Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله خسارات جانی و مالی بسیاری به مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، زلزله 7.3 ریشتری شامگاه یک‌شنبه (21 آبان‌ماه جاری) در استان کرمانشاه تاکنون 474 کشته و 9388 زخمی برجای گذاشته و سبب تخریب و آسیب‌دیدن بسیاری از واحدهای مسکونی شهری و روستایی در این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمین‌لرزه که مرکز وقوع آن ازگله کرمانشاه بود در بسیاری از مناطق غرب‌کشور و مرکز از جمله تهران، ایلام، همدان، لرستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، مرکزی، زنجان، کردستان، اردبیل و چندین استان و شهر دیگر احساس و حتی سبب آسیب به برخی مناطق غربی شد.

اخبار لحظه به لحظه از زمین‌لرزه شدید 7.3 ریشتری استان کرمانشاه را در ادامه می‌خوانید:

جـــمــــعـــه 26 آبــــان‌مـــــــاه

09:38 | 10 هزار نیروی کمکی پلیس به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شدند

به گزارش‌ خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار اسکندر مؤمنی در جلسه کمیسیون مدیریت بحران ناجا اظهار داشت: از لحظات آغازین این حادثه تاسف بار نیروی انتظامی کرمانشاه با تمام‌امکانات پای کار بود و برای کمک به مردم آسیب‌دیده در میدان حادثه حضور پیدا کرد.

وی افزود: ناجا در سه زمینه تأمین امنیت مناطق زلزله‌زده و تأمین امنیت و همراهی محموله‌های ارسالی و روان‌سازی شده در حوزه درون و برون شهری تاکنون انجام وظیفه کرده است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیرو به اندازه کافی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند، گفت: با دستور فرمانده ناجا حدود 10 هزار نیرو از مرکز کشور و دیگر استان‌ها به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

اسکندری با بیان اینکه با حضور به موقع پلیس امنیت مطلوبی در جاده‌ها و سطح مناطق زلزله‌زده وجود دارد، افزود: در حوزه ترافیکی نیز همکاران ما به خوبی در منطقه حاضر شده‌اند و اکنون تمامی مسیرهای منتهی به منطقه زلزله‌زده باز و تردد در آنها روان است.

وی عنوان کرد: با توجه به امنیت مطلوبی که در منطقه فراهم است دستگاه‌های کمک‌رسان به خوبی می توانند کار امداد به زلزله‌زدگان انجام دهند.

09:36| فعالیت 210 دستگاه ماشین‌آلات سنگین آواربرداری در مناطق زلزله‌زده

بهمن خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، به وقوع زلزله 7 ریشتری یکشنبه شب در شهرستان‌های غربی استان و خسارات ناشی از آن اشاره کرد و اظهار داشت: در همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات اداره کل راهداری استان به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پس از این زلزله برخی از محورهای استان به علت ریزش کوه مسدود شده بودند، افزود: عوامل راهداری استان در سریع ترین زمان اقدام به پاکسازی محورها کردند و در حال حاضر نیز تردد در این محورها با وجود ترافیک نیمه سنگین، روان است.

خسروانی عنوان کرد: علاوه بر اقدامات مربوط به بازگشایی راه‌ها، 400 نفر از کارکنان و 210 دستگاه ماشین الات سنگین اعم از لودر، گریدر، تانکر سوخت، تانکرآب، بیل مکانیکی، کمپرسی و جرثقیل به صورت شبانه‌روزی مشغول کار آواربرداری و بازگشایی معابر در مناطق زلزله زده است.

وی از از ارسال اقلام خوراکی و مایحتاج اولیه زلزله‌زدگان به ارزش 50 میلیون تومان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به مناطق زلزله‌زده خبرداد.

09:22| 2 برابر خانه‌های تخریب‌شده در مناطق زلزله‌زده چادر توزیع شد/کسی بدون سرپناه نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران سرپل‌ذهاب اظهار داشت: می‌توانیم بگوییم هم‌اکنون کسی در سرپل‌ذهاب بدون سرپناه نیست اما توزیع چادرها تا زمان رضایتمندی مردم ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: حدود 55 هزار چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است که این آمار قریب به دو برابر خانه‌های تخریب شده است.

بازوند گفت: به همه واحد‌های مسکونی تخریب شده و ‌خسارت دیده 12 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

وی افزود: از فردا نایلون ضخیم برای مقابله با بارندگی به مردم داده شود تا چادرهای خود را ایمن‌سازی کنند و مردم هم باید به خودشان کمک کنند.

بازوند گفت: بنیاد مسکن و شهرداری، ایمن‌سازی چادرها در اماکنی که تراکم چادرها زیاد است را قبل از بارندگی تمام کنند.

وی عنوان کرد: در کمتر از چهار روز 10 هزار و 143 مورد خدمات پزشکی به حادثه دیدگان ارائه شده است که کار عظیمی انجام شده است.

بازوند گفت: 35 تیم سیار شامل پزشک، ماما و پرستار که با تجهیزات و دارو به صورت مستمر در روستاها خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنان خدمات خود را با جدیت ادامه دهند و به بانوان باردار و نوزادان توجه و خدمات ویژه ارائه شود.

وی افزود: ظرف 45 روز بیمارستان شهر بازسازی شود‌. سپاه که همیشه گره‌گشا بوده است تا زمان بازسازی بیمارستان با در اختیار قراردادن مکان درمانی خود به کمک دولت بیاید.

بازوند گفت: مدارس هر چه زودتر تخلیه و دانش آموزان به کلاس‌های درس برگردند. بازگشایی مدارس بازگشت حیات به شهر است.

استاندار کرمانشاه تمام ادارات و بانک‌ها در شهرستان سرپل ذهاب به هر شکل ممکن از روز شنبه(27 آبان) سر کار خود حاضر باشند.

این خبر درحال تکمیل است/ لطفاً به‌روز رسانی کنید...

R41362/P41362/S6,68/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست