Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برداشت5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، شهباز حسن‌پور درجلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس در اخطار قانون اساسی اظهارکرد: نگاه راهبردی مجلس به مسائل کلان و ابرچالش‌ها خوب است،ولی در این راستا سوالمان این است که چند درصد قوانین مصوب مجلس اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت قبل از انتخابات اصرار به برداشت 5/1میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال داشت که مجلس چند ماه گذشته آن را به تصویب رساند ولی هنوز دولت حتی یک ریال برداشت نکرده و در این راه اقدامی انجام نداده است، دراین راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرده که براساس مصوبه شورای اشتغال متقاضیان وام باید مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشند و دوره های آن را بگذرانند.
نماینده مردم سیرجان در مجلس ادامه داد: سال 96 در حال پایان است و هنوز هم دولت برای ایجاد یک میلیون شغل کاری نکرده است.
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: اجرایی نشدن قانون موضوع مهمی است باید مشخص شود که تکلیف 5/1 میلیارد دلار چه خواهد شد، ظاهرا آیین نامه اجرایی آن نوشته شده است البته ما پیگیری می کنیم.

**تذکر نماینده اصفهان در مورد حضور رییس جمهور فرانسه درایران
حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصول اصل سوم و 43 قانون اساسی خطاب به رییس جمهوری، گفت: اخیرا مطلع شدیم رییس جمهور فرانسه به ایران می‌آید، باید بدانیم که جنایات فرانسه در جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: چرا با وجود دخالت رییس جمهوری فرانسه در امور داخلی ایران و اظهارنظر درباره صنعت موشکی، عذرخواهی نمی‌کند؟
وی از مسئولان خواست که اجازه ورود به مکرون را ندهند چون برای لابی و واسطه‌گری می‌آید.
نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: مکرون به این دلیل به ایران می آید تا برجام دو یعنی مباحث موشکی را با واسطه بین ایران و آمریکا حل و فصل کند.
سالک گفت: فتنه نرم با کلیدواژه نفت در حال شکل گیری است، منظور نفت سیاه نیست، بلکه هدف از بین بردن اسلام و انقلاب است.
سالک افزود: 'ن' نفت یعنی تلاش جریان‌های داخلی و خارجی برای ناکارآمد نشان دادن نظام، 'ف' یعنی فساد اداری، اقتصادی و سیاسی است و 'ت' نفت یعنی تفرقه‌ها و اختلافات قومی و مذهبی است.
وی به نیروهای انقلابی و همه ملت هشدار داد که حواسشان هم به برخورد با رییس‌جمهوری فرانسه و هم در مبارزه با فتنه نرم نفت جمع باشد.
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس در پاسخ به اخطار سالک، گفت: رییس جمهوری فرانسه طی دو ماه آینده به ایران می آید و مقامات عالی کشور باید درخصوص برخورد با رییس‌جمهوری فرانسه در سفر به ایران تصمیم گیری کنند.
سیام**9121**1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت