Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:21:18 GMT

«روسیه» از قطعنامه علیه ایران و سوریه حمایت نکرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۷۴۱۹

«روسیه» از قطعنامه علیه ایران و سوریه حمایت نکرد

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل شب گذشته قطعنامه هایی در مورد نقض حقوق بشر در ایران، سوریه و کره شمالی تصویب کرد که روسیه از هیچکدام از این اسناد حمایت نکرد.

خبرگزاری میزان: روسیه از قطعنامه‌های کمیته اختصاصی مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران و سوریه که این دو کشور را به نقض حقوق بشر متهم کرده، حمایت نکرد و آن را تلاشی برای اعمال فشار بر تهران و دمشق ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری تاس، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل شب گذشته قطعنامه هایی در مورد نقض حقوق بشر در ایران، سوریه و کره شمالی تصویب کرد که روسیه از هیچکدام از این اسناد حمایت نکرد.

در قطعنامه 15 صفحه‌ای در مورد سوریه که عربستان سعودی آن را برای رای گیری ارائه داده بود، وخامت اوضاع جدی در عرصه رعایت حقوق بشر در جمهوری عربی سوریه محکوم شده و مقامات دمشق به اعمال فشار و قتل شهروندان سوری، حتی با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم شده بودند.

108 کشور از این سند حمایت کردند، 17 کشور با آن مخالفت نموده و 58 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

"بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، این قطعنامه را بخشی از عملیات ریاض و متحدانش برای نابودی سوریه ارزیابی کرد. وی اطلاعاتی را ارائه داده بر اساس آن عربستان سعودی 137 میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم در سوریه هزینه کرده و تلاش نموده تا دولت سوریه را سرنگون کند.

"الیگ مازولین" مشاور نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که مسکو بارها مخالفت خود را با تلاش برخی کشورها برای تبدیل کردن کمیته حقوق بشر مجمع عمومی به ابزاری برای اعمال فشار بر کشورهایی که مورد تمایل کشورهای غربی نیستند، اعلام کرده و به همین دلیل از چنین قطعنامه هایی حمایت نمی کند. و سند پیشنهادی عربستان سعودی هم نمونه‌ای از این اقدامات خصمانه و سیاسی است که محتوای آن از واقعیت بشدت دور است. ضمن اینکه این اقدامات به تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل مناقشه در سوریه، از جمله مذاکرات آستانه، آسیب می زند.

قطعنامه مربوط به «نقض حقوق بشر» در ایران هم از سوی 83 کشور مورد تایید قرار گرفت و 68 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند. روسیه، به همراه چین، عراق و بلاروس، از این سند حمایت نکردند.

نمایندگان روسیه در این نشست در مورد این موضع گیری خود اعلام کردند که مسکو بطور کلی مخالف چنین ابتکارعملهایی است که بیشتر جنبه سیاسی دارد.

قطعنامه مربوط به کره شمالی هم بدون رای گیری به تصویب رسید.

کلمات کلیدی: روسیه ، قطعنامه ، سازمان ملل ، ایران ، سوریه پسندیدم 0نفر دیگر این مطلب را پسندیدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی

اساتید بسیجی سراسر کشور از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین حمایت و خواستار خاتمه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست وبیناری بیش از 300 نفر از مسئولان کانون‌های بسیج اساتید کشور با حضور  محمدرضا مردا‌نی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و شورای معاونین این سازمان در حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاه های جهان برگزار شد. 

در پایان این نشست ضمن بررسی ابعاد این خیزش آزادیخواهانه بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های غربی صادر  و تاکید شد: ما اساتید بسیجی سراسر کشور ضمن ستایش و حمایت از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین، هرگونه برخورد خشونت آمیز و اعمال زور علیه اساتید گرامی و دانشجویان عزیز در هر نقطه‌ای از جهان را به شدت محکوم و خواستار خاتمه سریع جنایات جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می باشیم.

در این بیانیه آمده است: 

روزی که حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی به عنوان «انفجار نور» تعبیر فرمود کمتر کسی باور می‌کرد انتشار این نور با چنان سرعتی جهان را فراگیرد که در کمتر از نیم قرن جهانیان شاهد امواج خروشان تنفر و اعتراض ناشی از دانایی و آگاهی جامعه بشری به پیشتازی و پیشگامی دانشگاهیان در سراسر جهان علیه ظلم و جنایت استکبار و صهیونیزم بین الملل حول محور «فلسطین» باشند. جایی که آن امام عظیم الشان(ره) آنجا را مسئله اول جهان اسلام معرفی فرمودند. 

اما امروز دنیا شاهد تحقق آن تعبیر و تبدیل شدن فلسطین به مسئله اول جهان می‌باشد که با خیزش و اعتراض کم نظیر دانشجویان فهیم، اساتید شجاع، جوانان حق طلب و مردم آزاده کره خاکی همراه گردیده و انسانهای آزاده سراسر جهان با علم و آگاهی از ظلم و خشونت وصف ناپذیر صهیونیزم و استکبار علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین بپاخاسته و زنگهای خطر را علیه موجودیت و حیات عنکبوتی اسرائیل غاصب و ارتش وحشی صهیونیست به صدا درآورده‌اند. 

ما اساتید بسیجی سراسر کشور ضمن ستایش و حمایت از حرکت کم سابقه دانشگاهیان سراسر جهان علیه خشونت و توحش بی سابقه حاکمان غاصب سرزمین های فلسطین، هرگونه برخورد خشونت آمیز و اعمال زور علیه اساتید گرامی و دانشجویان عزیز در هر نقطه‌ای از جهان را به شدت محکوم و خواستار خاتمه سریع جنایات جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشیم.

همچنین به حامیان غربی این رژیم وحشی و سیاستمداران غربی هشدار می‌دهیم بیش از این چهره ملکوک و ماهیت زشت لیبرالیسم، دمکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر را  مکشوف نساخته که زمان زیادی به آغاز جنبشهای  وسیع بیداری جوانان غرب علیه صهیونیستهای ضددین و سیاستمداران مستکبر باقی نمانده است. ان شاء الله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • آمریکای شعله‌ور!
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم