Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:01:06 GMT

حرکت پرشتاب زنجان در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۷۲۱۷

حرکت پرشتاب زنجان در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: اعداد و گزارش های موجود در عملکرد بخش های مختلف اقتصادی این استان خبر از حرکت پر شتاب زنجان در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می دهد.

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان با حضور وزیر دفاع افزود: محور اصلی توسعه استان زنجان به ترتیب اولویت صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات است که سهم هر یک در اشتغال این استان به ترتیب به 31.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد صنعت و معدن، 31.5 درصد کشاورزی و 36.5 درصد خدمات می رسد.
وی یادآورشد: هم اکنون سه طرح مهم در بخش صنایع این استان با سرمایه گذاری مشترک شرکای خارجی در دست اجراست.
درویش امیری اظهار کرد: زنجان سه پهنه معدنی دارد که توافقات خوبی برای بهره برداری، اکتشاف و استخراج آلونیت زاج کندی، فرآوری تراورتن و تولید آهک با سازمان ایمیدرو انجام شده است.
استاندار زنجان گفت: این استان سال گذشته در بخش سرمایه گذاری رتبه چهار، سرمایه گذاری خارجی رتبه 10 را کسب کرد و در میان پنج استان جذاب برای سرمایه گذاران قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: زنجان در وصول درآمدها جزء پنج استان نخست کشور محسوب می شود و درآمد دریافت شده این استان در 6 ماهه نخست امسال از هفت هزار و 310 میلیارد ریال به سه هزار و 590 میلیارد ریال می رسد.
درویش امیری ادامه داد: این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته به سه هزار و 220 میلیارد ریال می رسید.
استاندار زنجان اعتبار تخصیص یافته برای پروژه های عمرانی این استان طی پنج سال 92 تا 96 را هشت هزار و 130 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبارات در شرایطی است که در مجموع 27 هزار میلیارد ریال در قالب یارانه به مردم پرداخت شده است.
وی به مطالبات پیمانکاران از دستگاه های دولتی اشاره و اضافه کرد: مجموع بدهی 15 دستگاه اصلی در بخش عمرانی به پیمانکاران به 6 هزار و 530 میلیارد ریال می رسد که به معنای فعال بودن پیمانکاران و پروژه های عمرانی با وجود نبود تخصیص اعتبار عمرانی است.
درویش امیری ابراز کرد: برای تکمیل این پروژه ها در مجموع به 26 هزار و 540 میلیارد ریال اعتبار عمرانی دیگر نیاز داریم.
استاندار زنجان به تمرکز سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان بر روی محورهای اولویت دار اشاره کرد و گفت: راه اندازی واحدهای تعطیل شده یا نیمه تعطیل، حل و فصل اختلاف میان واحدهای تولیدی با دستگاه های تامین اجتماعی، امور مالیاتی و خدمات رسان و تخصیص تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای فعال کردن واحدهای تولیدی موجود اولویت های اقتصاد مقاومتی این استان هستند.
وی افزود: طی سال گذشته در مجموع 10 هزار و 90 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی تزریق شد و این رقم با وجود ابلاغ دیرهنگام اعتبارات و شیوه عمل به سیستم بانکی، تاکنون یک هزار و 20 میلیارد ریال می رسد.
درویش امیری به افزایش میزان صادرات این استان در مقایسه با سال گذشته اشاره و میزان صادرات ثبت شده در هفت ماهه امسال از گمرک زنجان را یک هزار و 730 میلیارد ریال و مدت مشابه پارسال را 910 میلیارد ریال اعلام کرد.
وزیر دفاع به عنوان وزیر معین دولت دوازدهم در ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در سفری یک روزه پس از بازدید از بخش های تولیدی و سرمایه گذاری این استان در جمع مسئولان زنجانی حاضر شد.
بازدید از انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی 'مهرانه' از دیگر برنامه های امیر سرتیپ حاتمی در سفر به زنجان بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم