Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرزن یاسوجی که روز گذشته از کربلا بازگشته بود صبح امروز تمام دارایی اش را به مردم زلزله زده کرمانشاه اهدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، زلزله کرمانشاه یک اتفاق تلخ برای همه مردم ایران بود اتفاقی که در سال های گذشته یعنی در سال 82 نیز مانند آن را در بم کرمان دیده بودیم و این بار به کرمانشاه رسید اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه و یک روز در ایران نشان از یک مصیبت بزرگ دارد مصیبتی که خیلی از خانواده های ایرانی را داغدار کرد کودکان زیادی را یتیم کرد  و داغ  فرزند را دل پدر و مادرهای زیادی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این اتفاق نه تنها استان کرمانشاه را بلکه کل ایران را به سوگ نشاند داغی که تا همیشه بر دل این مردم خواهد ماند این روزها همه مردم ایران از کوچک و بزرگ قدم های بزرگی بر می دارند تا بتواند به هم وطنانشان در غرب کشور کمک کنند ارگان های دولتی، غیر دولتی و همه مردم در این کار بزرگ همراه هستند که همدردی خودشان را به استان کرمانشاه اعلام کنند.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون سراسر کشور از این قافله عقب نمانده اند و کمک های نقدی و غیر نقدی خودشان را برای مردم زلزله زده کرمانشاه ارسال می کنند هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی، بخش خصوصی، بسیج سازندگی ، کارخانه داران استان همه و همه با جمع آوری کمک های مردم به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کردند و برخی از این کمک ها امروز، برخی فردا و بقیه در روزهای آینده به کرمانشاه انتقال داده می شوند.

برخی تازه از کربلا برگشته اند اما آستین ها را بالا زده اند که از این کمک ها عقب نمانند و بتوانند دردی از دردهای  مردم کرمانشاه که خانواده شان را از دست داده اند درمان کنند در اینجا کمک پیر و جوان نمی شناسد فقیر و ثروتمند نمی شناسد هر کس در حد توانش پای کار است و کمک می کند در میان کمک های مردم افرادی هستند که با وجود نداشتن وضع مالی خوب اما هر چه دارند را کمک می کنند به راستی که کمک کردن دلی دریایی می خواهد.

صبح امروز  تصاویری از یکی از مخاطبان برای این پایگاه خبری ارسال شد که   همدلی و همدردی  مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم کرمانشاه را نشان می دهد پیرزنی که همه دارایی اش را به زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کرد اما مگر همه دارایی این پیرزن چه بود بله این پیرزن یاسوجی همه دارایی اش یک بالش بود که آن را نیز به مردم کرمانشاه اهدا کرد.

حمید جناب مخاطب پایگاه خبری ایل بانو که این تصاویر را ارسال کرده است گفت: وقتی با ماشین کنارش ایستادم تا سوارش کنم  پرسیدم مادر جان کجا میروی گفت می خواهم این بالش را برای زلزله زدگان کرمانشاه ببرم سکوت کردم و به محل جمع آوری زلزله زدگان راهنمایی اش کردم.

این پیرزن یاسوجی که دیروز از کربلا بازگشته است گفت: رهبر معظم انقلاب در صحبت هایشان گفتند که هرکس در حد توانش کمک کند من نیز دو بالش داشتم که یکی را به موکب کربلا دادم و دیگری را امروز به  زلزله زدگان کرمانشاه اهدا می کند این بالش همه دارایی من است.

به راستی  اینجا فرق مسلمان و غیر مسلمان مشخص می شود اینجاست که می فهمیم کمک کردن به دیگران کارخانه داشتن و پول زیاد داشتن نمی خواهد بلکه دلی بزرگ می خواهد همه مردم این استان همچون سراسر کشور در کمک به کرمانشاه پیش قدم هستند چه بسا این پیرزن شب را با شکم گرسنه بر زمین بگذارد.

تصاویری از کرمانشاه در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند که دل هر انسانی را به درد می آورد این پیرزن یاسوجی عمق مصیبت را در تلوزیون دید و این کار بزرگ را انجام داد دیدن تصویر آن مادری که برای نجات کودک 6 ماه اش خود را بر روی بچه اش انداخته بود که صدمه نبیند اما خودش فوت کرد تصویر اجساد آن زن و شوهری که برای نجات خودشان همدیگر را در آغوش گرفته بودند تصویر آن مردی که با اشک آوراها را کنار می زند تا شاید نشانی از خانواده اش بیابد دیدن این تصاویر و دم نزدن کار آسانی نیست.

با امید آنکه روزی همه ساختمان های ما از استحکام کافی برخوردار باشند که شاهد چنین حوادث تلخی در کشورمان نباشیم.

گزارش:زهرا داوودی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی روحی مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی در مصاحبه رادیویی اظهار کرد: تاکنون در ایران دولت ملک‌های خود را نفروخته و برای اولین بار است که دولت، فروش اموال مازاد را شروع کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰ شرکت داریم که عموماً دولتی هستند و سیاست دولت هم این است که ۲۰ درصد اکثر سهام‌های بزرگ را نگه دارد و با این حساب دیگر چیزی برای فروش ندارد مگر اینکه زیانده‌ها را بفروشد که کسی هم سراغ آنها نمی‌آید.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی گفت: علت زیاندهی برخی شرکت‌های دولتی این است که دولت مدیریت این شرکتها را رها نمی‌کند در صورتی که اگر مدیریت به بخش خصوصی اعطا نشود، شرکت هم بهره ور نخواهد شد.

روحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم تحویل مدیریت شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تأکید فرمودند، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود اینکه ۱۵ درصد شرکت ایران خودرو متعلق به دولت است اما مدیریت آن را دولت بر عهده دارد.

وی افزود: پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه به پنج مدل تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از پروژه‌های احداث و توسعه، پروژه‌های تجهیز و تعمیر، پروژه‌های مطالعه و طراحی و پروژه‌های تعهدات و بدهکاری به پیمانکاران که تمرکز ما در مولدسازی دارایی‌ها فقط مربوط به پروژه‌های احداث و توسعه است که باعث می‌شود زیرساخت‌های کشور به بهره‌وری برسد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ پروژه ملی در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی داریم که ۱۸ هزار پروژه آن در بخش احداث و توسعه است و این ۱۸ هزار پروژه هم عموماً مربوط به بخش ورزش، نیرو، آب و راهداری است.

روحی یادآور شد: تاکنون ۲۵۰۰ ملک شناسایی و احصا شده که مشکل حقوقی ندارند. ما این املاک را ارزش افزایی کردیم که یک بار برای مزایده می‌رود و در صورتی که به فروش نرسد با پیمانکار پروژه تهاتر و یا معاوضه می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بهره‌وری و پروژه‌های تحولی سازمان خصوصی سازی همچنین در ادامه فروش و تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، مشارکت با بخش غیردولتی و معاوضه را از جمله اقداماتِ انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برشمرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: بند هفت ماده ۱۲ آئین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت به توقف طرح‌های فاقد فایده فنی و اقتصادی و اجتماعی و لزوم تعیین تکلیف دارایی‌های آن اشاره دارد که در کل قوانین کشور بی نظیر و فراقوه‌ای است اما به نظر می‌رسد که به خوبی تبیین نشده است.

کد خبر 6089035

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • وزیر اسرائیلی: کل غزه را نابود کنید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه