Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:47:40 GMT

برگزاری آزمون های تستی در مدارس ابتدایی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۲۴۳۴

برگزاری آزمون های تستی در مدارس ابتدایی ممنوع است

اصفهان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون های تستی (چهار گزینه ای) در مدارس ابتدایی ممنوع است و متولیان امر باید به این موضوع توجه کنند.

به گزارش ایرنا، ' رضوان حکیم زاده ' روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور در اصفهان تاکید کرد: استفاده از کتاب های کمک آموزشی نیز در دوران ابتدایی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اظهارات در حالی صورت می گیرد که در برخی مدارس کشور و از جمله استان اصفهان بویژه مدارس غیر انتفاعی، آزمون های چهار گزینه ای به مانند کنکور سراسری برای دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار و بابت برگزاری آنها علاوه بر اخذ هزینه، کتاب های اضافی کمک درسی به دانش آموزان تکلیف می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: یکی از موضوع های مهم در مقطع ابتدایی، آسیب شناسی و اصلاح سیستم ارزشیابی کیفی و توصیفی است بطوریکه یکی از چالش های آموزش و پرورش این است که تعدادی از تصمیم های مهم بدون پشتوانه کار پژوهشی گرفته می شود.
وی ادامه کرد: از دیگر چالش های ارزشیابی کیفی توصیفی، برگزاری آزمون های مدارس خاص است و در این رابطه از وزارتخانه درخواست کردیم که به این مسئله توجه شود.

*** جذب 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل به مقطع ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین یکی از برنامه های این معاونت را پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل اعلام کرد و گفت: سال گذشته حدود 33 هزار و 800 نفر بازمانده از تحصیل، جذب مدارس شدند.
حکیم زاده، افزود: جذب کودکان فاقد هویت نیز از جمله کارهای بزرگی بود که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد.
وی با اشاره به شرایط جذب معلمان ابتدایی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشکده های علوم تربیتی و ادامه تحصیل همکاران با ارائه ساز و کارهای مشخص از جمله راهکارهای مطلوبی است که باید به آن توجه کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث پیش دبستانی ها و مدیریت یکپارچه نیز جلساتی برگزار شد و آیین نامه ای باید بصورت مشترک امضا می شد که ما اعلام آمادگی کردیم.
وی اضافه کرد: در این زمینه مقرر شد جلسه مجددی با رئیس سازمان بهزیستی داشته باشیم و امیدواریم تلاش ها به نتیجه برسد.
حکیم زاده با بیان اینکه در صدد هستیم مدارس شبانه روزی را برای دانش آموزان عشایر توسعه دهیم، گفت: در این راستا پیگیری های لازم را انجام دادیم تا دختران عشایر مجبور به ترک تحصیل نشوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدام های انجام شده برای اجرای طرح تدبیر گفت: امسال 28 هزار مدرسه مجری طرح تدبیر هستند و همکاران باید این موضوع را باید به رسمیت بشناسند.
طرح تدبیر بمنظور بهبود مدیریت مدرسه و ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات در سال تحصیلی 96-95 در دستور کاری مدارس ابتدایی کشور قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور روز چهارشنبه با هدف تبیین برنامه های حوزه ابتدایی و توسعه کمی و کیفی دوره پیش از دبستان و تبادل تجربه بین استان ها در اصفهان برگزار شد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی « الف تا » که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده ها و تجارب خاص مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه ها محورهای اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیندهای یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی « الف تا » با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

کد خبر 6089982

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است