Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@01:21:52 GMT

کمک دانشگاهیان برای باز کردن قفل اشتغال ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۳۸۴۰

کمک دانشگاهیان برای باز کردن قفل اشتغال ضروری است

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس بر شناخت ظرفیت‌ها و شرایط بومی استان فارس برای باز کردن قفل اشتغال تاکید کرد و خواستار توجه جدی مسئولان، بویژه دانشگاهیان به این امر مهم شد.

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی در نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که به میزبانی واحد شیراز برگزار شد اظهار کرد: «آماده‌ایم که تعامل سازنده با دانشگاه داشته باشیم و پذیرای ایده‌ها و نوآوری‌های جدید از سوی دانشگاهیان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت: «یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی ما، تبدیل خانه‌های قدیمی در بافت های قدیمی و مناطقی که از استطاعت مالی کمتری برخوردارند به کارگاه‌های صنایع دستی است و این کار باعث ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و سامان یافتن اوضاع اقتصادی مردمان آن مناطق شده است.»

وی افزود: «در همه جای دنیا وقتی مردم یک کشور در مضیقه قرار می گیرند رو به اقتصاد مقاومتی می‌آورند و مردم استان نیازمند گام‌های عملی ما در راستای اقدام و عمل به شعار اقتصاد مقاومتی هستند و در بخش کشاورزی ما دنبال پروژه‌هایی هستیم که کم آب باشد، پربازده باشد و همچنین اشتغال‌زایی کند، به عنوان نمونه چندین مزرعه شترمرغ را در این راستا حمایت و پشتیبانی و ایجاد کرده ایم و امروز استان فارس به عنوان سومین استان تولید کننده شترمرغ و گوشت آن در کشور است.

کوشکی تصریح کرد: «به طورکلی ظرفیت ایجاد اشتغال و تولید با استفاده از تعامل با دانشگاهیان وجود دارد و می‌طلبد در این راستا تمام توان خود را بکار گیریم و همچنین تعامل صنعت و دانشگاه بسیار ضروری است و نباید منتظر ماند که صنعتگران دنبال ما و دانشگاهیان بیایند و ما خود باید در این راستا پیش‌قدم باشیم و شناخت ظرفیت‌ها و شرایط بومی استان فارس برای باز کردن قفل اشتغال ضروری است.»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس هم بیان کرد: «در بحث اقتصاد مقاومتی باید اولین مؤلفه سه ضلع را درنظر گرفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا، بالابردن کیفیت تولید و کاهش تعرفه های گمرکی، و در کمیته امداد اعتقاد بر این است که به سمت مشاغل خرد گام برداریم و یکی از کارهایی که در سال جاری در کمیته امداد شروع کردیم پنل‌های خورشیدی است که این عمل باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌هایی که در این زمینه مشغول هستند شده و باعث تولید انرژی پاک شده است.»

دکتر محمد بذرافشان افزود: «در کمیته امداد دنبال ایده های جدید هستیم و در این راستا تجربه‌های مدیران در کنار خرد دانشجویان و دانشگاهیان می تواند راهگشای اقتصاد مقاومتی و تحقق بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه باشد.»

به گزارش آنا، در این نشست دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی اقتصاد، مدیریت، حقوق و ... حضور داشتند و تعدادی از اعضای هیات علمی با بیان دیدگاه علمی خود به توضیح در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند که مورد استقبال مسئولان استان فارس قرار گرفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود

 مهرداد جهان‌دیده د  با اشاره به تبریک هفته کارو کارگر به این قشر زحمت‌کش، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: استقلال ملت و کشور به تلاش و زحمت کارگران بستگی دارد.
 
 وی افزود: توسعه و پیشرفت روزافزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرزوبوم است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: بدون شک توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نتیجه مجاهدت‌های این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا از جامعه و همه ارکان حاکمیت است.
 
 وی ضمن ارج‌نهادن به مقام رفیع و عظیم کارگران و خدمات صادقانه و بی‌دریغ این قشر شریف از تمامی کارگران متعهد و سخت‌کوش شهرستان ولایت‌مدار ایرانشهر قدردانی کرد و فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر را به یکایک کارگران عزیز و خانواده‌های آنان تبریک عرض کرد.
 
وی اضافه کرد: امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده، شاهد صحت و سلامتی جامعه کارگری، پیشرفت و توسعه روزافزون ایران اسلامی و توسعه اشتغال و تولید برای فرزندان این مرزوبوم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود