Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:27:03 GMT

انتقاد استاندار البرز از سرانه‌ آموزشی استان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۷۹۶۲

انتقاد استاندار البرز از سرانه‌ آموزشی استان

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه چیزی نباید مانع اطلاع‌رسانی از کمبودها و ضعف‌های استان البرز شود، گفت: آموزش و پرورش پلی میان توسعه‌یافتگی و عدم توسعه است و عناصر آن نیز دانش‌آموزان هستند، بنابراین باید برای آنها فضای مناسبی مهیا شود.

‌‌به گزارش‌ ایسنا‌، محمدعلی نجفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که صبح شنبه 27 آبان در استانداری البرز برگزار شد، گفت: تمام موضوعاتی که در شورای آموزش و پرورش استان مصوب می‌شود باید اجرا شود، در غیر این صورت باید موانع اجرا توسط مدیران اعلام گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی با بیان اینکه افراد حاضر در جلسه شورای آموزش و پرورش باید از اختیار کافی برای تصمیم‌گیری برخوردار باشند، به نماینده شهرداری تذکر داد و افزود: در صورتی که افراد حاضر ‌اختیار کافی نداشته باشند، نباید در جلسه حاضر شوند.

استاندار البرز در ادامه به وضعیت زیرساخت‌های آموزشی البرز اشاره و اعلام کرد: متاسفانه البرز در این زمینه وضعیت خوبی ندارد، این وضعیت برای استانی چون البرز قابل قبول نیست.

وی جایگاه سی و یکم البرز در زمینه زیرساخت‌های آموزشی را زننده عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل باید با اهتمام بیشتری وارد عمل شد.

نماینده عالی دولت در استان البرز بر لزوم تکریم از خیرین در بخش‌های مختلف استان به خصوص مدرسه‌سازی تاکید کرد و افزود: برای تحقق مطالبات مردم استان البرز باید با جدیت گام برداشت.

نجفی برای جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی استان، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در کنار بخش دولتی را مهم دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه چیزی نباید مانع اطلاع‌رسانی از کمبودها و ضعف‌های استان البرز شود گفت: آموزش و پرورش پلی میان توسعه‌یافتگی و عدم توسعه است و عناصر آن نیز دانش‌آموزان هستند، بنابراین باید برای آنها فضای مناسبی مهیا شود.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در استان البرز در پایان سرانه آموزشی استان البرز را از سرانه آموزشی در سیستان و بلوچستان نیز پایین‌تر اعلام کرد.

  


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری