Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه وامام جمعه رفسنجان گفت: به واقفان توصیه می کنیم ابتدا برای وقف خود به ادارات اوقاف شهرستانها مراجعه نموده و بعد از مشورت از مسئولان براساس نیاز جامعه وقف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس رمضانی پور نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان طی گفتگویی به مناسبت هفته وقف به خبرنگار ما گفت: وقف یکی از اعمال حسنه و شایسته ای است که خداوند تبارک به بندگانش اعطا نموده که برای بعد خودشان به یادگار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: واقفین شایسته است برای وقف خود برنامه ریزی نمایند و یک کار پایدار و شایسته انجام دهند .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه  وقف باید براساس زمان و مقتضیات آن صورت گیرد، افزود:  این وقف می تواند برای کارهای عام المنفقه و کارهایی که ارزش زمانی و ارزش روزی  از جمله کارهای اقتصادی، فرهنگی،  ورزشی و اجتماعی محسوب شود.

رمضانی عنوان کرد:  در حال حاضر وقف برای ازدواج بسیار کم است و خانواده هایی هستندکه فرزندانشان به سن ازدواج می رسد و توانایی این عمل خیر را ندارند و شایسته بود یک چنین کار خیری  صورت می گرفت.

وی با اشاره به اینکه وقف در مسائل فرهنگی و ورزشی که واقعا جای آن در جامعه امروزی ما خالی است، اذعان داشت:  درست است که وقف بر حضرت  سیدالشهدا (ع) و قرآن نیاز است و به اندازه کافی موقوفاتی در این راستا در جامعه وجود دارد و امید آن داریم که مدیریت بهتری بر این وقف ها صورت گیرد.

رمضانی ادامه داد: متاسفانه کمتر برای سایر ائمه وقف صورت می گیرد  مخصوصا وقف بر امام زمان (عج) و تربیت طلاب کم است که یا نداریم و یا نادر است.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه امروز  وقف بر مسائل فرهنگی و ورزشی از جمله ضرورتها بشما ر می رود، بیان داشت:  لذا ما به کسانی که می خواهند وقف نمایند توصیه می کنیم  ابتدا به ادارات اوقاف و مسولان  شهرستانها مراجعه نموده و با مشورت براساس نیاز روز جامعه  این کار ارزشمند را انجام دهند که تاثیر بیشتری خواهد داشت و واقف باید از   آثار اجتماعی وقف خود مطلع باشد .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امیداوریم واقفین محترم این نگاه را در زندگی خود داشته باشند تا منبعد شاهد وقف هایی که زیاد ضرورتی در جامعه ندارد نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود

محمود جوادیان‌فر  اظهار کرد: دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است، که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان خاطرنشان کرد: امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه بویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمان در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

جوادیان‌فر از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم