Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: 100 درصد درخواست های خون مراکز درمانی غرب کشور از این استان برای کمک به زلزله زدگان تامین شده است.

عباس بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام نیاز مراکز درمانی شهرستانهای غرب کشور در زلزله اخیر به خون و فراورده های خونی تامین شده است افزود: اهداکنندگان از امروز همچون روزهای عادی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند زیرا ذخایر کافی از انواع گروهها و فراورده های خونی در استان کرمان موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: مرکز خونگیری شریعتی روبروی مسجد جامع شهر کرمان (در شیفت صبح و عصر) و اداره کل انتقال خون کرمان واقع در بلوار 22 بهمن این شهر در ساعت های اداری آماده خونگیری از اهداکنندگان است.
مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان کرمان گفت: پایگاه های انتقال خون در شهرستان های سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم آماده دریافت خونهای اهداکنندگان است.
وی افزود: همراه داشتن کارت ملی، حداقل سن 18 سال و حداقل وزن 50 کیلوگرم از شرایط اولیه اهدای خون و رعایت آن برای اهدا کنندگان ضروری است.
پیش از این یک روز از حقوق کارکنان مس منطقه کرمان، 100 تخته موکت و 500 گالن نفت و آب توسط جمعیت هلال احمر استان و 6 کد عملیاتی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است و همچنین دستگاه های امدادرسان کرمان آمادگی خود را برای اعزام نیرو به غرب کشور اعلام کرده اند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبانماه 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 10:52 دقیقه روز دوشنبه در 430 کشته و هفت هزار و 640 مصدوم گزارش شده است و اکنون رئیس جمهوری و برخی از مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارند.
درپی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد و امروز (سه شنبه) عازم این مناطق شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد