Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:48:29 GMT

سه خبر از شهرستان های بهاباد، اردکان و ابرکوه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۴۲۱۱

سه خبر از شهرستان های بهاباد، اردکان و ابرکوه

رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد گفت: سه پایگاه ثابت جهت جمع‌ آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم این شهرستان برای زلزله زدگان غرب کشور راه اندازی شده است .
حسن رضاپور ادامه داد : این پایگاه ها با همکاری داوطلبان و امدادگران در مسجد انقلاب ، مسجد ابوالفضل (ع) قلعه و میدان فاطمیه محمدآباد استقرار دارند و در سایر مساجد نیز صندوق سیار قرار داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نیروهای هلال‌احمر آماده جمع‌آوری کمک‌ها هستند،تأکید بر این است کمک‌ های غیر نقدی کنسرو تاریخ‌دار و پتو نو باشد که این کمک‌ها روزانه جمع‌ آوری و به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود.
شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده ورسالت وشماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله‌زدگان اختصاص داده شد .
وی بیان کرد، مردم به هیچ عنوان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به جز مکان های اعلامی به شخص دیگری تحویل ندهند.

**
در نخستین روز از هفته سلامت ، زنگ مبارزه با دیابت با حضور فرماندار و دیگر مسئولان در مدرسه دخترانه آیت الله بهجتی اردکان نواخته شد .
رئیس آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه همه اقشار به خصوص دانش آموزان در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت هستند، افزود: برگزاری چنین مناسبت هایی تلنگری برای پیشگیری و یادآوری مساله است .
محمد اشرفیان اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزشی به منظور جلوگیری از این بیماری که بسیار خطرناک و مهلک است ، ضروری است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت و همچنین به عنوان واسطه استمرار زندگی برای دیگر افراد جامعه فعالیت خواهند کرد بویژه اینکه در خانواده ها می توانند اثرگذار باشند.
این مسئول ادامه داد: دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و باید زمینه ای ایجاد شود تا نسلی سالم و پر انرژی داشته باشیم و در آینده به مشکل برخورد نکنیم.
به مناسبت هفته سلامت نیز در این مدرسه جشنواره غذایی سالم با موضوع مبارزه با دیابت برگزار شد و جمعی از دانش آموزان ، دست پخت های خود را در راستای زندگی سالم و بدون دیابت به نمایش گذاشتند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
به گفته مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه، 20 هزار زائر اربعین حسینی (ع) توسط خادمان این موکب در کربلا علاوه بر پذیرایی، اسکان نیز یافتند.
حسن فلاح زاده در حاشیه بازگشت 2دستگاه کامیون حامل وسایل اسکان و پذیرایی زائران به ایرنا افزود: این موکب در ایام اربعین در کربلا به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی کردند.
وی با بیان این که، این موکب در کربلا ، شارع مرکزی (مکتب مرکزی) باب قبله امام حسین (ع) برپا شده بود، گفت: موکب مردمی بود و با یک میلیارد و 200 میلیون ریال کمک های مردم برپا شده بود.
فلاح زاده با بیان این که در این موکب بیش از 60 نیروی داوطلب 15 روز مشغول خدمت رسانی به زائران بودند، اظهار کرد: هزار و 200 نفر صبحانه ، ناهار و شام و 60هزار لیوان چای ودم نوش در شبانه روز بین زائران توزیع شد .
مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) ابرکوه با قدردانی از دست اندرکاران امر گفت: تلاش می کنیم سال آینده بهتر از امسال از زائران پذیرایی شود .
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
9877*7544* 7540* 2047*خبرنگاران : حمیدرضا اخوان بهابادی - مژگان دشتی و کارگر ابرقوئی** انتشار: عباسقلی اشکور جیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند