Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- جمعی از علمای اهل سنت، حضرت امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) را محور اتحاد فرق و مذاهب اسلامی دانستند.

آنان که برای شرکت در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر در مشهد و عرض تسلیت به حضور امام رئوف مشرف شده اند به خبرنگار ایرنا گفتند: زیارت بارگاه منور رضوی محور اتصال و پیوند مسلمانان است.
آنان افزودند: باید از افتراق و اختلاف که توطئه محوری دشمنان است پرهیز نموده و همه مسلمین اعم از شیعه و سنی هوشیارانه برای تقویت وفاق و اتحاد بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شهر بلبان آباد شهرستان دهگلان کردستان گفت: حفظ وحدت و تقویت انسجام بین مسلمانان از ضرورت های امروز دین و جهان اسلام است.
ماموستا ملا جمال جعفری که برای دهمین بار طی این ایام به بارگاه منور رضوی مشرف شده است، افزود: ما در تقابل و مبارزه با نظام استکباری همواره همدوش سایر هموطنان خود ایستاده ایم و تلاش می کنیم بر مبنای تاکید پیامبر مکرم اسلام (ص) بر وحدت و پیوند خود با سایر مسلمانان بیفزائیم.
وی اظهار کرد: مسلمانان اهل سنت کردستان همواره پا به پای نظام و انقلاب همراه با سایر اقشار و گروه ها و فرق در جامعه ایران اسلامی حرکت کرده و از تمام توان و ظرفیت خود برای حفظ این خاک و نظام بهره گرفته اند.
وی با اشاره به حدیث ثقلین که در آن پیامبر اسلام (ص) فرمود، 2 چیز گرانبها یعنی کتاب خدا و عترت را در بین شما به یادگار می گذارم، گفت: ما در این راستا همواره به این 2 ریسمان چنگ زده ایم و به آنها توسل جسته ایم.
وی ادامه داد: سفر به مشهد در سالروز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) نوعی عرض ارادت و تجدید بیعت با حضرت امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) و همدلی و همراهی با شیعیان است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: ما همه پیرو یک مکتب هستیم و شیعه و سنی فرقی با هم ندارند.
مولوی عبدالعزیز خالقی افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) رسالتی را که از سوی خداوند به وی محول شده بود آغاز کرد و در این راه هراسی از هیچ فرد و گروهی به خود راه نداد اما کفار همه توان خود را علیه آن حضرت به کار گرفتند و سعی کردند به اشکال مختلف بین اصحاب تفرقه بیاندازند.
وی اظهار کرد: تفرقه گرایی از کفار بر جای مانده بطوریکه آنان در عصر کنونی نیز همچنان تلاش خود را برای ایجاد افتراق و چند دستگی و درهم شکستن صفوف مسلمانان به کار می گیرند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران این توفیق را داشته که در سایه رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب به مظلومان و ستمدیدگان جهان کمک و از آنان حمایت کند.
مولوی خالقی افزود: جایگاه و حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی خاری در چشم دشمنان، کفار و نظام استکباری است و به همین سبب تمام توان خود را علیه نظام اسلامی به کار گرفته اند.
یکی از استادان اهل سنت حوزه و دانشگاه استان کردستان نیز گفت: تکریم، توسل و محبت اهل بیت (ع) از جمله اصول توصیه شده از سوی پیشوایان اهل سنت است و در بین پیروان اهل سنت، عترت حضرت رسول (ص) جایگاه ویژه دارد.
ماموستا ولایتی با بیان اینکه توسل به انبیا و صالحان وسیله ای برای قرب به خداوند است افزود: این محبت در بین اهل سنت غیر قابل انکار است.
وی اظهار کرد: دشمنان نمی توانند نور خدا را با سخنان و توطئه های خود خاموش کنند.
وی گفت: باید با هوشیاری و بصیرت مراقب باشیم که در دام آنها نیافتیم و در این راستا برای مقابله با دشمنان نیازمند شناخت دقیق آنان و طراحی هایشان هستیم.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت راز و جرگلان در استان خراسان شمالی هم به خبرنگار ایرنا گفت: مسلمین همه دارای کتاب واحد و قبله واحد هستیم و شیعه و سنی امت واحد و با هم برادرند.
نور محمد آخوند نوروزی افزود: اولیای خدا شفیع ما هستند و زیارت آنها در دین ما مورد تاکید قرار گرفته و رهبران ما به زیارت آنها توصیه کرده اند زیرا آثار این زیارت بر جامعه و اتحاد مذاهب و گروه های قومی و مذهبی بسیار تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه ما زیارت ائمه (ع) را وظیفه خود می دانیم، اظهار کرد: برای پیروزی در برابر وهابیون و خنثی کردن هرگونه توطئه باید این اتحاد و اتفاق تقویت شود.
امام جمعه بخش پایین جام تربت جام هم در این زمینه گفت: اهل سنت به اهل بیت (ع) عشق می ورزند و احترام بزرگان دین را واجب می دانند زیرا حول محور آنان پیوندها و تقریب مذاهب تقویت می شود.
حاجی امان الله برزگر افزود: تمسک به قرآن و ائمه (ع) از عوامل وحدت مسلمانان است.
وی اظهار کرد: اهل سنت احترام ویژه ای برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قائل است و به همین سبب برای عرض ادب خدمت نوه بزرگوار پیامبر مکرم اسلام (ص) برای پنجمین سال متوالی در این ایام به مشهد و زیارت بارگاه حضرت امام رضا (ع) مشرف شده ایم.
وی گفت: همه مسلمانان باید در مقابل دشمنان اسلام 'ید واحده' باشند و از منویات رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند.
برزگر افزود: امروز در شرایطی که برخی گروه های تکفیری و افراطی در جامعه اسلامی نفوذ کرده و تخم نفاق می کارند، مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند و با حفظ وحدت و پیروی از فرامین و منویات رهبری چشم دشمنان را کور و توطئه های آنان را خنثی کنند.
وی اظهار کرد: اینگونه سفرها و مناسبت ها و حضور مذاهب مختلف در کنار هم می تواند پیوندها را مستحکم تر و عمیق تر کند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1906 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت ۲هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین بنام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

کد خبر 6092947 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی