Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - استاندار گیلان بر لزوم حضور مسئولان بین مردم و بهره مندی از ظرفیت های فکری آنان در پیشبرد کارها و تصمیم گیری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری عصر دوشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته وقف در نشست با مدیران اوقاف استان گیلان افزود: همه دستگاه ها در حوزه های مختلف بایستی به حضور بین مردم و استفاده از ظرفیت های فکری آنها اهتمام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اگر صرفا به فکر و ظرفیت های داخل سازمان متکی باشیم، نمی توانیم همه کارها را انجام دهیم بنابراین بهره مندی از ظرفیت های فکری ، دیدگاه ها و پیشنهادات مردمی در تصمیم گیری ها کمک کننده است.
سالاری از دست اندرکاران در اوقاف و امور خیریه گیلان نیز خواست تا در جمع مردم حضور یابند، پیشنهادت و نظرات آنها را بشنوند و در صورت نیاز در تصمیم گیری ها و رفع مشکلات در حوزه کاری شان از جمله موقوفات و اماکن متبرکه بهره ببرند.
وی از سفر خود به 16 شهرستان استان از هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: هدف از این سفرها نیز حضور در جمع نمایندگان منتخب صنف ها، قشرهای مختلف دهیاران و شهرداران و بهره مندی از پیشنهادات و ظرفیت های فکری آنان برای پیشبرد برنامه ها و رفع مشکلات است.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت این سفرها و حضور بین نمایندگان صنف های مختلف مردمی تصریح کرد: در بسیاری از وقت ها مردم می توانند راه حل هایی بهتر از خودمان، به ما پیشنهاد بدهند.
وی در ادامه سخنان خود بین مدیران اوقاف استان گیلان ضمن قدردانی از دست اندرکاران این حوزه اظهار داشت: انجام فعالیت های قرآنی و دینی در اوقاف ارزشمند و قابل تقدیر است.
استاندار گیلان نهاد وقف را مترقی و کارگشا دانست و خاطر نشان کرد: برای استفاده بهتر از نهاد وقف با توجه به فراهم بودن شرایط اقتصادی و طبیعی در استان، بایستی مسیر را تسهیل کنیم.
وی ضمن قدردانی از اوقاف و امور خیریه استان گیلان به دلیل این که این اداره کل به دلیل طلبکاری طرح دعوی علیه دستگاه های دیگر را نداشته، اظهار کرد: دستگاه ها با برگزاری نشست هایی می توانند مشکلات شان را مرتفع کنند.
سالاری از فرمانداران و دستگاه های مختلف خواست تا با اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان همکاری های لازم را داشته باشند.

*انجام 255 پروژه در بقاع متبرکه گیلان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این جلسه بیان داشت: در زمان حاضر، 255 پروژه با میانگین پیشرفت فیزیکی 65 درصد در بقاع متبرکه گیلان در دست اقدام است.
حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: 11 پروژه عمرانی با 23 هزار مترمربع در حوزه موقوفات گیلان نیز در دست ساخت است که با بهره برداری از این پروژه ها، 160 میلیارد ریال ارزش افزوده، عاید موقوفات استان می شود.
وی با بیان این که برای 750 رقبه موقوفه سند مالکیت گرفته شد، خاطر نشان کرد: برای احیاء 30 هکتار از اراضی موقوفات به ارزش 800 میلیارد ریال نیز اقدام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های قرآنی این اداره کل اضافه کرد: 361 کلاس آموزش قرآن در استان فعال است و 320 مربی قرآنی نیز با اوقاف همکاری دارند.
وی از برگزاری 176 عنوان برنامه در گرامیداشت هفته وقف در استان گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات در جامعه با نهادینه شدن فرهنگ وقف مرتفع می شود.
استان گیلان پنج هزار موقوفه و 941 بقعه متبرکه دارد.
هفته وقف از 26 آبان ماه آغاز می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در نشست ایمنی راه‌های استان با گرامیداشت هفتم اردیبهشت ماه روز حمل و نقل و ایمنی اظهار کرد: در کنار اعمال جرایم رانندگی، علائم رانندگی و نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند در کاهش آمار تصادفات مؤثر و بازدارنده باشد.

استاندار گیلان خط‌کشی راه‌ها و تقویت روشنایی جاده‌ها را نیز برای افزایش ایمنی رانندگی لازم و ضروری دانست و افزود: از آنجا که پلیس راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند در همه جا مستقر باشد باید نسبت به نصب دوربین‌های نظارتی اقدام شود تا قبل از وقوع هر حادثه جاده‌ای و تصادف، با متخلفان اعمال قانون شوند.

عباسی هدایت عابران برای استفاده از پل‌های عابر پیاده را هم موضوعی ضروری خواند و تصریح کرد: نصب سرعت گیر نمی‌تواند به تنهایی در کاهش حوادث جاده‌ای کمک کننده باشد چه بسا همین افزایش تعداد سرعت گیرها به عاملی در جهت حوادث رانندگی تبدیل شوند.

وی بیان داشت: آمار ورود خودروها به استان گیلان بسیار بالاست بنابراین طبیعی است که در چنین وضعیتی آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای زیاد باشد که البته باید برای کاهش آن همه دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند.

عباسی با بیان اینکه کنار گذر کوچصفهان قادر به هدایت ترافیک نیست، گفت: باید از تغییر کاربری و احداث ابنیه در مجاورت جاده‌ها جلوگیری به عمل آید زیرا چنین سازه‌هایی اهمیت بزرگراه‌ها که اعتبارات زیادی برای احداث آن صرف می‌شود را زیر سوال می‌برد.

استاندار گیلان عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باید متناسب با شرایط استان‌ها در مورد آنها تصمیم گیری کند زیرا در بعضی استان‌ها تعداد زیادی کنارگذر و پل احداث شده اما در برخی استان‌ها مانند گیلان و شهر رشت این کار صورت نگرفته است.

عباسی بیان داشت: در کنار نصب دوربین‌های هوشمند، اداره کل راهداری و پلیس راهور باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم آمار تصادفات در جاده‌های گیلان به خصوص در محور سراوان به سمت امامزاده هاشم و ورودی سنگر به سمت سیاهکل را کاهش دهیم.

کد خبر 6090242

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال