Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@03:30:38 GMT

پیش‌بینی دفن 150 نفر بدون مجوز

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۹۹۷

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه با انتقاد از نبود فضای مناسب جهت معاینه اجساد جان‌باختگان زلزله، گفت: هم اکنون اجساد در فضای باز معاینه می‌شود و حتی چادر هم برای این کار در اختیار نداریم.
 
محمدعلی منشی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به زلزله اخیر در استان، گفت: متاسفانه در این حادثه بسیاری هموطنان جان خود را از دست دادند و در حال حاضر 430 گواهی فوت برای جان باختگان این حادثه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
منشی‌زاده از اعزام تیم‌های پزشکی قانونی به مراکز زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم در شهرستان ثلاث باباجانی، دو تیم در شهرستان سرپل‌ذهاب، یک تیم در قصرشیرین و یک تیم نیز در دالاهو مستقر است.
 
وی با انتقاد از نبود فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های پزشکی قانونی، گفت: در حال حاضر تیم‌های مستقر در مناطق زلزله زده در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام می‌دهند و حتی چادر هم در اختیار آنها قرار داده نشده است.
 
منشی زاده افزود: شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین سالن تشریح ندارند و در گذشته هر مورد فوتی در منزل یا بیمارستان گزارش می‌شد همکاران به محل رفته و مجوز صادر می‌کردند و اگر نیاز به معاینات بیشتر و آزمایش بود، اجساد به نزدیکترین سالن تشریح در شهرستان های اطراف منتقل می‌شد.
 
وی تصریح کرد: اما هم اکنون به دلیل نبود سالن تشریح و تعداد بسیار اجساد، تیم های پزشکی قانونی در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام داده و گواهی فوت صادر می کنند.
 
مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه مشکل دیگر در زمینه کار پزشکی قانونی را دفن بدون مجوز برخی جان باختگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی روستاها، خانواده متوفیان تنها با برگزاری مراسم ساده و مذهبی اجساد خانواده و بستگان خود را بدون مجوز فوت دفن می‌کنند.
 
وی افزود: بر اساس آمار غیر رسمی و پیش بینی که خود ما داریم حدود 100 تا 150 جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌اند.
 
منشی زاده نسبت به عواقب این کار هشدار داد و افزود: بازماندگان به لحاظ حقوقی و قانونی به مشکل برمی‌خورند و باید برای دفن عزیزانشان حتما مجوز بگیرند.
 
مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: از مراجع قضایی و انتظامی و نظامی در خواست داریم در این زمینه هوشیار باشند و از افرادی که اجساد را در منطقه منتقل کرده و برای دفن می‌برند، گواهی دفن بخواهند.
 
منشی زاده با بیان اینکه هزینه‌ای برای صدور مجوز کفن و دفن دریافت نمی‌شود، گفت: گواهی فوت در کمتر از نیم ساعت صادر می‌شود، زیرا اجساد نیاز به معاینه خاصی ندارند و آثار صدمات روی بدن آنها مشخص است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد

راه آهن با اعلام اینکه لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان توسط کنسرسیوم توسعه ریلی در مرز شمتیغ رها شده بود، از حرکت بدون مجوز این محموله به سمت مرز رازی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن، 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می کند.

تاکید می شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این 10 واگن در شمتیغ کرد و تلاش نمود با فشارهای رسانه ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می کند.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاکید میکند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی