Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد این نهاد در روند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در سال تحصیلی 97-96 گفت: در این روند رویکرد انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش آموزان مدنظر قرار می گیرد.

علی زرافشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند هدایت تحصیلی دانش آموزان امسال همچون سال گذشته با افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا، مدیران، معلمان، مشاوران اجرا می شود و امیدواریم این فرایند را به نحو مطلوب پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تغییر روند هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: در گذشته، هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه دهم انجام می شد که با توجه به ساختار آموزشی 3- 3 - 6 در سال تحصیلی 96-95 روند هدایت تحصیلی دانش آموزان بعد از 22 سال، در دوره اول متوسطه اجرا شد و موضوع جدیدی برای خانواده ها، دانش آموزان و مدارس بود.
زرافشان با بیان اینکه فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از مهرماه هر سال آغاز شده و تا مهرماه سال بعد ادامه دارد، افزود: خوشبختانه با توجه به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش و همکاری رسانه ها، روند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم در تابستان بسیار روان تر از سال گذشته انجام شد و چالش جدی در این حوزه نداشتیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته علاوه بر تدوین دستورالعملی برای هدایت تحصیلی، رویکرد ما بنابر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموزان بود و لذا از ابتدای مهرماه جلسات آموزشی و مشاوره برای دانش آموزان، اولیا، مدیران و مشاوران مدارس برگزار شد که در ارتقای آگاهی ذینفعان بسیار موثر بود.
وی اظهار کرد: در نهایت فرایند هدایت تحصیلی براساس انتخاب دانش آموزان منجر شد که پوشش تحصیلی دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش امسال نسبت به سال گذشته که 34 درصد بود، 5/2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و توزیع دانش آموزان در شاخه نظری هم یک شیب متعادلی را پیدا کند.
زرافشان گفت: در حال حاضر سهم رشته علوم تجربی نسبت با رشته علوم انسانی تقریبا برابر و حدود 25 تا 26 درصد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 97-96 نیز در اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، برگزاری نشست ها، دوره های آموزشی و مشاوره همچون سال گذشته ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شده که در این سیستم آموزشی هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم پس از پایان امتحانات خردادماه این دانش آموزان اجرا می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر