Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:21:56 GMT

ضرورت مدیریت داروهای مورد نیاز در مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۶۹۰۹

ضرورت مدیریت داروهای مورد نیاز در مناطق زلزله زده

دبیر انجمن داروسازان بااشاره به ارائه خدمات امدادی و دارویی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه براهمیت مدیریت داروهای مورد نیاز در مناطق زلزله زده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سجادی ،دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن ابراز تسلیت و همدردی با هموطنان عزیز صدمه دیده در زلزله کرمانشاه و مناطق غرب کشور اظهار داشت: انجمن داروسازان ایران از همان ساعات اولیه، با توجه به وظیفه اخلاقی و انسانی و در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر امدادرسانی فوری، با تشکیل کمیته بحران، تلاش خود را بر ساماندهی کمک های نقدی، جنسی، دارویی و امدادی داروسازان سراسر کشور متمرکز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا، شعبه انجمن داروسازان در شهر کرمانشاه، قبول مسئولیت کرده و به عنوان نماینده انجمن داروسازان ایران، کمک ها و فعالیت های خیرخواهانه داروسازان سراسرکشور را به نحو شایسته به آسیب دیدگان و علی الخصوص به روستاهای دور افتاده منتقل سازد.

سجادی اضافه کرد: در این مدت تماس های داروسازان داوطلب بسیار زیاد بود و انجمن داروسازان ایران به کانون تبادل نظر و برنامه ریزی برای کمک به عزیران تبدیل شد و نهایت تلاش صورت گرفت تا کمک رسانی ها به دور از اقدامات شتابزده و مبتنی بر نیازهای فوری، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه گردد.

به گفته سجادی، در این راستا و به منظور ارسال کمک ها به صورت هدفمند، تیمی از اعضای هیئت مدیره انجمن داروسازان کرمانشاه به نمایندگی انجمن داروسازان ایران، با همراهی افراد محلی به مناطق زلزله زده اعزام گردید تا نیازها و اولویت های هر منطقه به صورت جداگانه شناسایی گردد و کمک ها متناسب با نیازهای شناسایی شده کماکان در حال ارسال است.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: با در اختیار گرفتن یک سوله، آماده سازی بسته های غذایی، دارویی، البسه، وسایل گرمایشی و سایر نیازهای اولیه کماکان توسط انجمن داروسازان کرمانشاه از طریق اعضای ستاد بحران و افراد داوطلب صورت می گیرد و کلیه بسته بندی های آماده شده بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته، به مناطق زلزله زده ارسال می شود.

سجادی با اشاره به اینکه در مناطق آسیب دیده، مدیریت دارو همسنگ تامین دارو حائز اهمیت است تصریح کرد: علاوه بر تامین دارو و سایر اقلام مورد نیاز، واقعیت این است که توجه به مدیریت دارو در مناطق زلزله زده نیز یکی از مهمترین نیازهای اساسی است که باید نسبت به آن اعتنای مبتنی بر مرجعیت علمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این خصوص هماهنگی لازم با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به عمل آمدو علاوه برآن کمیسیون بیمارستانی انجمن داروسازان ایران نیز هم پای سایر گروه های داروسازان، آمادگی خود را جهت ارائه هر گونه خدمت رسانی اعلام داشت.

دبیر انجمن داروسازان ایران در پایان اضافه کرد: جمع آوری کمک ها از داروسازان سراسر کشور و همچنین ارائه خدمات دارویی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، کما کان ادامه دارد و داروسازان عزیز می توانند وجوه اهدایی خود را به شماره کارت بانکی اعلامی توسط انجمن داروسازان شعبه کرمانشاه ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۳0572  واریز کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به صعب العبور بودن مناطق منابع طبیعی استان کرمانشاه و فرسوده بودن امکانات، به روزرسانی تجهیزات ضرورت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، انشاالله کولانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: این اداره  کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح 14 شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیازها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت 740 نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که 72 ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود 620 هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده اما تعهد ملی 36 میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و 300 هزار اصله نهال است اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: 600 هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش