Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی سابق تیم ملی جوانان با بیان این که فرهاد پورغلامی به قیمت سوختن نسل طلایی فوتبال و محرومیت از جام جهانی جوانان صاحب تجربه شد، گفت: الان زمان رها کردن پورغلامی نیست و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال نوجوانان که چند ماه قبل در مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال حضور داشت، هفته گذشته قادر به صعود به مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا نشد تا تیم ملی نوجوانان که در جام جهانی زیر ۱۷ سال درخشیده بود، از حضور در جام جهانی جوانان محروم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر محمدی، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال جوانان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال جوانان و نرسیدن به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: با این شکست بازیکنان تیم ملی جوانان، نزدیک به سه سال وارد دوران رکود می‌شود چون از متولدین سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ از چرخه مسابقات پایه خارج می‌شوند. اگر به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رفتیم، حداقل تا دو سال بعد چرخه پرورش بازیکنان ادامه داشت. دو فاکتور مهم برای موفقیت در فوتبال پایه وجود دارد؛ نخست بحث انتخاب و دوم بحث تنظیم عملکرد است. انتخاب کادر فنی از سوی کمیته فنی و فدراسیون فوتبال است. داشتن دانش و تجربه در انتخاب کادرفنی مهم است و جزو فاکتورهای اساسی هستند. بحث دوم تعریف استراتژی است که مثلا از دور مقدماتی به دور نهایی قهرمانی آسیا صعود کنیم و سپس به جام جهانی صعود کنیم. در گام بعد وظیفه کمیته فنی تنظیم عملکرد تیم ملی است. هر جا که تغییراتی در عملکرد تیم ملی ایجاد می‌شود، کمیته فنی می‌تواند نقش موثری داشته باشد. در بحث انتخاب کاملا مشکل داشتیم.

او با اشاره به انتخاب مربیان تیم‌های پایه و کنار گذاشتن مربیان با یک ناکامی گفت: انتخاب‌های ما تصادفی است. هر کسی که به تیم‌های ملی پایه آید، یک دوره موفق و یک دوره ناموفق است. این اتفاق در تمام دوره‌ها تکرار شده است. امیدوارم عباس چمنیان موفق باشد اما مطمئنم برای عباس چمنیان هم تکرار می‌شود. در چنین شرایطی باید از تصمیم‌گیری احساسی پرهیز شود. برکناری کادر فنی و مربیان، اولین و آخرین راهکار فدراسیون فوتبال است.  

سرمربی سابق تیم ملی جوانان اضافه کرد: امیر حسین پیروانی در دوره گذشته با تیم ملی جوانان موفق بود و به هر دلیلی به تیم ملی امید رفت و با تیم ملی امید ناموفق بود و آن‌جا هم این اتفاق رخ داد. با حذف تیم ملی امید، بازیکنان این تیم که جزو بازیکنان تیم ملی المپیک محسوب می‌شوند، وارد خلأ شدند. این تیم تا سال آینده هیچ برنامه‌ای ندارد. اگر این تیم موفق می‌شد، برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شدند. آن تیم شاکله‌ تیم ملی المپیک است.  

محمدی با بیان این که کمیته فنی در این سال‌ها موفقیت‌هایی را هم داشته، خاطرنشان کرد: تیم ملی جوانان و نوجوانان به جام جهانی رفتند و نوجوانان بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران را گرفتند اما باید به کمبودها هم اشاره کنیم. یکی از مهم‌ترین کمبودها بحث عدم انتقال دانش مدیریت است؛ به این معنی که از نفراتی که در تورنمنت‌ها حضور داشتند و برای آن‌ها هزینه شده بود، بعد از شکست استفاده نکردند. همواره سرمایه مصرف شده را رها می‌کنیم. از تجربیات مربیان قبلی استفاده نمی‌کنیم. کسی بعد از شکست، به دنبال بررسی علل شکست نمی‌رود. شکست هم یک تجربه است. الان کمیته جوانان هم پاسخگو نیست چون از نظر روانی تحت فشار هستند. الان که تیم ملی نوجوانان با چمنیان موفق شده، باید موفقیت او را بررسی کنند و دلایل توفیقات این تیم را به سایر مربیان منتقل کنند.

او به روند آماده‌سازی تیم‌ملی جوانان بعد از حضور در جام جهانی اشاره کرد و گفت: این تیم تا قبل از شروع مرحله مقدماتی آسیا، دو ماه تمرین کرد. استعدادیابی این تیم بدون حضور پورغلامی انجام شد و او نقشی در استعدایابی این بازیکنان نداشت. پورغلامی مربی موفقی است اما به دلیل نداشتن تجربه کافی، در این مسابقات ناکام بود. باید نفرات باتجربه در کنار او حاضر می‌شدند. حداقل قبل از حضور در این مسابقات، تیم ملی را به همراه پورغلامی به مسابقات غیر رسمی می‌فرستادیم تا کسب تجربه کند. این که در دو ماه تیم را آماده کنیم، آسان تلقی کردن مسابقات است. مسئولان فدراسیون فکر می‌کنند، ظرف دو ماه می‌توانند موفق شوند. اردن برای رسیدن به این مرحله از مسابقات، حدود دو میلیارد تومان هزینه کرده است. اشتباه ما این بود با تیم ملی نوجوانان وارد جوانان شدیم. باید بازیکنانی را انتخاب می کردیم که از نظر سنی ۱۹ ساله هستند و در مرحله بعد تغییرات را اعمال می‌کردیم. در این رده سنی شش ماه هم مهم است. پرورش یک تیم نیاز به زمان بلند مدت دارد. در همین زمان کوتاه، پورغلامی ۴۰ درصد از تیم را عوض کرد. این تغییر خیلی بزرگی است.  

محمدی در ادامه اظهار کرد: باید یک بار برای همیشه فاکتورهای انتخاب مربیان را شفاف اعلام کنند. با مربی‌ای که از سوی کمیته فنی و فدراسیون انتخاب می‌شود، قرارداد بلند مدت ببندند. نمونه‌های مختلفی در سطح جهان وجود دارد که بعد از قهرمانی در یک مسابقات، در دوره بعد نتوانستند به همان مسابقات صعود کنند. برنامه‌ریزی ما در فدراسیون فوتبال فقط برای تیم ملی بزرگسالان است. هر چیزی تحت عنوان بودجه، اول به تیم بزرگسالان تعلق گرفت. در زمان کفاشیان اردوهای مستمر و بلند به تیم‌های پایه کمک کرد و تیم‌ها بدون دغدغه و با انسجام بیشتری وارد مسابقات شدند.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان موفقیت تیم‌های ملی را محصول برنامه ریزی فدراسیون دوره کفاشیان دانست و افزود: زمان کفاشیان، نوجوانان ما قهرمان آسیا شدند و به جام جهانی رفتند. آن‌جا هم ابتدای دوره مدیریت کفاشیان بود و آن موفقیت محصول کار و برنامه‌ریزی کمیته انتقالی بود. در دوره بعد آسیا ما ناموفق بودیم تا این که با یک برنامه ریزی مجدد، تیم ملی جوانان و نوجوانان موفق شدند و نسل خوبی در فوتبال ایران پرورش یافت. از این به بعد اگر موفقیتی حاصل شود، مربوط به دوره مدیریت مهدی تاج است.

او ادامه داد: برای توسعه کیفیت فنی فوتبال نیاز به چند فاکتور داریم. فاکتور اول فرهنگ است. باید به همدیگر احترام بگذاریم. فاکتور بعد مشارکت است. کادر جدید باید اهداف و استراتژی خود را با جامعه فوتبال درمیان بگذارد. نباید اهداف را به تنهایی انتخاب کرد. حتما باید مربیان را حفظ کنیم. الان زمان رها کردن فرهاد پورغلامی نیست. به قیمت سوختن نسل طلایی فوتبال، او صاحب تجربه شد. با این تجربه‌ای که به دست آورد، نباید او را رها کنیم. متاسفانه در این حوزه نه تنها فوتبال بلکه کشورمان دچار مشکل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

برهمین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
به گزارش مهر، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900902

دیگر خبرها

  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!