Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:49:24 GMT

چرخه معیوب چاقی و بی‌تحرکی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۹۶۸۰

چرخه معیوب چاقی و بی‌تحرکی دانش‌آموزان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: با توجه به آمارها باید جنبش سراسری آمادگی جسمانی در دانش‌آموزان راه‌اندازی و توسعه یابد.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در کمیته تخصصی درس تربیت‌بدنی که با حضور مدیران و کارشناسان دفتر تربیت‌بدنی و همچنین معاونین تربیت‌بدنی و سلامت ۸ استان برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم منزلت تربیت‌بدنی را در استان، منطقه و مدرسه بالا ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز تربیت‌بدنی یکی از بخش‌های اولویت‌دار در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: هر دانش‌آموز در طول دوره ۱۲ساله تحصیلی خود مجموعا حدود ۳۰۲ ساعت درس تربیت‌بدنی را می‌گذرانند که بسیار ناچیز است و با شرایط کنونی زندگی ماشینی جای تامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموز امروز برای تحرک در فضای آموزشی چیزی جز ساعت درس تربیت‌بدنی ندارد، افزود: کافی است که فعالیت دانش‌آموزان را در زندگی شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی کنونی با گذشته قدری مقایسه کنید و قبول کنیم که دانش‌آموز امروز در خانه و محله تقریبا به بی‌تحرکی صرف رسیده و این باعث چرخه معیوب چاقی و بی‌تحرکی شده است.

حمیدی با تمجید از پویا شدن ساعت درس تربیت‌بدنی، این مهم را کافی ندانست وگفت: باید تلاش کنیم ساعت درس تربیت ‌بدنی افزایش یابد. اکنون ساعت درس تربیت‌بدنی هویت و شخصیت ماست و مستقیما با سلامت نسل در ارتباط است و با تمام وجود از آن حفاظت و صیانت می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چشم‌انداز ما این است که دانش‌آموزان حداقل روزی ۴۵دقیقه فعالیت حرکتی داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سالم و با نشاط داشته باشیم، ریشه آسیب‌های اجتماعی را بخشکانیم و اقتدار و امنیت کشور را توسعه دهیم، باید تربیت‌بدنی و ورزش را در دانش‌آموزان توسعه دهیم و جنبش آمادگی جسمانی را راه‌اندازی کرده و توسعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدحسین رمضانی گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با شرکت ۹ هزار و ۴۲۵ داوطلب امروز در رشته‌های مشاوره، دبیر تربیت بدنی، دبیر سبک زندگی و مربی امور تربیتی در ۲۹ حوزه در گیلان برگزار شد.

وی از برنامه جذب ۵۶۲ نفر در این ۴ رشته از سوی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با اعلام نتایج، قرار است ۳۷ نفر در رشته مشاوره، ۱۳۳ نفر به عنوان دبیر تربیت بدنی، ۱۲۷ نفر در رشته سبک زندگی و ۲۶۵ داوطلب هم در امور تربیتی استخدام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: پذیرفته شدگان مهر ۱۴۰۳ ، کار خود را در مدارس استان آغاز خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند