15 روز تا قرعه کشی جام جهانی؛ مرگ یا زندگی؟
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۷۵۰۷
به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، همان طور که پیش بینی می شد ایران براساس قوانینی که فیفا برای سیدبندی ها در نظر گرفته بود با توجه به قرار گرفتن در رتبه 34 دنیا در رنکینگ ماه اکتبر حضورش در سید سه را قطعی کرد که با مشخص شدن سیدبندی ها از سوی فیفا این اتفاق رسما رخ داد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران در جام های جهانی حضور در سید سه را تجربه کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
قرعه کشی جام جهانی 2018 روز دهم آذرماه طی مراسمی ویژه در کاخ کرملین مسکو برگزار خواهد شد، جایی که ایران به عنوان تیم اول آسیا گوی خود را در گلدان سوم می بیند تا در انتظار مشخص شدن گروه خود باشد، گروهی که هم می تواند گروه مرگ باشد هم گروه زندگی چون با نگاهی به فهرست تیم ها و نحوه قرعه کشی هر اتفاقی را می توان در انتخاب رقبای ایران محتمل دانست.
طبق قوانین فیفا در قرعه کشی جام های جهانی از هیچ قاره ای جز اروپا دو تیم در یک گروه قرار نمی گیرند، از همین رو محتمل ترین اتفاق این است که ایران در گروه خود با دو تیم اروپایی و یک تیم از سه قاره دیگر مواجه شود. آفریقا، آمریکای جنوبی و کونکاکاف می توانند حریف سوم ایران لقب بگیرند که مصاف با تیم های صعود کننده از این قاره ها نیز دشواری های خاصی دارند.
بنابراین ایران نه تنها با تیم های سید سه بلکه با چهار نماینده دیگر آسیا در سید چهار نیز روبرو نخواهد شد تا از این سید تنها صربستان، مراکش، نیجریه و پاناما رقیبان احتمالی ایران در قرعه آخر باشند. که از این جمع مصاف دوباره با پاناما به عنوان ضعیف ترین رقیب می تواند برای کی روش و شاگردانش ایده آل ترین رقیب ممکن تلقی شود.
اگر برحسب شانس و اقبال بخواهیم دو گروه مرگ و زندگی در روسیه 2018 برای ایران در نظر بگیریم، می توان قرعه مرگ را این گونه لقب داد، حریفانی که در رنکینگ فیفا نیز بالاترین رتبه را دارند و طبق قوانین قرعه کشی در یک گروه می توانند حضور داشته باشند. قرعه مرگ می تواند آلمان تیم اول رنکینگ به عنوان سرگروه، اسپانیا تیم هشتم رنکینگ و نیجریه تیم 41 رنکینگ از سید چهار باشد.
قرعه زندگی هم می تواند روسیه تیم شصتم رنکینگ و میزبان جام جهانی، کرواسی تیم 18 رنکینگ از سید دو و پاناما تیم 64 رنکینگ از سید چهار باشد که همین چند روز قبل در دیداری تدارکاتی در اتریش مقهور توان ملی پوشان ایرانی شد. شاید در این بین بسیاری اعتقاد داشته باشند رویارویی با روسیه میزبان که به هر شکلی می خواهد جزو صعود کننده ها باشد، همین طور کرواسی پرستاره سخت باشد؛ اما برحسب رنکینگ و سابقه دیدار با آنها در سال های گذشته این قرعه را می توان قرعه زندگی نامید.
آن چه محرز است این است که در جام جهانی 2018 براساس سیدبندی اعلام شده هر قرعه ای نصیب گوی ایران شود، سختی ها و دشواری های فراوانی پیش روی کارلوس کی روش و ملی پوشان وجود خواهد داشت تا به هدفی که از فردای صعود به روسیه مد نظر قرار دادند جامه عمل پوشانده شود. رویارویی با هر یک از 20 تیمی که در این دوره از رقابت ها می توانند حریف ایران شوند، چالش های خاص خود را دارد و نیاز است تا تیم ملی ایران به عنوان قدرت اول قاره کهن با آمادگی و پشتیبانی 100 درصدی راهی سرزمین های شمالی شود.
110
منبع: جام نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم میکند
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان گفت: گفتمان «شهر زندگی» رقیبی برای موضوع یا برنامهای نیست، این گفتمان چتری است تا نظام معنایی را منظم کند، در ادامه و ذیل این گفتمان، برنامهها هم میتواند اجرایی و عملیاتی شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا احمد مهرشاد امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در هشتمین نشست شهراندیشان با موضوع تبیین گفتمان «اصفهان من شهر زندگی» اظهار کرد: وضعیت اصفهان همچون دیگر فضاهای موجود در کشور و جهان نشان میدهد که مشکلات ما پیچیدهتر و سرمایهها هم محدود شده است.
وی با اشاره به توجه به دو مقوله تمرکز و دقت برای هزینه کردن سرمایهها گفت: گفتمان امری بدیهی است که همه ذیل آن گفتمان، فکر، زندگی و عمل میکنند.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه جامعه بدون گفتمان باقی نمیماند گفت: یکی از فرمهای شکلگیری گفتمان، طراحی شعاری است که جامعه نسبت به آن اجماع پیدا کند و در نهایت آن شعار به دستمایه اولیه برای شکل گیری گفتمان تبدیل میشود.
مهرشاد با بیان اینکه این دوره مدیریت شهر با شعار اصفهان من شهر زندگی آغاز بهکار کرد، افزود: در آغاز این پژوهش واژگان و زمینههای موجود در فضای ادبیات شهری مانند شهر اسلامی، شهر همگرا، زیست پذیری و شهر زندگی مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که زندگی مفهومی است که امکان اجماع گفتمانی دارد.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با اشاره به انجام مصاحبه با مدیران و صاحب نظران، کد گذاری منابع، بررسی استاد مختلف، مطالعات مدیریت دانش، آمارنامه و اطلس شهر، مصاحبه با شهردار و معاونان و در مجموع انجام ۸۰۰ نفر ساعت کار پژوهشی گفت: روش علی_ لایهای در طراحی گفتمان شهر زندگی استفاده شد، در این راستا عناوین اصلی بین همه ما باید مشترک شود تا بتوان آن را حل کرد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم واکاوی، سنجش و شاخص سازی انجام شد، در این راستا وضعیت امروز اصفهان و بررسی نسبت مفهوم زندگی با مسأله را در دستور کار قرار دادیم.
مهرشاد با اشاره به بازبینی و اصلاح استعارهها و تحلیل محتوای کیفی افزود: بر اساس مطالعات وضعیت موجود اصفهان نشان میدهد که شاخص زیستپذیری اصفهان پایین است و در کنار آن هم احساس زیستپذیری نیز در رده پایین قرار دارد؛ گاهی شاخص نگرانی جامعه به لحاظ زیستپذیری بیشتر از آمارها است.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از معانی شهر زندگی، شهر قابل زیست است، گفت: هنوز الگوی شهرسازی برای دشت پر خطر فرونشست را طراحی نکردیم، قوانین شهرسازی بر اساس این مخاطرات پیشبینی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه واگرایی سیستمی و گسست اجتماعی موجب زیستپذیری کم میشود و حتی احساس آن را هم ایجاد میکند، تصریح کرد: یکی از نمونههای واگرایی سیستمی این است تا حتی زمانی که میخواهیم تبادل ساده داده انجام دهیم، خودش تبدیل به مسئله میشود، همین امر زیستپذیری را دچار خدشه میکند.
مهرشاد با اشاره به اینکه در شهر زندگی باید بهدنبال هم آهنگی و همافزایی باشیم، یادآور شد: در اصفهان اجماع گفتمانی نداریم، اگر نیروهای فعال و مؤثر در اصفهان بررسی شوند میبینیم که هر کدام گفتمان و رویایی را در شهر پیش میبرند، این امر بنابر نتیجه پیمایش انجام شده، حتی به مردم هم سرایت کرده است.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در لایه چهارم پژوهش به سه استعاره وضع موجود و سه استعاره وضع مطلوب رسیدیم اظهار کرد: در نگاه مردم ما، شهر مثل سرمایهای است که قدم به قدم در حال از دست رفتن است، در نگاه فرهنگی _ اجتماعی یک نوع افسوس به همراه دارد.
وی گفت: مدیریت شهر در انتخاب بعضی واژهها آنجا که با مردم ارتباط دارد، باید دقت بیشتری کند، برای مثال واژه آزادسازی اینگونه به ذهن متبادر میشود که آن ملک یا زمین در تصرف دشمن قرار دارد و واژه آزادسازی برای آن به کار میرود.
مهرشاد با اشاره به اینکه ما نمیتوانیم استعاره خلق کنیم اما مواردی از استعاره را که وجود دارد بازخوانی و فراخوان میکنیم گفت: آنچه برای شهر به آن رسیدیم ققنوس بود، استعارهای که در همه اساطیر به ویژه اسطورههای ایرانی وجود دارد و نماد نامیرا بودن است.
وی ادامه داد: اصفهان در تاریخ خود روزهای تلخ بسیاری دیده است اما نامیرا مانده و حتی پس از آن به شکوه رسیده است، باید بدانیم استعاره ققنوس نفی مشکل نمیکند بلکه میگوید این سرزمین، این خاک، این نظام فرهنگی به رغم مشکلات تاب آوری و ظرفیت گذار را دارد.
مهرشاد یادآور شد: روز ۲۵ آبان برای مردم اصفهان مصداق بارزی از نماد ققنوس است که در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید را تشییع کردند، آن مراسم را در همان روز به صحنه باشکوه اعزام فرزندان خود به جبههها تبدیل کردند، در این راستا معتقدم زاینده رود هم با ققنوس نسبتی دارد، ما همچون دیگر شهرها مسیر رودخانه را نه به پارکینگ تبدیل کردیم و نه در آن ساخت و ساز انجام دادیم، زیرا به زایندگی آن ایمان داریم و میدانیم با اینکه مشکل دارد اما زاینده است و از دل مشکلات خودش را عبور خواهد داد.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: شهرداری هم اگر میخواهد به نیک نامی عمل کند، باید یک اسطوره برای خودش داشته باشد، که آن اسطوره میتواند «شیخ بهایی» باشد، شخصیتی که تدبیر و قدرت را توأمان دارد، اگر شهرداری خود را به قامت شیخ بهایی نزدیک کند تعامل مردم با این نهاد به گونهای دیگر خواهد شد.
وی تاکید کرد: در حوزه شهروندان باید بازتولید هویتی را انجام دهیم، بدانیم شهر زندگی، شهر روایت مند است، در شهر زندگی به روایتهای شهر توجه میشود، اول شهر را میخوانند و بعد مینویسند، زیرا در این نگاه، شهر را موجود زنده میدانند.
مهرشاد با بیان اینکه پروژههایی نظیر ارگ جهان نما و میدان امام علی (ع) ممکن است در زمان خود طرحهای خوبی بوده باشند اما نمادهایی از گوش ندادن به روایت شهر هستند، مدیریت شهر اگر قرار است ساخت و سازی انجام دهند یا اقدامی داشته باشد باید روایت شهر را بشنوند تا ماندگار شود.
عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه اصفهان گفت: گفتمان «شهر زندگی» رقیبی برای موضوع یا برنامهای نیست، این گفتمان چتری است تا نظام معنایی را منظم کند، در ادامه ذیل این گفتمان برنامهها هم میتواند اجرایی و عملیاتی شود.
کد خبر 749848