Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگبار جزیره ای دیدنی در اقیانوس هند، و بخشی از کشور تانزانیا می باشد. شن سفید، درختان پالم و آب فیروزه ای، این جزیره را به مقصدی عالی برای تعطیلات تبدیل کرده است. ناب بودن این جزیره به عنوان جنبه ای تجاری برای آن نشان دهنده اختلاط فرهنگی غنی همراه با رایحه ای عربی است. زنگبار را به خاطر ادویه ها و درهای چوبی حکاکی شده اش می شناسند، همچینین این محل به خاطر اینکه محل تولد فردی مرکوری هم هست، شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ جویان ماسایی، لاک پشت ها، گروه پسران ساحل و دلفین ها که از جاذبه های گردشگری زنگبار هستند، همگی در کنار هم یک منطقه گرمسیری منحصربه فرد ایجاد کرده اند. با همگردی در سفر به زنگبار همراه باشید.

به Jaws Corner سر بزنید

بعد از اینکه یک نقاشی بزرگ از یک نهنگ روی دیوار این محل کشیده شد، اسمش را Jaws Corner گذاشتند و به پاتوقی برای اهالی زنگبار تبدیل شد. افراد محلی در اینجا دورهم جمع می شوند، قهوه عربی می نوشند و درباره اخبار تازه گپ می زنند. Jaws Corner و کوچه پس کوچه های اطرافش بهترین مکان برای پرسه زدن و یادگرفتن برخی نکات گردشگری این منطقه است. اتمسفری پرانرژی دارد که با ترکیبی از توریست ها و مغازه های بومی، نوشیدن قهوه و تماشای مردم درآمیخته است. در سفر به زنگبار به این محل سر بزنید.

 میمون های پارک ملی Jozani Chwaka را ببینید

در سفر به زنگبار، یک دالادالا، وسیله نقلی سنتی در تانزانیا، کرایه کنید و به پارک ملی جوزانی بروید. به باجه اطلاعات پارک بروید و یک بلیط ورودی تهیه کنید. این بلیط شامل یک راهنما هم می شود که شما را به یک تور پیاده روی در داخل جنگل می برد. راهنما در طول مسیر اطلاعات زیادی در مورد منطقه به شما می دهد. بدون اینکه متوجه شوید خود را در بین تعداد زیادی میمون می بینید که در بالای درختان شما را نگاه می کنند. اگر فقط وارد پارک شوید بدون اینکه به یک تور بپیوندید، پول زیادی را صرفه جویی خواهید کرد چراکه بلیط ورودی فقط 8 دلار قیمت دارد.

جشن در بازار شبانه

هر شب هفته در اسکله Stonetown در منطقه Forodhani Grdens مردم شب زنده داری می کنند که این خودش از بهترین جاذبه های گردشگری زنگبار محسوب می شود. بوی کباب کردن غذاهای دریایی هوا را پر می کند و صدای دست فروش های خیابانی جوی سرزنده و پرجنب وجوش ایجاد می کند. همه جا را خوب بگردید و ببینید چه چیزهایی برای خوردن وجود دارد، قبل از اینکه تصمیم بگیرید، چون تعداد زیادی اغذیه فروشی هست که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. دنبال شاوارمای سوریه ای بگردید، دکه او همیشه پر از جمعیت است، چراکه بهترین شاوارمای این منطقه را دارد. داغ، تهیه شده از مواد تازه و خوشمزه. آن را غرق در آب نیشکر تازه کنید که درست جلوی چشم شما آشپز آن را داخل یک لیوان می ریزد.

در ساحل دوچرخه سواری کنید

اگر در نزدیکی جامبیانی اقامت دارید، یک دوچرخه بهترین وسیله برای گشت وگذار در منطقه و دیدن جاذبه های گردشگری زنگبار است. بیشتر اقامت گاه ها می توانند برای شما یک دوچرخه اجاره کنند. به سمت دریا رکاب بزنید و ساحل، ماهی گیران و روستاهای بومی را ببینید. جایی در طول مسیر برای شنا کردن در یکی از ساحل های شنی توقف کنید و یا برای نفس تازه کردن به یکی از پاتوق های محلی یا استراحت گاه ها که در هر نقطه از مسیر وجود دارند، بروید. اگر پاهایتان خسته شد، رانندگان دالادالا به شما اجازه خواهند داد تا دوچرخه تان را پشت وانت شان بگذارید و با 20 سنت شما را در آنجا می چرخانند، البته اگر با احترام ازشان بخواهید.

با یک دلفین شنا کنید

سافاری آبی یکی از محبوب ترین تورهای زنگبار است. شما در سفر به زنگبار، یک روز کامل را روی یک dhow، قایق چوبی سنتی، می گذرانید و در آب های فیروزه ای اقیانوس هند قایق سواری می کنید. سافاری شما را به منطقه حفاظت شده ای می برد که در آنجا می توانید شنا و حتی با دلفین ها غواصی کنید. اگر خوش شانس باشید شاید یک لاک پشت در حال شنا کردن را هم ببینید. ناهار به شکل یک پیک نیک گرمسیری در یک ساحل شنی قبل از اینکه برای بازدید از تالاب محلی برگردید، سرو می شود. حتماً مطمئن شوید که برای پیدا کردن بهترین قیمت، خوب همه جا را گشته اید، چون در این منطقه افراد زیادی به شما سافاری ابی پیشنهاد می کنند.

به جزیره Prison بروید

جزیره Prison که با اسم جزیره Changuu نیز شناخته می شود، خانه لاک پشت های غول پیکر Aldabra است. این جزیره پناهگاهی برای لاک پشت هاست، اگرچه تعداد آن ها در حال کاهش است. توریست ها می توانند به لاک پشت ها غذا بدهند و پرسه زدن آن ها را در این منطقه تماشا کنند. این جزیره مکانی عالی برای استراحت کردن و آفتاب گرفتن است. مسیرهایی در این جزیره وجود دارد که شما می توانید در آن ها قدم بزنید، مناطق جنگلی را ببینید یا از خرابه ای زندانی که به خاطر ان اسم این جزیره را جزیره زندان گذاشته اند، بازدید کنید.

غروب آفتاب را تماشا کنید

Livingstone Bar یک ساحل پرجنب وجوش و دارای یک بار است که بهترین محل برای خوش گذرانی و تماشای غروب آفتاب در آب های اقیانوس می باشد. از موسیقی زنده لذت ببرید. میزهایی در ساحل شنی تعبیه شده که شما می توانید پشت آن ها بنشینید، استراحت کنید و مردم را تماشا کنید. در گرگ و میش پسربچه های محلی به انجام تمرینات آکروباتیک خود روی شن می پردازند و از لاستیک های کهنه به عنوان تخته شیرجه استفاده می کنند. به این شکل شما می توانید یک برنامه سرگرم کننده و زیبا را مجانی تماشا کنید. این پسر بچه ها حرکات بسیار جالبی روی هوا انجام می دهند.

در Promised Land استراحت کنید

در Kizimkazi، در انتهای یک جاده خاکی، پرامیسدلند قرار گرفته است. وقتی که در مسیر رسیدن به آنجا هستید، احساس می کنید که آن جاده به هیچ جایی نمی رسد، اما به من اعتماد کنید، ارزشش را دارد. پرامیسدلند یک اقامت گاه و بار است با دیدی به سمت اقیانوس هند. از متصدی بار نوشیدنی بگیرید و روی یکی از تخت ها یا کاناپه هایی که منتظر شما هستند، لم دهید. اگر کمی تحرک بیشتر می خواهید، می توانید والیبال ساحلی بازی کنید یا بندبازی در ساحل را امتحان کنید. عصرها، همه دور آتش جمع می شوند، آهنگ های آفریقایی می زنند، آواز می خوانند و با هم گپ می زنند.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه

محمدرضا جوفار گفت: در منطقه مکران ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری، ترانزیت و منابع طبیعی وجود دارد. استفاده از تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند وابستگی به درآمدهای فروش نفت و گاز را از بین ببرد.

 

محمدرضا جوفار کارشناس جغرافیای سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با ظرفیت‌های مغفول مانده منطقه مکران، گفت: ظرفیت‌های منطقه مکران بسیار زیاد است که متاسفانه در چند دهه اخیر مغفول مانده است. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی و بیانات خود به توسعه دریامحور اشاره داشتند اما بنظر می‌رسد عزم جدی برای توسعه دریامحور در کشور وجود ندارد.

 

جوفار درباره ظرفیت‌های موجود در این منطقه اظهار کرد: منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های مکران به‌شمار می‌رود. این منطقه با دسترسی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند و همچنین با دسترسی به دریاهای آزاد موقعیت جغرافیایی خاص و می‌توان گفت بی‌نظیری دارد.

 

وی افزود: مهم‌ترین ظرفیتی که مقداری روی آن تمرکز شده اما هنوز ضعف دارد، بحث گردشگری است. صرفا بحث گردشگری تجاری یا خرید نیست؛ گردشگری‌های متفاوتی از جمله گردشگری انرژی، ورزشی، طبیعی و فرهنگی که به جفرافیای سیاسی ربط دارد می‌تواند صورت بگیرد.

 

این کارشناس جغرافیای سیاسی در رابطه با اینکه چه مسیرهایی برای توسعه این منطقه وجود دارد گفت: زیرساخت‌هایی از جمله حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌تواند ایجاد شود. این ظرفیت‌ها می‌تواند مکران را به یک هاب بزرگ و چند منظوره تبدیل کند. همچنین می‌تواند آسیای مرکزی را به دریای آزاد متصل کند و برای ما ارزآوری و رونق را به دنبال داشته باشد.

 

جوفار با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند اثرات ملی و بین‌المللی از جمله ارزآوری داشته باشد و با برقراری ارتباط بین قومیت‌های مختلف باعث ایجاد اتحاد می‌شود، گفت: بهره‌وری از منابع طبیعی، یکی از فرصت‌هایی است که به آن توجه نشده است. توسعه صنایع فرآوری، ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه و توجه به صنعت گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این منطقه صورت بگیرد.

 

این کارشناس در پایان درباره ارزآوری این منطقه اظهار کرد: ارزآوری این منطقه به چند مولفه بستگی دارد. بهره‌وری اصلی می‌تواند از صنایع و برداشت از معادن صورت بگیرد. همچنین مبحث گردشگری و ترانزیت، از ظرفیت‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شود.  با اطمینان می‌گویم که اگر از ظرفیت‌های این منطقه به صورت کامل استفاده شود، وابستگی کشور به نفت و گاز از بین می‌رود.

دیگر خبرها

  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • راهنمای دیدنی‌های تایلند: نقاطی که در سفر به این کشور حتماً ببینید
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه