Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:57:53 GMT

چادر و پتو نیاز اصلی زلزله زدگان سر پل ذهاب

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۰۵۲۹

چادر و پتو نیاز اصلی زلزله زدگان سر پل ذهاب

تهران -ایرنا-چادر برای اسکان موقت وپتو به عنوان وسیله گرمایشی مهمترین نیاز مردم مناطق زلرله زده شهرسنان سر پل ذهاب است .

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از شهرستان سر پل ذهاب، مردم مناطق شهری و روستایی سر پل ذهاب طی 2 روز گذشته با مراجعه به مراکز و پایگاههای امداد ونجات مستفر درشهرستان سر پل ذهاب خواستار دریافت چادر برای اسکان خود وخانواده شان وهمچنین پتو به عنوان وسیله گرمایشی با توجه به سرمای هوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمع کثیری از مردم زلزله زده شهرسنان سر پل ذهاب شب گذشته را بدون چادر به صبح رساندند و برای گرم کردن خود آتش روشن کرده بودند.
حجم وسیع آتش های ایجاد شده توسط مردم در سطح پارکها ومعابر وهمجنین مقابل منازل ویران شده خود به حدی بودکه دود غلیطی فضای شهر را فرا گرفته بود.
در همین ارتباط مردم روستاهای زلزله زده شهرستان سر پل ذهاب به شدت از کمبود چادر برای اسکان موقت باتوجه به ویران شدن خانه های خودر در اثر زلزله گله مند هستند.
مردم روستاهای منطقه دشت ذهاب و روستاهای کیوک، صفدری وحسن و قلعه بهرامی و شهرک کیوک از کمبود شدید چادر در سطح روستای خود انتقاد داشتند وخواستار اقدام عوامل امدادی از جمله هلال احمر برا ی ارسال چادربه این روستا بودند.
شب گذشته غالب مراجعات مردم به بیمارستان صحرایی ایجاد شده در سر پل ذهاب و همچنین پایگاههای هلال احمر برای دریافت چادر و پتو بود.
به گفته مردم زلزله زده سر پل ذهاب نیاز اصلی آنها در شرایط فعلی تامین چادر برای اسکان موقت به ویژه در شب ها با توجه به سرمای هوا می باشد.
این درحالی است که طی 2روز گذشته مقادیر قابل توجهی چادر و پتو از طریق هلال احمر از استانهای مختلف کشور به مناطق زلزله زده ارسال شده است .
در این میان برخی از مردم شهرستان سر پل ذهاب عدم مدیریت مناسب درتوزیع چادرمیان زلزله زدگان را عامل بروز این مشکل می دانند.
یکی دیگر از نیازهای مردم مناطق زلزله زده سر پل ذهاب آب شرب و اقلام خوراکی با توجه به قطعی آب منطقه است که این مشکل با انتقال محموله های بزرگ آب معدنی به مناطق و همچنین وصل شبکه آب شهری تا حد زیادی رفع شده است.
در حال حاضر به گفته اهالی شهرستان سر پل ذهاب،مشکل مردم روستاهای شهرستان،به ویژه روستاهای دورافتاده و صعب العبور که بر اثر زلزله دچار خسارت شده اند چادر است .
یکی دیگر از مشکلاتی که مردم زلزله زده این منطقه خواستار رفع آن از سوی مسئولین هستند تامین و توزیع اقلام اولیه بهداشتی مورد نیاز از جمله شیر خشک و پوشک بچه وبرخی اقلام دارویی می باشد.
درهمین ارتباط مسئولان هلال احمر اعلام کردند که به میزان کافی چادر در منطقه توزیع شده واین روند تا رفع نیاز تمامی زلزله زدگان ادامه دارد.
همچنین بر اساس اعلام مسئولان جمعیت هلال احمر ،اورژانس و همچنین نیروهای اعزامی نظامی وانتطامی، اقلام دارویی، بهداشتی و خوراکی نیز به حدکافی در شهرستان توزیع شده که کار توزیع همحنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاندو 423 کشته و 7156 مجروح این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :محسن فتاحی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام /1625/1735 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست | ویدئو

دریافت 3 MB کد خبر 847538 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • (ویدئو) پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست | ویدئو
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی