Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع آب زیرزمینی دشت کزاز به علت برداشت های سه صنعت بزرگ شهرستان شازند درخطر است و این صنایع باید از مصرف آب شرب دست بکشند.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان شازند در موقعیت جغرافیایی مطلوبی از نظر میزان بارش سالانه قرار گرفته و در حوضه آبریز قره چای و سایر حوضه های آبریز قرار دارد، اما با توجه به در ارتفاع بودن این شهرستان و احداث برخی ها سدها، هم اکنون وضعیت آب در این شهرستان مطلوب نیست و نیاز است که عملیات آبخیزداری انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر سه صنعت پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه در این شهرستان در دشت مرغوب کزاز مستقر هستند که برای فعالیت خود از منابع آب شیرین و با ارزش سفره های زیرزمینی منطقه بهره می گیرند و مصرف آنها نیز بالا است، در حالی که باید از آب های سطحی و پساب ها در صنایع بهره گیری شود.

با توجه به فعالیت گسترده کشاورزی در شهرستان شازند، ضروری است که از طریق عملیات آبخیزداری، از خشک شدن و از بین رفتن منابع آب سطحی و نابودی قنوات موجود جلوگیری شودعضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این رابطه به وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی قبلا تذکر داده شده است و مجددا این مساله را با جدیت دنبال خواهم کرد؛ سه صنعت بزرگ شازند باید از مصرف بی رویه آب شرب و منابع زیرزمینی این منطقه دست بکشند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: با توجه به فعالیت گسترده کشاورزی در شهرستان شازند، ضروری است که از طریق عملیات آبخیزداری، از خشک شدن و از بین رفتن منابع آب سطحی و نابودی قنوات موجود جلوگیری شود.

ابراهیمی تصریح کرد: با وجود آن که ۶۵ کیلومتر از خط انتقال آب سدکمال صالح در شهرستان شازند واقع شده، اما هم اکنون بسیاری از روستاهای این شهرستان برای تامین آب شرب با مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴۲ روستای شهرستان شازند در مسیر این سد هستند که نیاز دارند از آب شرب بهره مند شوند و پیگیری این موضوع را نیز در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: برمبنای قانون برنامه ششم توسعه، دولت بایستی ظرف مدت پنج سال، یازده میلیارد متر مکعب مصرف آب را در کشور کاهش دهد، چرا که هم اکنون در شرایط مناسبی از نظر وضعیت سفره های آب زیرزمینی قرار نداریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد