Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:20:42 GMT

خلیج‌فارس و تنگه هرمز به آرامش تقریبی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۵۰۷۷

خلیج‌فارس و تنگه هرمز به آرامش تقریبی می‌رسد

مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت:‌ پس از ۳ روز تلاطم و ناآرامی آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز، از صبح سه‌شنبه آب‌های این محدوده‌ها رو به آرامش تقریبی می‌گذارد.

سعید رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت:‌ انتظار داریم که جریان آغاز شده پیرامون آب‌های تنگه هرمز و بخش میانی خلیج فارس از ساعات ظهر سه‌شنبه به بعد، به سمت قابل تحمل و قابلیت تردد مناسب، حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کنونی و سه روز ناآرامی خلیج فارس بد نیست بدانیم طبق پیش‌بینی‌ها دریای عمان تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه تحت تأثیر بادهای شمال شرقی، مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی هرمزگان، این وضعیت در روزهای آینده نیز در ساعات صبح تا ظهر، تداوم خواهد داشت و از همین رو لازم است در ساعات ناپایدار جوی، از تردد شناورهای سبک و صیادی به‌ویژه در شرق دریای عمان، به طور جدی خودداری شود.

رنجبر با بیان اینکه تغییرات احتمالی پس از پایش مستمر دریایی، به اطلاع همگان خواهد رسید، اضافه کرد: پیرامون آب‌های عمان بررسی داده‌های هواشناسی نشان دهنده‌ناپایداری جوی و وزش بادهای شمال شرقی از عرض‌های بالاتر در مناطق مختلف این دریا به ویژه در نواحی شرقی آن از جمله چابهار، کنارک، زرآباد، کلات، بیاهی تا منطقه دریایی جاسک است.

وی گفت:‌ شدت این جریان بین ساعات اولیه بامداد تا ظهر بوده و این جریان تا پایان هفته با تغییراتی مشابه، تداوم خواهد داشت که سرعت باد در اوج آن تا 30 نات و ارتفاع موج بین 3 تا 6 پا در نوسان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان با اشاره به شدت ورزش بادهای شمال شرقی در خلیج فارس، گفت: در حوزه‌های ترددی بنادر غرب و مرکز و شرق هرمزگان و همچنین مسیرهای منتهی به قطر و امارات پیشنهاد می‌شود در روزهای اخیر با نهایت دقت و احتیاط امور دریانوردی صورت گیرد و حتی‌الامکان دریانوردان از تردد پرهیز کنند.

انتهای پیام/

R7720/P41362/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل بنیاد هرمزگان طی سفر به جزیره هرمز که با هدف رسیدگی و پیگیری بازسازی گلزار شهدای هرمز صورت گرفته بود، با حجت الاسلام جعفر رستا خیز امام جمعه و محمد بنده بخشدار هرمز به صورت جداگانه دیدار و گزارشی از خدمات و فعالیت‌های در حال انجام به جامعه ایثارگری داد و خواستار همراهی و حمایت بیشتر امام جمعه و بخشدار هرمز از خانواده شهدا و ایثارگران این جزیره شد.   به گزارش ایثار واحد هرمزگان، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان در این دیدار گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان به خوبی در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • اظهارات عجیب جواد نکونام درباره اتفاقات باشگاه استقلال
  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر