Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:23:27 GMT

امام رضا (ع) رمز وحدت جامعه اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۳۵۲

امام رضا (ع) رمز وحدت جامعه اسلامی است

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام رضا (ع) رمز وحدت جامعه اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در حرم مطهر امام رضا(ع)  اظهار کرد: اگر سیره امام رضا (ع) را مطالعه کنیم متوجه می شویم که ایشان رمز اعتلاف و وحدت جامعه اسلامی و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در برابر مکرها و مشکلات ایستادگی کردند و امروز نیز شاهد این هستیم که مردمی که پیاده به زیارت امام رئوف می آیند معتقدند که این مقاومت و ایستادگی را از امام هشتم (ع) آموخته اند.

وی افزود: طبق آمار ها تا کنون حدود ۳۰۰ هزار نفر زائر پیاده از اطراف مشهد و استان های هم جوار و راه های دور و نزدیک خودشان را به مشهد رسانده اند و میهمان امام هشتم (ع) شده اند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امام رضا (ع) رمز علم و معرفت و دانش و آگاهی هستند به همین جهت است که ایشان را عالم آل محمد می نامند. مردم با زیارت ایشان اضطراب های روحی واخلاقی خود را به آرامش تبدیل می کنند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) هنگامی که وارد این منطقه شدند جمله بلندی را قرائت کردند که دوای درد های امروز ما است و آن جمله حدیث «سلسلة الذهب» است که توحید را مطرح می کند. سنگ زیر بنای جامعه اسلامی و جامعه و نظام اسلامی توحید است و جامعه مبتنی بر توحید جز در پرتو ولایت الهی شکل نمی گیرد.

موفقیت در پرتو ولایت بوده است

رئیسی با تاکید بر اینکه مهم ترین ویژگی و شاخصه آرمان شهر و مدینه فاضله  اخلاق است گفت:  امام رضا (ع) جلوه اخلاق هستند چراکه اخلاق در جامعه امروز ما مسئله مهمی است.ایشان پرچم دار عدالت اجتماعی هستند و این نکته بسیار حائز اهمیت است که دولت باید حقوق مردم را رعایت کند و مردم نیز با این حقوق را رعایت کنند. بخش قابل توجهی از فرمایشات امام درباره ولایت است چرا که در تاریخ اسلام هر جا ما موفقیتی داشتیم در پرتو ولایت بوده است.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر داریم اما این زائران فقط یک زیارت ندارند و در مجموع ما سالانه شاهدحدودا ۲۵۰ میلیون زیارت در حرم مطهر امام هشتم (ع) هستیم. دلیل حمله بسیاری که امروز در رسانه های ضد انقلاب نسبت به مسئله زیارت وجود دارد در خصوص همین تاثیر بی نظیر بر دل های مومنان است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر کارکردهای توجه به امامان و زیارت را بتوانیم در زندگی فردی و اجتماعی اجرا کنیم بسیاری از گره های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورمان حل خواهند شد. در خصوص تناسب میان حجم زائران و مسافران که به مشهد می آیند با ساختار های موجود در این شهر مشکلات بسیار زیادی وجود دارند لذا ما باید دست کم مکان مناسب برای زائران را فراهم کنیم، چراکه  معتقدیم در شان زائران امام رضا (ع) نیست که در پارک ها چادر بزنند به همین جهت در عید فطر امسال کلنگ ساخت یک زائر شهر را برای زائران زدیم که خوشبختانه در روز ولادت امام هشتم (ع) فاز اول آن افتتاح شد.

تشرف زیارت اولی ها به حرم مطهر رضوی

وی تاکید کرد: همچنین به تمامی استان ها اعلام کردیم که کسانی را که تا به حال به زیارت نیامده اند تحت عنوان زیارت اولی با همکاری دستگاه های مختلف به مشهد اعزام کردیم و تا امروز حدود ۵۰۰ هزار نفر تحت عنوان زیارت اولی به زیارت امام هشتم (ع) آمده اند. یک مجمع مشاوران متشکل از مسئولین عالی شهر و استان برای حل مشکلات زائران  تشکیل دادیم  و خوشبختانه توانستیم مشکلات را مطرح کرده و به دنبال این هستیم که روزی برسد که هیچ کس به خاطر مشکل مالی از زیارت اما رضا (ع) باز نماند و این روز خیلی دور نیست.

رئیسی در خصوص مرتفع سازی بافت اطراف حرم گفت: توسعه اطراف حرم و خیابان های منتهی به حرم متناسب با بافت حرم نیست.

وی با اشاره به تشکیل  معاونت امداد مستضعفین و بنیاد کرامت برای رسیدگی به محرومین افزود: آنچه که برای ما در حمایت از محرومان حائز اهمیت است توانمند سازی است. به طور مثال در اطراف مشهد قنات های وجود داشتند که در صورت لای روبی برای ۱۰۰ ها نفر اشتغال ایجاد می شد. همچنین برای زوج های جوان نیز در همین نزدیکی پروژه ای را با ۶۳۰ واحد شروع به ساخت کرده ایم. معتقدیم با همکاری دستگاه و مشارکت مردم کارهای بزرگی می توان انجام داد. آنچه که در آستان قدس رضوی اولویت دارد رفاه زائران از مبدا تا مقصد است و میقات الرضا(ع) هم در مسیر های زائران به همین جهت ایجاد شده اند.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص پتانسیل های ویژه مشهد برای تبدیل شدن به قطب علمی ابراز کرد: مشهد هم حوزه کهنی دارد و هم دانشگاه های فعال و ما در تلاشیم تا در این بحث گام های بیشتری برداریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

بی‌راه نیست که بگوییم نیت دست خالی نرفتن زائران از حرم سلطان خراسان سبب شد که خادمان رضوی در این سال‌ها با نوشیدنی دلچسبی در صحن‌ها از زائران پذیرایی کنند. حتماً شما هم وقتی خسته از کارهای روزانه یا تحمل رنج سفر، دو رکعت نماز زیارت خوانده‌اید و بعد از خواندن زیارت‌نامه‌ای سبکبال شده‌اید، دوست دارید گلویی تازه کنید و چه نوشیدنی بهتر از یک استکان چای داغ و خوش عطر آن هم با میزبانی بهترین بندگان خدا. حتی اگر اهل چای هم نباشید، شک نداریم که پاهایتان برای نوشیدن جرعه‌ای از خوان رحمت رضوی سست می‌شود. چای‌هایی که تهیه آن مثل گرفتن غذای حضرتی نیاز به طی مقدماتی ندارد. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در کنار خیمه‌های سفید رنگ گوشه دنج یکی از صحن‌های کوثر، غدیر، باغ رضوان یا امام حسن مجتبی(ع) در چهار گوشه حرم مطهر، منتظر بمانید تا نوبت به شما شود و آرامش را سر بکشید.

این چایخانه‌ها روزانه پذیرای حضور زائران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند. در ادامه ویدیویی از حضور نجم‌الدین شریعتی مجری خوب یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون «سمت خدا» را می‌بینیم که مشغول ریختن چای و پذیرایی از زائران است.

زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی