Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: شهروندان نقش مهمی برای حمایت از تولیدات داخلی، عدم حمایت از کالای خارجی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رضا قنبری در جلسه کار گروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه فرهنگ سازی همه جانبه و عمومی برای عدم استفاده از کالاهای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی عاملی بازدارنده برای جرائم حوزه قاچاق است، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند یک عزم ملی است و دستگاه قضایی با صدور رأی قاطع و برخورد جدی با قاچاقچیان به عنوان عاملی مؤثر در کاهش جرم و قاچاق کالا و ارز نقش آفرینی  می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری فرهنگ سازی در جامعه را عامل مهمی برای عدم استفاده از کالای قاچاق عنوان و تصریح کرد: شهروندان نقش مهمی برای اشاعه فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی را دارند و با بی توجهی و عدم حمایت از کالای خارجی و خرید کالاهای  ایرانی در کاهش مبارزه با قاچاق تاثیر گذار هستند.  

وی حمایت از تولید داخلی را عاملی مهم و بازدارنده برای عدم استفاده از کالای خارجی دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی با صدور آرای قاطع و برخورد جدی با قاچاقچیان هزینه ارتکاب جرائم را بالا برده و مانع ورود کالای قاچاق به کشور می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: فرهنگ سازی برای عدم استفاده از کالای خارجی و حمایت بیش از پیش از تولیدات داخلی  مانع بروز جرائم در حوزه قاچاق است.

قنبری با اشاره به راه اندازی سامانه سجام اذعان کرد: قوه قضاییه با ایجاد این سامانه، پل ارتباطی موثری میان خود با مردم ایجاد کرده و افراد به راحتی و با مراجعه به آدرس اینترنتی www.sajam.adliran.ir اطلاعات، پیشنهادات، گزارش و  تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز را به مسئولان اطلاع دهند.

این مقام مسئول برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه مسئولان، کارکنان دستگاه ها و نهادهای متولی را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان عنوان و اضافه کرد: این دوره ها به موضوعاتی نظیر آموزش قوانین و آئین نامه ها، آئین دادرسی- کیفری، نحوه تشکیل پرونده های قاچاق کالا و ارز، حقوق متهمین، قوانین گمرکی می پردازد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه