Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:04:00 GMT

انتظار ندارم روحانی کاملا به سمت یک طیف حرکت کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۵۴۲۳

انتظار ندارم روحانی کاملا به سمت یک طیف حرکت کند

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره نوع گرایش سیاسی رئیس جمهور در چهار سال آینده گفت: انتظار ندارم که روحانی کاملا به سمت یک طیف حرکت کند.

محمد هاشمی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نسبت سیاسی دولت با اصلاح طلبان اظهار کرد: دولت با مشارکت اصلاح طلبان تشکیل شده است. اصلاح طلبان در دولت مسئولیت دارند و همکاری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی در دولت سهم مناسبی به اصلاح طلبان داده است گفت: با توجه به شرایط کشور و مجموعه محدودیت های روحانی در چینش کابینه، اصلاح طلبان سهم مناسبی از کابینه دارند.

عضو سابق حزب کارگزاران با اشاره به چرایی انتقاد اصلاح طلبان از روحانی در هفته های اخیر اظهار کرد: این انتقادها تشکیلاتی نبوده بلکه فردی بوده است. فردی ممکن است در جامعه اصلاح طلب یا اصولگرا باشد و اصلا وابستگی جناحی هم نداشته باشد و در عین حال نقدی را متوجه دولت کند.

وی در همین باره تاکید کرد: این نقد می تواند مبتنی بر توقع شخصی باشد اما این را نباید به حساب جریان و طیف گذاشت. این مسائل، فردی است و در جامعه ما وجود داشته و دارد.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس جمهور در چهار سال آینده بیشتر به سمت اصولگرایان چرخش خواهد داشت یا به سمت اصلاح طلبان گفت: روحانی از نظر گرایش های فکری، بر اساس تعریف‌های رایج و طیفی، اصلاح طلب یا اصولگرا نیست.

هاشمی ادامه داد: روحانی، ارزش هایی که هم در میان اصولگرایان هست و هم در میان اصلاح طلبان را قبول دارد. روحانی با گروه های مختلف تعامل و رفاقت دارد و پیش بینی نمی کنم و انتظار هم ندارم که روحانی کاملا به سمت یک طیف حرکت کند.

وی در همین باره تصریح کرد: به نظر من، روحانی در همین خط میانه ای که دارد - که گاهی از آن تعبیر به میانه روی یا فراجناحی بودن می شود - باقی خواهد ماند.  

هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره تلاش نمایندگان نزدیک به علی لاریجانی برای تاسیس حزب «معتدلین» گفت: بالاخره جریان هایی که امروز در کشور وجود دارند، هر کدام ضریب نفوذی در میان مردم دارند؛ مثلا جریان اصولگرا حدود ۲۰ درصد در میان مردم نفوذ دارد؛ اصلاح طلبان هم همین طور هستند.

وی با بیان اینکه شخصیت ها در ذهن مردم تعلق جناحی دارند افزود: مردم، علی لاریجانی و طیف وی را جزء طیف اصولگرا می دانند و حالا هر تشکیلاتی و حزبی که توسط شخصیت های جناح اصولگرا تشکیل شود، از سبد رای اصولگران برمی دارد؛ یعنی نمی تواند رای اعتدالگرایان یا اصلاح طلبان یا خاکستری ها را جذب کند.

هاشمی درباره اینکه اگر مرحوم هاشمی امروز در قید حیات بود، نسبت به دولت چه موضعی از خود اتخاذ می کرد، گفت: مرحوم هاشمی با توجه به ویژگی هایی که داشت، همیشه با سعه صدر با مسائل برخورد می کرد و قضاوت عجولانه انجام نمی داد. هاشمی اگر زنده بود، اجازه می داد که نتیجه کار دولت مقدار بیشتری مشخص شود چراکه هنوز دو ماه بیشتر از استقرار دولت نمی گذرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت اصلاحات تصریح کرد: مرحوم هاشمی، نیروهای میانه، تکنوکرات و عملگرا را قبول داشت. مرحوم هاشمی همیشه می گفت باید تلاش کنیم که موانع را از جلوی پای دولت برداریم؛ اگر چنین بشود، مشکلات حل خواهد شد.   

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: کل مشکلات پرسپولیس و استقلال از نظر مالکیتی امروز حل خواهد شد و امروز رسماً مراسمی در وزارت اقتصاد و دارایی به همین منظور برگزار می‌شود.

وی افزود: غیر از مالکیت، سایر مشکلات پرسپولیس و استقلال را در جلساتی که با مدیران عامل این دو باشگاه و سایر مسوولین داریم، برطرف خواهیم کرد.

وزیر ورزش اظهار کرد: باید بگویم که فیفا این خصوصی‌سازی را می‌پذیرد و پرسپولیس و استقلال را بخش خصوصی قلمداد خواهد کرد؛ این موضوع یکی از افتخارات دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم که این روند به خوبی انجام شود و من فکر می‌کنم این اتفاق بسیار مبارکی در ورزش کشور است و همه تیم‌های باشگاهی ما از جمله این دو باشگاه قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهند داشت.

وزیر ورزش تاکید کرد: دولت هیچ سهم دیگری در پرسپولیس استقلال ندارد.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087550

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است