Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور تا این لحظه هیچ کودک زلزله‌زده‌ای که در راستای حادثه اخیر کرمانشاه یتیم یا هر دو والد خود را ازدست داده و بی‌سرپرست شده باشد، جهت نگهداری به این سازمان ارجاع داده نشده است.

خبرگزاری ایسنا: بنابر اعلام مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور تا این لحظه هیچ کودک زلزله‌زده‌ای که در راستای حادثه اخیر کرمانشاه یتیم یا هر دو والد خود را ازدست داده و بی‌سرپرست شده باشد، جهت نگهداری به این سازمان ارجاع داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهدی میر شاه ولد  در این باره افزود: طی چند روزی که از زلزله کرمانشاه می‌گذرد تاکنون هیچ کودکی که پدر یا مادرش را همزمان از دست داده باشد،‌ برای واگذاری سرپرستی به این ارگان ارجاع داده نشده است.

وی با بیان اینکه مسلما هستند کودکانی که یکی از والدین خود را زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند،‌ تاکید کرد: با گذشت 4 روز از زلزله مورد ارجاعی از این بابت نداشته‌ایم.

میرشاه ولد ادامه داد: در بین مصدومان کودکان و والدین زخمی شده وجود دارند که بدلیل شرایط موجود و دریافت خدمات درمانی از هم جدا هستند که تمامی آنها شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی کرمانشاه و کردستان در منطقه مستقر و تیم‌های آنها در مناطق زلزله زده توزیع و در حال شناسایی کودکان،‌ سالمندان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست شده و معلولان هستند، گفت: چنانچه کودکی شناسایی شود، در مرحله اول توسط بهزیستی پذیرش، خدمات روانی و مشاوره‌ای انجام و پس از اقدامات لازمه، همانند سایر کودکان ساکن در شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده چنانچه شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی را داشته باشد، با طی روند قانونی "فرزندخواندگی" و یا "امین موقت" اقدامات لازم در آینده صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، بافت قبیله‌ای، طایفه‌ای و عشیره‌ای منطقه به گونه‌ای قوی است که بزرگان آنها از کودکان و زنان حمایت می‌کنند اما چنانچه موردی شناسایی شود حتما تحت پوشش خدمات این سازمان قرار خواهند گرفت.

میرشاه ولد در پایان تاکید کرد: با توجه به استقرار تیم‌های شناسایی، این سازمان آماده پذیرش سالمندان،‌ زنان و معلولان بد سرپرست و بی سرپرست حادثه اخیر جهت ارائه خدمات لازم به آن‌ها است.

کلمات کلیدی: کودکان زلزله زده ، کودکان بی سرپرست ، بهزیستی ، زلزله زدگان ، زلزله کرمانشاه پسندیدم 0نفر دیگر این مطلب را پسندیدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان