Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@18:50:19 GMT

ایجاد 100 پایگاه امداد رسانی به زلزله زدگان در یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۵۵۲۸

ایجاد 100 پایگاه امداد رسانی به زلزله زدگان در یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: 43 پایگاه توسط این جمعیت برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی زدگان غرب کشور در سطح شهرستان های این استان دایر شده است.
عباس احدپور با بیان اینکه از این تعداد 37 پایگاه در میادین شهرستانهای استان مستقر شده افزود: پایگاه های مستقر در شهر یزد در میادین بعثت ، شهید بهشتی ، اطلسی ، همافر ، پمپ بنزین سیلو و جمعیت هلال احمر شهرستان آماده دریافت کمک های مردمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این پایگاه ها از ساعت هشت صبح تا 20 شب دایر هستند اظهار کرد: جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای مردم زلزله زده استان کرمانشاه و مناطق غربی در بازه زمانی 22 آبان لغایت چهار آذر امسال انجام می گیرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: پایگاه یاد شده از روز گذشته که در استان دایر شده ، مردم نیکوکار استان به یاری زلزله زدگان شتافتند و کمک ها خود را اهدا کردند.
احدپور تصریح کرد: چهار هزار و 800 قوطی کنسرو ، 200 تخته پتو و 6 میلیون آب معدنی هم توسط سه خیر به زلزله زدگان اهدا شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد یادآور شد: همچنین مساجد جوادالائمه در چهار راه معلم ، جامع رحمت آباد و ابوالفضل آب شور پایگاه داوطلبی جمعیت هلال احمر اماده دریافت کمک های مردمی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مردم نوع دوست استان می توانند کمک های نقدی را با شماره حساب 99999در بانک های ملت، صادرات، مسکن، دی، تجارت، سپه،پارسیان، شهر و اینده و به شماره حساب های بانک ملی 70270، 800300، ملت به شماره حساب های 1404440 و 6104-3377-7006-4606 واریز کنند.
احدپور افزود: علاوه بر ان مردم استان می توانند کمک های نقدی را از طریق شماره گیری با تلفن همراه *741*3*112#و یا *724# واریز کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: مردم کمک‌های غیرنقدی خود اعم از پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو ، خشکبار و آب معدنی و غیره را به پایگاههای هلال احمر تحویل دهند.
*** ایجاد 50 پایگاه جمع آوری کمیته امداد یزد
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) یزد هم گفت: به منظور جمع آوری کمک های مردم به آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه، 50 پایگاه توسط این نهاد در مناطق مختلف این استان مستقر شده است.
غلامرضا مشعلچی افزود: دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و میادین اصلی این پایگاهها دایر شدند و آماده جمع آوری کمک های بشردوستانه مردم استان هستند.
مردم نوعدوست و خیر استان می توانند کمک های غیرنقدی خود همانند آب‌معدنی، وسایل گرمایشی، چادر، پتو، پوشاک و مواد خوراکی که ضروری‌ترین وسایل موردنیاز زلزله‌زدگان است را به پایگاه های جمع آوری تحویل دهند.
وی گفت: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 1811 بانک ملی واریز کنند.
به گزارش ایرنا علاوه بر استقرار پایگاه های کمیته امداد و جمعیت هلال احمر، مدارس و مساجد استان یزد هم آماده دریافت کمک های مردمی هستند.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
در این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده و بیش از 432 نفر کشته و 9 هزار و 388 مجروح شدند.
یکهزار و 11 نفر در کرمانشاه و 340 تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند.
به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به 40 هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزئی وارده شده است.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی ** انتشار: فلاح

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی