Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:04:18 GMT

تقویت گردشگری راهکار اصلی رونق اقتصادی در سمنان است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۸۴۷

تقویت گردشگری راهکار اصلی رونق اقتصادی در سمنان است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: توجه به ظرفیت های ویژه گردشگری و تقویت آن راهکار اصلی رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این استان است.

محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حمایت از فعالیت هایی که سبب کارآفرینی در کشور می شود مورد توجه رهبر انقلاب و رییس جمهوری جمهور و دولت تدبیر وامید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که همه مسئولان در وظیفه دارند امکانات دولتی را برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت کسب وکار مردم به کار گیرند، اظهارداشت: توجه به بخش خصوصی حلقه تکمیلی تلاش هایی است که باید در کنار فراهم کردن تسهیلات و ابزار و امکانات دولتی، از سوی مسئولان انجام می شود.
وی با اشاره به این که بخش خصوصی در هر منطقه ای ساز و کار های ویژه خود را داراد خاطرنشان کرد: هیچ منطقه ای بدون اهتمام برجسته و جدی به بخش خصوصی و فعالیت های مردم به عمران و آبادانی نخواهد رسید.
خباز ارایه تسهیلات مناسب و رفع موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادی را وظیفه ای تکلیفی برای دستگاه های اجرایی دانست و ادامه داد:اگر معیشت مردم دچار مخاطره شود آرامش و امید به آینده در جامعه خدشه دار خواهد شد.
استاندارسمنان با اشاره به بحران آب و خشکسالی اضافه کرد : با توجه به اینکه معیشت مردم این استان پیش از این بر کشاورزی استوار بود امروز و با ایجاد بحران خشکسالی باید به دنبال راهکارهای مناسب دیگری مانند توسعه فعالیت های صنعتی ،تولیدی، گردشگری در کنار کشاورزی بود.
خباز با تاکید بر اهمیت جایگاه تولید و صادرات در ایجاد رونق اقتصادی گفت: هر فردی که تصمیم به راه اندازی واحد تولیدی دارد باید معلومات و آگاهی کامل و جامعی در زمینه بازاریابی داشته باشد یا افرادی با این توانایی را در کنار خود قرار دهد و در غیر این صورت با انبوهی ازجریمه تسهیلات پرداخت نشده و محصولات بدون بازارو از دست رفتن سرمایه رو به رو خواهد شد.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است