدیران ارشد شهری است.

وی بابیان اینکه تأخیر چندماهه در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری چالش سوم در شهرداری به‌حساب می‌آید تصریح کرد: همواره دغدغه ذهنی ما پرداخت حقوق عوامل و کارکنان شهرداری است که امیدواریم با همکاری فرمانداری و شورای شهر این معضل نیز مرتفع شود.

شهردار سده لنجان با شاره به مسائل مربوط به رونق اشتغال در منطقه یادآور شد: تلاش ما در دوره جدید در جهت آن است که برای رونق اشغال ارتباط مؤثری با دانشگاه و صنعت و همچنین مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت پذیرد که مقدمات توسعه و بسط آن با همکاری مدیران علمی دانشگاه آزاد و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های متنوعی که در بحث اشتغال و کارآفرینی در منطقه وجود دارد متذکر شد: صنعت گردشگری و قطب صنعتی در منطقه از عوامل مهم در توسعه اشتغال و کارآفرینی به‌حساب می‌آید که در حال حاضر ۲۲ نقطه گردشگری مصوبه هیئت دولت در منطقه آماده سرمایه‌گذاری هستند.

امام‌جمعه شهر سده لنجان هم در جلسه شورای اداری شهرستان لنجان ایجاد فضای دوقطبی در جامعه را ناپسند دانست و اظهار کرد: فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و دوگانگی، لازمه رسیدن به ایده آل ها و حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدحسین رضوانی با تأکید براینکه تمام دغدغه مسئولان باید خدمت صادقانه به مردم باشد، متذکر شد: خدمت صادقانه به مردم به‌ویژه قشر ضعیف یکی از لازمه‌های ضروری هر مسئولی در جوامع بشری است.

وی بسیج را نماد وحدت و انسجام در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بسیج محور وحدت و انسجام در جامعه است و بی‌شک قدرت بسیج به خاطر جذب توده‌های مردم و ساماندهی صحیح آن‌ها در قسمت‌های مختلف است.

امام‌جمعه سده لنجان بابیان اینکه بسیجی واقعی کسی است که ظاهر و باطن عمل آن‌یکی باشد تصریح کرد: بسیجی واقعی اهل علم، عمل و آتش به اختیار است و همه‌ی ما به این ویژگی‌ها افتخار می‌کنیم و از هرگونه حرکتی که به وحدت و انسجام ما ضربه بزند به‌شدت اجتناب می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مجلس شورای اسلامی در بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان از افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه خبر داد. 

سید محمد پاکمهر در حاشیه آیین محوری نکوداشت شوراهای اسلامی شهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس یازدهم برای پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد به عوارض ارزش افزوده اضافه شد و به ۱۰ درصد رسید. 

وی بیان کرد: این افزایش سبب اضافه شدن ۶۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که در سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش بسزایی دارد. 

وی گفت: پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تخصیص قیر رایگان به آنها و همچنین فروش اوراق اسلامی از اقداماتی محسوب می شود که مجلس برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ویژه در مناطق کم جمعیت اما محروم انجام گرفته است.

پاکمهر بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سالانه می‌توانند تا سقف ۳۲ هزار میلیارد تومان از اوراق استفاده کنند که کمکی ویژه به آن‌ها محسوب می‌شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده چهارم الحاقی برنامه هفتم، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها به عنوان یک تشکل صنفی قید شده است تا آنها بتوانند موضوعات مرتبط با خود به ویژه مطالبات را به صورت خاص پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در ماده پنجم الحاقی نیز حضور عضو شورای عالی استان‌ها در شوراهای عالی معماری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل، راه و... درج شده هست تا جایگاه واقعی آن‌ها تقویت شود.

برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور برقراری فوق العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت با ضریب نیم درصد خبر داد.

پاکمهر گفت: اجرای فوق العاده خاص برای نیروهای وزارت بهداشت از جمله مهمترین مطالبات این قشر بوده که سبب افزایش انگیزه برای کارکنان وزارت بهداشت می‌شود، از این رو مسئله فوق‌العاده خاص کادر درمان با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی همچنین از طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور یاد کرد و افزود: ممکن است نتایج این طرح اکنون مشخص و ملموس نباشد اما اثرات آن در آینده و سلامت کشور، موثر است. این طرح به همه بیمارستان‌های دولتی نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز