Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس -مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۱۰درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندرشهید رجایی، از رونق چشمگیر در صادرات، ترانزیت و ترانشیپ غیرنفتی طی ۷ماهه نخست امسال خبرداد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در نشستی تازه ترین آمار و ارقام عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را تشریح کرد و اظهار داشت: طی هفت ماه نخست سال جاری، در مجموع ۵۰ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۴۱۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته رشد مثبت ۱۰ درصدی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت یاد شده، ۳۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۷۱ تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که ۱۸درصد افزایش عملیات در این گونه کالاها را شاهد بودیم. علاوه بر این، ۱۶ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۴۷ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۲۱ میلیون و ۷۸۷هزار و ۸۹۱ تن با رشد مثبت ۱۳ درصدی عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به ۵ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۹۲۸ تن کالای غیر نفتی با رشد ۱۱ درصدی از طریق این بندر وارد و ۴۲ هزار و ۲۵۶ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری را بالغ بر سه میلیون و ۲۳۵ هزار تن با رشد ۳۰ درصدی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در همسنجی با سال گذشته، افزایش چشمگیر ۹۵ درصدی به ثبت رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی(بندر خلیج فارس) پرداخت و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، چهار میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۲۲ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، نُه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۹۶ تن کابوتاژ، ۴۱ هزار و ۵۸۶ تن فرآورده نفتی ترانزیت و یک میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۴۳ تن از اینگونه کالاها، نیز از طریق بزرگترین بندر بازرگانی کشور وارد شد.

عفیفی پور در پایان به تردد دو هزار و ۳۴۴ فروند انواع شناور طی هفت ماهه سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۹۵۴ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۳۹۰ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است که در مجموع شاهد افزایش حدود ۴درصدی در این رابطه بودیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد

غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال  در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی