Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: اوایل هفته آینده هوای استان ایلام با ورود یک سیستم ناپایدار جوی بارانی می شود که کاهش دما را نیز به دنبال دارد.

مجتبی میهن پرست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی از روز یکشنبه هفته آینده فعالیت های ریزشی خود را آغاز می کند و این روند تا روز چهارشنبه ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این سامانه بارشی که از ریزش های موثر و مطلوب جوی برخوردار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه شدت بیشتری به خود می گیرد و از روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش ها کاسته می شود.
میهن پرست یادآور شد: با توجه به میزان موثر بارش های این سیستم جوی احتمال آب گرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها دور از ذهن نیست و روز از دوشنبه کاهش محسوس دما بین سه تا 6 درجه سانتیگراد تا اواخر هفته آینده رخ می دهد.
وی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و بروز پدیده رعد و برق را از دیگر شرایط جوی استان ایلام در هفته آینده ذکر کرد و گفت: به علت وزش باد احتمال شکل گیری پدیده گرد و غبار در نوار مرزی نیز وجود دارد.
وی وضعیت جوی هوای استان ایلام در روزهای پایانی هفته جاری را پایدار و آرام و کمی تا قسمتی ابرناک برشمرد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 - 96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
امید است که در ماه های باقیمانده سال زراعی جاری ( 96 -97 ) استان ایلام شاهد بارش مطلوب و موثر نزولات جوی باشد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و هوای مطبوع بهاری در بندرعباس + فیلم
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • بارش باران بهاری و لطافت هوا در ایلام + فیلم
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • ویدئو| بارش شدید باران در ایلام
  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد