Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:13:50 GMT

همت مردم و مسئولان، کرمانشاه بی قرار را آرام کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۹۴۹

همت مردم و مسئولان، کرمانشاه بی قرار را آرام کرد

کرمانشاه- ایرنا- سیل کمک های مردم نقاط سراسر کشورمان و تلاش شبانه روزی مسئولان آنقدر چشم گیر است که باعث شده آرامش به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه کم کم باز گردد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، هم اکنون شبکه اصلی برق تمام شهرها و روستاهای منطقه زلزله زده وصل است.
مجتبی نیک کردار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 240 روستای دشت ذهاب فقط آب 20 روستا وصل نیست، به شبکه اصلی سرپل ذهاب گاز تزریق شده و 51 هزار تخته چادر نیز توزیع شده و از نظر ارزاق نیز اوضاع خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شب گذشته آخرین روستاهای منطقه زلزله زده به شبکه سراسری برق وصل شد و از نظر شبکه سراسری در هیچ کدام مشکلی نداریم اما ممکن است سیم کشی خانه ها پارگی داشته باشد که آن هم نیاز به تعمیر دارد.
نیک کردار در خصوص آب نیز گفت: وصل شدن آب منوط به وصل شدن برق بود که خوشبختانه با وصل شدن شبکه اصلی برق منطقه، مشکل آب نیز به زودی برطرف می شود.
نیک کردار گفت: به شبکه اصلی سرپل ذهاب گاز تزریق شده است منتهی به دلیل خطرات احتمالی وصل شدن گاز خانه به خانه باید انجام بشود و به این منظور 110 هزار پیامک از طرف شرکت گاز برای افراد ارسال شده است تا ماموران این شرکت یک به یک به درب منازل بروند و بعد از بررسی ساختمان اقدام به وصل کردن گاز منازل کنند.

**توزیع چادر و ارزاق
نیک کردار در خصوص وضعیت توزیع کمک های مردمی و هلال احمر در منطقه نیز گفت: حدود 51 هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده که به نظر می رسد همه چادر دریافت کرده باشند هرچند ممکن هم هست جاهایی باشد که ما خبر نداشته باشیم و احیانا چادر به کسی نرسیده باشد ولی ما از لحاظ توزیع چادر مشکلی نداریم.
وی در خصوص مواد غذایی نیز گفت: در این زمینه به لطف کمک های مردمی، هلال احمر و کمک های دولتی واقعا هیچ مشکلی نداریم.

**کمک های مردمی و لزوم مدیریت صحیح توزیع
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن تقدیر از کمک های مردمی، از مردم خواست تا کمک های خود را برای انبار کردن و مدیریت کردن صحیح توزیع به ستاد مدیریت بحران استان و هلال احمر تحویل بدهند.
او گفت: از مردم می خواهیم که همچنان به ما کمک کنند اما به دلیل اینکه ما اشراف گسترده تری نسبت به منطقه به واسطه شبکه دهیاری ها داریم و می دانیم که چه منطقه ای چه چیزی نیاز دارد ترجیح می دهیم مردم کمک های خودشان را برای توزیع به ما بدهند و هم هلال احمر و هم مدیریت بحران استان انبار برای نگهداری دارد.
به گفته نیک کردار، از آنجایی که مردم ممکن است نسبت به منطقه اشراف نداشته باشند، احتمال ناعادلانه توزیع کردن امکانات و هدر شدن آنها زیاد است و خود ما ناچار می شویم این کمک ها را دوباره باز توزیع بکنیم.
وی از مردم خواست غذای کنسرو شده و خشک مانند حبوبات کمک کنند و از دادن غذای فاسد شدنی اجتناب کنند.
نیک کردار با بیان اینکه زمستان را پیش رو داریم از مردم خواست پتو، لباس گرم و زیرانداز کمک کنند.
او بر توجه به بچه ها و اقلام مورد نیاز آنها بخصوص شیر خشک نیز تاکید کرد.
نیک کردار در پاسخ به این سوال که آیا برای روزهای بارندگی تمهیداتی اندیشیده اید؛ گفت: هلال احمر شروع به توزیع نایلون کرده است ضمن اینکه به مردم هشدار داده شده تا دور چادرهای خودشان کانال حفر کنند.

**ارزیابی واحدهای خسارت دیده
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه از برگزاری اولین جلسه با بنیاد مسکن در شب گذشته اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا بنیاد مسکن از امروز کار ارزیابی خودش را شروع کند.
به گفته نیک کردار، در ابتدا باید تعیین شود که چه تعداد واحد نیاز به تعمیر و چه تعداد نیز نیاز به تخریب دارند و اینکه با چه روشی عملیات را انجام بدهند.
وی در پاسخ به این سوال که استقرار امکانات دولتی نظیر نیروهای امدادی هلال احمر، بیمارستان های صحرایی و غیره تا چه مدت در منطقه ادامه خواهد داشت، گفت: زمان این موضوع را ضرورت کار تعیین خواهد کرد و تا هر زمان که لازم باشد این نیروها در منطقه مستقر خواهند بود.

**از روز شنبه ادارات منطقه باز خواهد شد
نیک کردار همچنین اعلام کرد که ادارات مناطق زلزله زده و نیز بانک ها از شنبه باز خواهند بود و به فعالیت خود ادامه می دهند.
او در خصوص زمان بازگشایی مدارس نیز ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر این اتفاق نیز بیفتد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 433 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • جوی آرام در لرستان
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان