Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رشیدیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی به بررسی موضوع واگذاری بخشی از فضاهای آموزشی بلااستفاده به فضای تجاری در این شورا اشاره و بیان کرد: هدف اصلی این طرح کمک به آموزش و پرورش برای انجام ماموریت آموزشی و ارتقای سرانه لازم برای خدمت مناسبتتر به دانش آموزان است.
وی افزود: در این راستا مواردی جمع بندی شده در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستانها در کمیسیون ماده پنج بر اساس طرحهای جامع و تفضیلی و نیز ضرورتهای آموزشی بررسی خواهد شد تا بدون ایجاد مشکل بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: البته این تغییرات به این معنا نیست که نیازهای شهری را در نظر نگیریم و اگر در مناطقی واحدهای تجاری مازاد وجود داشته باشد نباید به حجم این واحدهای بلااستفاده اضافه کرد. خط قرمز در اجرای این طرح وارد شدن کوچکترین لطمه به فضای آموزشی است.

* بازماندگی کودکان از تحصیل به دلیل هزینه
استاندار خراسان رضوی همچنین پوشش تحصیلی کودکان را واجب، تکلیف قانون و امری ملی مذهبی توصیف و بیان کرد: تامین امکان تحصیل برای کودکان از وظایف حاکمیت است. طبق بررسی آموزش و پرورش هزینه تحصیل هر دانش آموز 400 هزار تومان می باشد لذا ننگ بزرگی است که کودکان ما به دلیل 400 هزار تومان از تحصیل باز بمانند.
وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرد: هر دانش آموزی را که در استان بخاطر مسائل مالی از تحصیل بازمانده اعلام کنید تا از طریق جذب حمایت سازمانهای امدادی هیچ دانش آموزی به دلیل هزینه 400 هزار تومانی از تحصیل بازنماند.
رشیدیان در خصوص ازدواج کودکان و دختران زیر 15 سال نیز گفت: برخی از این دختران چندسالی در عقد می مانند ولی به محض اینکه به عقد درمی آیند آموزش و پرورش از تحصیل آنها در مدارس جلوگیری می کند. در این خصوص باید چاره اندیشی شود.
وی بر اینکه از ادامه تحصیل دختران به دلیل ازدواج نباید جلوگیری شود تاکید و بیان کرد: همانطور که ازدواج زودهنگام مشکل است، ازدواج دیرهنگام نیز مشکل است. در هر دو مورد باید چاره اندیشی شود و با مداخله هوشمندانه آسیبهای اجتماعی در حوزه های مختلف کاهش یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف اصلی از اجرای طرح اختصاص بحشی از فضای آموزشی بلااستفاده به واحدهای تجاری استفاده از درآمد آن برای ارتقای سطح فضاهای آموزشی است.
سید جواد حسینی افزود: هم اکنون سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کلانشهر مشهد سه و نیم مترمربع است. در مشهد و استان مدارسی وجود دارند که قابلیت فضای آموزشی را ندارند و در مقابل زمینهایی با قابلیت ایجاد فضای آموزشی مناسب وجود دارد ولی امکان تامین هزینه ساخت آنها نیست. از این رو با اجرایی شدن این طرح می توان با درآمدزایی فضای آموزشی مناسب را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: مهارتی و تولیدی شدن فضای تربیتی از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه متوازن است که این طرح به تحقق همین مهم نیز کمک می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم گفت: در 15 سال اخیر تعداد دانش آموزان کشور از 20 میلیون به 13 میلیون کاهش یافته و در مقابل فضاهای آموزشی نیز یک و نیم برابر شده است.
وی افزود: هم اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 99.1 درصد است. عدم شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین مقاومت خانواده آنها برای تحصیل کودکان از مشکلات پیش رو در مقوله بازماندگان از تحصیل است.
خراسان رضوی دارای 7500 مدرسه با حدود 54 هزار کلاس درس است. یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم