Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@13:27:55 GMT

گزیده خطبه نمازجمعه شهرستان ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۰۷۷۲

گزیده خطبه نمازجمعه شهرستان ها

ائمه جمعه استان با تبیین آموزه های پیامبر گرامی اسلام، وحدت امت و کسب فضایل اخلاقی را فلسفه نبوت و نیاز امروز جامعه دانستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خطیب جمعه شیروان با تسلیت سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع)، عالی ترین هدف پیامبر اسلام را تربیت انسان بر اساس اخلاق و آموزه های الهی و ایجاد وحدت در امت اسلامی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کوثری همچنین با تسلیت حادثه جان باختن تعدادی از هموطنان مان در زلزله غرب کشور، این حادثه را امتحان الهی برای همگان دانست و افزود: ملت ایران و نظام اسلامی با نوعدوستی و کمک به آسیب دیدگان امتحان خود را به خوبی پس دادند.

حجت الاسلام محمدیان امام جمعه اسفراین نیز با اشاره به این که سیره و سنت نبوی بهترین چراغ راه در مسیر ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است، افزود: با تاسی از قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی کاهش می یابد.

حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه هم با محکوم کردن توطئه‌های جدید غربی عربی در منطقه ، استعفای مشکوک و اجباری سعد حریری نخست وزیر لبنان را نشانه زبونی ظالمان و دخالت های آمریکا و عربستان در امور سایر کشورها عنوان کرد.

حجت الاسلام قلیزاده امام جمعه فاروج با تبریک هفته بسیج، بسیج را نیروى کارآمد براى همه میدانها وبهترین مدافع اسلام و انقلاب‏ برشمرد و گفت: تفکر بسیجی بود که ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرد و امروز هم همین تفکر، داعش وحامیانش وآل سعود را در سوریه، عراق و یمن به زانو درآورده است. 

حجت الاسلام موسوی خطیب جمعه جاجرم نیز گفت: اگر سیره زندگی معصومین( علیهم السلام) به ویژه حضرت رسول اکرم(ص) در زندگی مان اجرا شود در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.

حجت الاسلام امانی امام جمعه موقت گرمه نیز از مردم و مسئولان به خاطر ارسال بموقع محموله های کمک به زلزله زدگان استان های غربی قدردانی کرد و افزود: این عمل، خود مصداق اتحاد، رافت و برادری بر اساس آموزه های اسلامی است.

و حجت الاسلام نوروزی امام جمعه راز هم با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور و تخریب تعداد زیادی از واحدهای مسکونی هموطنان، از مسئولان خواست در مقاوم سازی ساختمان ها به ویژه در روستاها نظارت و دقت بیشتر کنند تا در برابر حوادث طبیعی آسیب کمتری به مردم وارد شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق
  • بیداری اسلامی چهره ظالمین را در دنیا آشکار کرده
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب