Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - استاندار مازندران انجام کارهای خلاقانه توسط آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی را راهکار افزایش توجه به کتاب و کتابخوانی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های استان، یکی از اهداف خود را ایجاد جامعه‌ای سراسر مسئول برشمرد و افزود: در کنار همه لوازم و هزینه‌هایی که انجام می‌شود مهم این است که جامعه ما جامعه سراسر مسئول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران، از جمله راه‌های رسیدن به این جامعه را راهی دانست که خداوند از طریق نبوت و ولایت در اختیار بشر داده و خاطرنشان کرد: از دیگر لوازن برای این امر نعمت تدبر و تفکر بشر است.

وی گفت: هر جایی که همت، غیرت، درستکاری و عمل منطبق بر ایمان بوده و ریا نبوده است ما شاهد نتیجه بهتری بوده‌ایم و هر جا که نمایش و ریاکاری بوده ما از آن فاصله گرفته‌ایم و بسیاری از فرزندان بزرگان را دیداه‌یم که مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند چرا که عمل ندیدند و فقط حرف شنیدن و در ستیز قرار گرفتند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نافرمانی اجتماعی برخورد ثابتی ندارد، بر اهمیت فعال کردن حرکتی با ثبات فکری و رفتاری و دنبال کردن آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه علم و عمل باید توامان باشند، افزود: ما حرف‌های ‌پیشینیان که از مکتب مولا با جانشان آموخته بودند، را با جان و دل می‌شنیدیم.

اسلامی به ایجاد نگاه عمیق‌تر به باورها و هنجارها برای دوری از حرکت نمایشی و فریب‌دهنده و تولید محتوای خوب و اثرگذار تأکید کرد.

استاندار مازندران از جمله راهکارهای برای افزایش توجه به کتاب و کتاب‌خوانی به انجام کارهای خلاقانه توسط آموزش و پرورش، ارشاد و کانون پرورش فکری، ارتباط با خیرین کتابخانه‌ساز برای انجام کارهای ماندگار، عضویت اعضای کتابخانه‌های در فضای مجازی و ارائه خلاصه کتاب‌ها برای ایجاد علاقمندی و انجام فعالیت‌هایی در کتابخانه‌ها برای ایجاد جاذبه اشاره کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: عملیات وعده صادق به دنیا ثابت کرد ابهت اسراییل پوشالی و شکستنی است.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل افزود: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات وتحیر کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.


آیت الله محمدی لائینی به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

خطیب جمعه ساری، با گرامیداشت روز و هفته معلم و ضرورت توجه به جامعه فرهنگیان کشور با بیان اینکه آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند همچنین به روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

آیت الله محمدی لائینی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید افزود: امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان