Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:31:07 GMT

پذیرایی از زائران امام رضا(ع)در ۲۵موکب

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۶۴۹۳

پذیرایی از زائران امام رضا(ع)در ۲۵موکب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام عبدالله واحدی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته وقف و ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در هفته پایانی ماه صفر، بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین اقدامات برپایی ۲۵ موکب ویژه زائران حرم رضوی است که در هفته پایانی صفر قصد مسافرت به مشهد مقدس را داشته و یا روزهای بعدازآن، به مقصدشان بازمی‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موکب‌های در نقاط مختلف استان برپا و تا یک هفته پذیرای زائران حرم امن رضوی و همچنین سوگوارانی خواهد بود که با پای پیاده از نقاط مختلف کشور در مسیر مشهد مقدس در تردد هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان زائران پیاده حرم رضوی خبر داد و گفت: سعی می‌شود تا زائران پیاده حرم رضوی در سریع‌ترین زمان با توجه به سرمای هوا در این فصل از سال، خدمات رفاهی را دریافت کنند.

واحدی در ادامه و بابیان اینکه برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله (ص) یکی دیگر از برنامه‌های شاخص دهه وقف است، گفت: این تجمع روز جمعه در شهرستان‌های مختلف استان، با حضور مردم متدین و خداجوی دیار قومس برگزار و به نماز دشمن‌شکن جمعه متصل خواهد شد.

وی افزود: برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از خادمان وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان سمنان است که با حضور فعالان حوزه وقف برگزار خواهد شد.

۱۸ پروژه اوقاف افتتاح می‌شوند 

مدیرکل اوقاف استان سمنان از اجرای طرح هر شهید یک وقف نیز در این هفته خبر داد و گفت: این طرح با همراهی بنیاد شهید به اجرا درمی‌آید که ترویج فرهنگ وقف و همچنین قدردانی عملی از شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و سه هزار شهید دفاع مقدس استان در زمره اهداف آن است.

واحدی همچنین گفت: افتتاح ۱۸ پروژه اوقاف که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازسازی بقاع متبرکه، مساجد و ... اشاره کرد ازجمله دیگر برنامه‌های اوقاف در هفته وقف است که در مجموع برای آن ۲.۵میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه ۹پروژه اوقاف نیز در سطح استان سمنان کلنگ زنی خواهد شد، بیان کرد: افتتاح نمایشگاه وقف چشمه همیشه جاری نیز در هفته وقف با حضور فعالان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

اعزام ۲۰۰نفر از خدام بقاع متبرکه استان سمنان به موکب‌های اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پاسخ به سؤالی با موضوع فعالیت‌های این نهاد در اربعین گذشته، افزود: اعزام ۲۰۰نفر از خدام بقاع متبرکه و اعضای هیئت‌امنا امامزادگان استان به اربعین امسال برای خدمات‌دهی در موکب سازمان اوقاف در کشور ازجمله این فعالیت‌ها بود که با مشارکت خوب مردم و فعالان حوزه وقف انجام شد و خوشبختانه شاهد خدمت‌رسانی به ۱۵هزار زائر در هرروز بودیم.

واحدی همچنین درباره سهمیه استان سمنان از تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سهمیه استان در این طرح چهار هزار نفر است که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که طی نظارت ۸۴ مربی کار حفظ قرآن را انجام می‌دهند.

در پایان این مراسم خبرنگاران حاضر در اقدامی خود جوش، تمامی هدایایی که قرار است در جشنواره وقف و رسانه به آنها تقدیم شود را به زلزله زدگان غرب کشور بخشیدند.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان  درباره زائران پیاده حرم رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود