Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@03:29:52 GMT

اظهارات جالب زنگنه در خصوص قرارداد با توتال

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۳۹۰۹

اظهارات جالب زنگنه در خصوص قرارداد با توتال

حاشیه ها در خصوص قرارداد نفتی ایران با توتال روز به روز بیشتر می شود. بازار نیوز -وزیر نفت گفت: ما قرارداد معتبر قانونی با توتال، سی ان پی سی و پتروپارس داریم و در آن مشخص شده است که این شرکت در چه شرایطی می تواند از این پروژه کنار برود. بیژن زنگنه امروز (شنبه، 27 آبان ماه) پس از دیدار با علیشیر سلطان‎اف، معاون نخست وزیر ازبکستان ضمن تشریح محور این دیدار، درباره اخبار ضد و نقیضی که از توسعه فاز 11 پارس جنوبی و توتال مطرح است، اظهار کرد: ما قرارداد معتبر قانونی با توتال، سی ان پی سی و پتروپارس داریم و در آن مشخص شده است که این شرکت در چه شرایطی می تواند از این پروژه کنار برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: توتال در شرایطی می‎تواند از این پروژه کنار برود که تحریم‌های بین المللی از سوی شورای امنیت علیه ایران اعمال شود.

وزیر نفت با بیان این که متاسفانه عده‎ای می خواهند که توتال از این پروژه کنار برود تا بگویند پیش بینی ما درست از آب در آمد، افزود: یک عده هم مرتبا خبرهای مربوط به حضور توتال در ایران را غلط ترجمه می کنند تا نگرانی ایجاد کنند؛ آدم که از ترس مرگ خودکشی نمی کند.

وزیر نفت همچنین درباره محور دیدار با معاون نخست وزیر ازبکستان با اشاره به این که ما علاقمند به توسعه روابط با این کشور در شاخه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: این دومین دیدار با مقامات ازبکستانی در طول حدود یک ماه گذشته است و عمده محور این دیدارها در زمینه نفت و بخش‌های پایین دستی است.

وی از علاقمندی ازبکستان برای سرمایه‎گذاری در بالادستی نفت و پتروشیمی خبر داد و گفت: معاون نخست وزیر ازبکستان امروز با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (رضا نوروززاده) دیدار و گفتگو می کند.

زنگنه با بیان این که ازبکستان همچنین علاقمند به خرید نفت از ایران است، تصریح کرد: موضوع خرید نفت می تواند نخستین قدم برای گسترش همکاری بین دو کشور باشد که ممکن است زودتر از مباحث دیگر به نتیجه برسد.

به گفته وزیر نفت، مذاکرات بیشتر درباره خرید نفت ایران از سوی ازبکستان توسط مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران پیگیری می شود.

ازبکستان کشوری در آسیای مرکزی و دارای مرز مشترک با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان است، پایتخت این کشور شهر تاشکند است.تسنیم
برچسب ها: توتال فرانسه ، قرارداد با توتال ، قرارداد نفتی با توتال

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که میری رگو، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی شنبه شب در مصاحبه با کانال ۱۴ گفت که اسرائیل "به پرتاب‌های ایران پاسخ داد، چون اسرائیل یک بازنده نیست".

از رگو در مورد احتمال حمله زمینی به رفح نیز سوال شد و گفت: «ما در مورد رفح تردید داشتیم. ارتش در خان یونس بود و بعد با ایران برخورد کردیم. با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک می‌شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران این پیام را دریافت کرد. اسرائیل یک بازنده نیست.»

اظهارات رگو نشان دهنده اولین باری است که یک وزیر اسرائیلی مستقیماً به حملات اسرائیل به ایران می‌پردازد.

در اول آوریل، هفت ایرانی، از جمله یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور، در حمله مشکوک اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه شهید شدند.

دو هفته بعد، ایران در عملیاتی موفق و تلافی جویانه بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

اظهارات رگو به تلافی بعدی اسرائیل در ۱۹ آوریل اشاره داشت، زمانی که چندین پهپاد به سمت مرکز ایران پرتاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • اظهارات جالب سرجیو کونسیسائو درباره مهدی طارمی
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس