Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@12:48:37 GMT

رنو کارت قرمز گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۰۲۱۱

رنو کارت قرمز گرفت

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، سازمان عفو بین الملل در جدید ترین گزارش خود و بررسی 27 شرکت بین المللی که نتیجه آن روز چهرشنبه 15 نوامبر منتشر شد، شرکت های بزرگ و بین المللی دنیا را به نقض حقوق بشر به دلیل بهره برداری از کودکان کار در کشور کنگو متهم کرده است.

 

در این گزارش آمده است که شرکت های پیشرو در حوزه الکترونیک و تولید خودروهای برقی با توجه به اخطار دو سال گذشته این سازمان، هنوز به اندازه کافی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در زنجیره تامین کبالت تلاش نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کشور کنگو بزرگترین تولید کننده کبالت در دنیا با سهم تولید 60 درصدی است که کودکان زیر 7 سال را برای کار در معدن های کبالت میگماردو این فلز یکی از مواد اولیه مهم تولید باتری در تلفن های هوشمند، تبلت و بتری خودروهای الکتریکی است. 

 

سارمان عفو بین الملل با تاکید بر استفاده از کبالت برای تولید خودروهای برقی، باتری گوشی های هوشمند و تبلت ها از سوی شرکت های اپل، سامسونگ و خودروسازی های بزرگ آلمانی مثل ب ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن، آن ها را متهم می کند که به اندازه به تعهدات قانونی خود برای رعایت حقوق بشر تلاش نکرده اند. به این ترتیب که این شرکت ها نسبت به گزارش پیشین سازمان عفو بین الملل(حدود دوسال گذشته) بیشترین پیشرفت را داشته اند، اما هنوز به اندازه مطلوب موفق به احیای حقوق بشر در این زمینه نشده اند. در این میان، شرکت های مایکروسافت، لنوو و رنو جزو شرکت هایی هستند که حداقل میزان پیشرفت را نسبت به گزارش پیشین داشته اند. 

 

در این گزارش شرکت های بررسی شده بر اساس نحوه ، میزان استفاده خود از کبالت و پیشرفت آن ها در راستای احیای حقوق بشر در این زمینه، به 5 سطح از « جلوی همه اقدامات احتمالی گرفته شده » تا « هیچ تلاشی صورت نگرفته» تقسیم بندی شده اند که شرکت های ب ام و و تسلا در سطح سوم، فولکس واگن، جنرال موتورز، فیات کرایسلر و دایملر در سطح چهارم و رنو و BYD چینی در سطح پنجم جای گرفته اند. 

خودروکار

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان