Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- وزیر بهداشت از پایان اقدامات اولیه بهداشت و درماان در نقاط زلزله زده استان طی فردا بعد از ظهر خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زلزله در استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمع زیادی از مسئولین اعضای ستاد بحران استان و کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت به بازماندگان و آرزوی کامل برای مصدومین زلزله استان کرمانشاه گفت: کمتر از ۲۴ ساعت از حادثه گذشته و این در حالی است که ما چند ساعتی را هم در تاریکی سر کردیم  و به دلیل اینکه شب بوده نتوانستیم امداد رسانی را آنطور که مد نظر است داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده گفت: تلاش های خوبی صورت گرفته که جای تقدیر دارد. تقدیر دوم هم از مردم عزیزی است که امروز در معیت وزیر کشور و همراهان شاهد آن بودیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: به نظر من بینظیر بود با اینکه ما نقض و کوتاهی هایی در اسکان و… هم داشتیم، و اکنون علی رغم اینکه سرد است و بچه کوچک دارند و بیمار و گرفتار هستن، در حالی که مردم مصیبت زده هستند، غیر از احترام چیزی از مردم ندیدم.

وی تاکید کرد: پرخاشگری در این زمان طبیعی است تعداد زیادی فوت شده و تعداد زیادی مصدوم و مصیبت زده هستند.

قاضی زاده هاشمی  افزود: آنچه که الان مهم است همین اقدامات اولیه بوده و پس از آن اسکان حادثه دیده گان است.

وی افزود: وزیر کشور درخواست ۲۰ هزار چادر برای حادثه دیده گان کردند و تعداد زیادی در راه است. البته توزیع آن مهم است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از مدیران محلی هستند و بعضا خانواده است جزو حادثه دیده گان است مقداری به هم ریختگی در روز اول طبیعی است اما انتظار می رود از فردا بیشتر به ویژه در روستاها توجه شود.

وی تاکید کرد: ما باید ۲ تا ۳ روز آینده را به مشکلات جاری مردم توجه کنیم و حمایت هایی که دولت باید انجام دهد و این انتظار به حقی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در حوزه بهداشت و درمان اقدامات اولیه را انجام داده ایم، گفت: برخی هم در مراحل بعدی و انجام عمل ها و پروتز و… که هزینه بر است مورد حمایت وزارت بهداشت و دولت قرار نی گیرند و بدون هزینه درمان خواهند شد.

وی افزود: در عین حال بحث روحی و روانی زلزله زده گان است که معمولا از اواخر هفته آغاز می شود. در بحث بهداشت نیز  تیم های ما مستقر هستند و قطعا تحت مدیریت نماینده عالی دولت استاندار و فرمانداران عزیز فعالیت خواهند کرد.

وی از نیروهای مسلح حاضر در منطقه تقدیر کرد و گفت: هما کمک کردند و اگر نبودند ما با مشکل از جمله وجود ۲۰ بالگرد مواجه می شدیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اقدامات اولیه ما در حوزه بهداشت ودرمان حداکثر تا فردا بعد از ظهر به پایان می رسد، از حضور ۴۰ گروه  روانشناس و روانپزشک در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: بخشی از کار هم در حوزه بهداشت است که همزمان با آواربرداری باید انجام شود.

وی با بیان اینکه  وزیر کشور هم چون مردم استان از شب گذشته درگیر بوده و استراحت نکردند، خطاب به وزیر کشور گفت: اگر بحث غذا و چادر را بتوانیم حل کنیم به تدریج وسایل گرمایشی و… هم مورد مطلب به اشان خواهد بود که باید مورد توجه باشد.

وزیر بهداشت گفت: شهرداری تهران هم ۴۰ هزار قطعه پتو و چادر و مواد غذایی فرستادن و بعدا هم دوباره می فرستند.

وی خطاب به آیت الله علما نیز خواستار حضور روحانیون در مناطق زلزله زده شد و گفت: حضور آنها می تواند خیلی مثمر ثمر باشد.

true برچسب ها : زلزله کرمانشاه سید حسن قاضی زاده هاشمی وزارت بهداشت کرمانشاه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی