Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه و همچنین کارشناسان واحدهای مختلف معاونت بهداشتی، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، پس از گذشت 3 روز از زمان وقوع زلزله ی مهلک در استان کرمانشاه و اعزام تجهیزات و تیم های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناطق خسارت دیده ی این استان، نشست ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه به منظور ساماندهی برنامه ی تیم های عملیاتی بهداشت طی هفته های آینده به مناطق نامبرده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه دکتر محمد علی دریک معاون بهداشتی دانشگاه گفت: تیم های عملیاتی بهداشت از مراکز بهداشت شهرستان های مختلف استان از شنبه مجددا به مناطق اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: این تیم ها در قالب 4 گروه و در زمان های مشخص شده و به صورت متناوب تا تاریخ بیست و چهارم آذرماه در این مناطق حضور خواهند یافت.

دکتر دریک خاطرنشان کرد: تیم های عملیاتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط، ماما، مبارزه با بیماری ها، بهداشت روان، تغذیه وآزمایشگاه با تجهیزات مورد نیاز خواهند بود.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین گفت: این تیم ها مجهز به امکانات سخت افزاری لازم هستند و با اسکان در مناطق مورد نظر وضعیت بهداشتی زلزله زدگان را زیر نظر خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست ضمن عنوان این مطلب که اعزام و کمک به زلزله زدگان یک وظیفه ی انسانی است، گفت: حضور تیم های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مناطق زلزله دیده علاوه بر رسالت کمک به هم وطنان می تواند یک تمرین مناسب برای مواقع مشابه باشد.

دکتر ساکی عنوان کرد: باید از این شرایط استفاده کرد و نقاط ضعف و قوت تیم های عملیاتی را به خوبی شناسایی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تیم های ارزیاب مستقر در منطقه و تیم های پشتیبانی مستقر در ستاد دانشگاه در این باید با موشکافی تمامی موارد را بررسی کنند.

دکتر ساکی تأکید کرد: در این بین نقش روابط عمومی دانشگاه فوق العاده مهم خواهد بود چرا که اعتقاد دارم باید از ابتدای شروع استقرار تیم های عملیاتی تا پایان مراحل کار مستند تصویری تهیه کرد تا نقاط ضعف و قوت به خوبی دیده شوند.

وی ابراز داشت: ما در گذشته تجارب مشابهی را در کشور داشته ایم و بدون تردید این پایان کار نخواهد بود.

دکتر ساکی گفت: آن چیزی که مهم به نظر می رسد این است که ما باید از این اتفاقات درس بگیریم و پیش بینی های لازم را برای آینده انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه ی معاونت اجتماعی دانشگاه و از سوی خیرین یکسری اقلام را به این مناطق ارسال کردیم و تلاش می کنیم بتوانیم کمک های بیشتری را برای بازسازی امکانات بهداشتی آنها داشته باشیم.

دکتر ساکی در پایان با ابراز امیدواری از این که شرایط مردم زلزله زده هر چه سریعتر به شرایط عادی خود برگردد گفت: در این راه همه ی کشور باید تلاش کنند تا این منطقه از کشور بازیابی شوند.

46

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود